Ervaringen case MX serie

Hallow.

Graag zou ik wat meer weten over de case MX serie. En dan vooral de 110 - 120 en 135.
Het gaat mij dan vooral om de volgende dingen:
- prijs/kwaliteit/ degelijkheid
- `sleutelbaarheid``
- starten bij koud weer
- brandstofverbruik, ik heb nu een 1056 xl uit 1991: kan ik verwachten dat een mx meer verbruikt??
- ervaringen met een voorlader op een MX?

Ik hoor het graag!

Deel dit topic

Reacties

deutz dx
- prijs/kwaliteit/ degelijkheid
degelijk spul gaat weinig aan kapot
- `sleutelbaarheid``
goed te vinden komt overal makkelijk bij
- starten bij koud weer
drama
- brandstofverbruik, ik heb nu een 1056 xl uit 1991: kan ik verwachten dat een mx meer verbruikt??
ongeveer hetzelfde
- ervaringen met een voorlader op een MX?
nvt
redeagle14
@kun20

Het starten bij koud weer is bij de engelse import knudde (1accu). Bij de duitse versie is het goed (2accu's). Maar ombouwen naar een andere accubak is duur.
schoppie6830
Zijn hele fijne en overzichterlijke trekkers, ook kun je idd overal fijn bij. bij ons starten ze wel altijd met koud weer. verbruik ligt eraan welk type. voorlader kan want wij hebben er ook 1 met voorlader dat is een mx 100
suggs 73
Wij hebben een 120 , de rest jd, vindt het een goede tractor na een grote reparatie na aanschaf ivm vorige eigenaar geen mankementen meer gehad , 1 - puntje de lakkwaliteit vind ik minder , kan later beter zijn geworden maar bij de onze is dat minder en de bedrading in de cabine schijnt minder te zijn , maar ben tevreden over de trekker , ondanks dat ik een jd man ben , overweeg ik wel bij inruil voor deze weer een case te nemen
suggs 73
Heb trouwens geen problemen bij het starten en idd fijne en overzichtelijke tractor
ford8630power
@suggs 73

Dat van die bedrading klopt wel ja, van de enige MX hier in de buurt is al eens de hele kabelboom aan elkaar gesmolten door kortsluiting.
suggs 73
@ford8630power

dat probleem van bedrading zat ook in de maxxums , wij hebben ook nieuwe bedrading in cabine voor de werklampen, dat ging ook niet helemaal wat de bedoeling was , maar voor de rest geen rare trekker
Case-IH Fan
Starten bij koud weer gaat moeilijk, gewoon wat handgas bij doen. Verder vind ik het fijne trekkers. Alleen vind ik het jammer dat als je overwilt schakelen van een groep, de powerschift weer in de 1 moet staan. Ook heeft de mx hier weinig problemen.
Machineman
@Case-IH Fan

in de 1.. hoezo dan? net hoe je toerental is en dat is SUPERfijn te schakelen met de duim.. dat is effe wennen maar zeker een mooi systeem, beter als de JD en claas dat heeft met drukknopjes... BAH!!
johnd-ts
@Case-IH Fan, hoe zo dat? heb ik nog nooit gedaan..
FabianFendt
Wij hebben alleen maar problemen met dat ding start nagenoeg nooit goed complete motorrevisie en nog kut en te weinig vermogen
Case-IH Fan
Mij is geleerd dat als ik op de mx rij en wil overschakelen van bijvoorbeeld de 3 - 4, moet je eerst met koppeling in snel terug naar de 3-1 en dan overschakelen naar de 4-1. en zo weer omhoog naar de 4-4.

Maar zeker fijne trekker 😃
kosdeutz
@FabianFendt

dat komt omdat jullie een 4 cilinder hebben met de aandrijven en bak voor een 6 cilinder dus je raakt al veel kracht kwijt daar door
fendt-vario
Schakelent beedje stuk maar als je daar aan gewend bent is het een fijne trekker vooral het geluid 😉
kun20
4 cilinder? de mx is toch alleen 6 cilinder? (vanaf de MX 100 tenminste?)

En wat betreft dat schakelen @ case-IH fan:
Ik heb vaak maxxum gereden welke eigelijk hetzelfde principe bak hebben. Bij deze moest je misschien hoogstens 1 maal terug in de powershift bij het overschakelen naar een andere groep. Vreem dus??

Dat verhaal van slecht starten bij koude heb ik vaker gehoord. Dit valt dus op te lossen met een tweede accu? is er geen andere manier. bijvoorbeeld een snelstart anker in de startmotor?
klontje
Bij de meeste mx'en zijn na 5000 uur ongeveer de hydrauliek pompen versleten en achterbrug is niet geweldig
CASE1455xl
Wij hebben 6 mx'en 170 gehad, nu nog 5. We hebben best veel problemen met de powershift bakken gehad, vooral groep 1 en 2. Verder is het nog al eens een keer iets mis met de verlichting, zoals relaitjes en die dingen. En de airco is ook niet echt top, wil nog al eens een storing in zitten. Verbruik ongeveer 15 liter per uur, met de silage wagen dan. Verder trekken ze goed 😉
tomspekkie
Degelijk heid van een mx 135 zit wel goed!
wij zijn er met de zwarte cross mee over de baan geweest 😃 en hij deed het prima met een vrachtwagen er achter vol gas!
casepuma
@CASE1455xl

powershift of voor-achteruit pakket kapot ligt meestal aan de chauffeur.
Achteruit ruiden tegen bv. een kuil op 1 ste versnelling en dan kun je net zoveel spelen met de powershift wat je wilt.
Nooit met slippende koppeling dan brandt je het pakket er zo uit.
Zelf met een mx 120 gereden 13500 uren op de klok nooit geen pakket vervangen.
Dat starten in de winter komt mij helemaal niet bekent voor want een cummins motor slaat met voldoende stroom meteen aan(gaat niet eerst een paar keer rond).
caseihmaxxum
Goede trekkers, wij hebben zelf een mx110 en een 956xl. Het verbruik licht bij beide trekkers tussen de 8 en 12 liter per uur. Verder bij geen van beide echt problemen gehad. Beide zijn wel nieuw aangeschaft dus niet afgetrapt door een loonwerker.Starten doet de mx vele malen beter dan de 956, maar wel iedere 3 a 4 jaar nieuwe accu's ivm veel verlichting op werktuigen. Aanschaf hangt af van de staat van de trekker, zijn trouwens niet veel duurder dan een goede 1056xl. qua trekken is de mx sterker maar trekt niet door onder de 1200 toeren en de 956 houd vast tot 700 toeren.
Nelis
Bij ons de MX170 en MX150 bijde ongeveer 14000 uur.
Weinig problemen mee gehad Met de nadruk op weinig!

Klontje.
Dat kan kloppen bij de MX t/m135. maar dan hebben ze er veel transportwerk mee gedaan.
Remmen pakket van deze trekkers zijn eigenlijk te licht.
Met als gevolg remmen er uit en veel slijpsel in de achterbrug.

Caseihmaxxum.
Niet afgetrapt door een loonwerker??
Ligt ook aan de persoon(en) die er op zitten ken boeren genoeg die ook niet bepaald liefdevol met hun trekkertje om gaan.
+1
johnd-ts
Als ik je advies mocht geven, koop een iets nieuwere Case of een tractor van een ander merk. Een MX is geen slechte trekker, maar het is ook geen geweldige machine..
Machineman
@johnd-ts

zijn er nog andere merken dan??
Valtra-Fordpower
Idd Valmet of een Valtra natuurlijk, Peter 😃 :lol:

Met opschakelen schakel ik altijd eerst de versnellingen, en dan op het laatste pas shiften? 😉
Machineman
@Valtra-Fordpower

hahah ok.. dacht dat er op iets groens werd gedoeld, dat kan niet want dat zun geen trekkers... hahaha
Valtra-Fordpower
En zo is dat! hahaha 😛
ford8630power
@Machineman

Je kunt die powerquad JD bakken wel kloten vinden maar die gaan vrijwel nooit kapot.
Machineman
Maar de rest eromheen wel!! en dan nog.. liever een fijne MX die zelden kapot gaat dan groene rommel waar je niet mee werken kunt (en ook kapot gaat)
maartendankers
@Machineman

JD met powerquad gaat jou bij normaal gebruik niks aan kapot... Of wij hebben ondertussen al 4 uitzonderlijke super jd's gehad...
WimBe
@Machineman

Hahaha, hij is ook weer bezig zijn mening te ventileren hoor 😄 Goh wat gek dat massa's mensen op die groene 'meuk' rijden wil.... Die indoctrinatie schijnt dus wel goed te werken! 😉
Machineman
@WimBe

mag altijd graag de boel opnaaien.. 😃 hahah Coca cola is ook een wereldmerk en das enkel suikerwater.. de mens is een raar dier... 😃 😉
WimBe
@Machineman

Wat denk je wat ik aan het doen was dan? 😉 ik sluit me trouwens volledig met jouw conclusie aan 😄 😉
Machineman
@WimBe

vind ow now al een mooie kearl.. hahaah
WimBe
@Machineman

Ik mag altijd juist graag de Inter en Fendt mannen opnaaien, daar wordt het minder van zekerszz 😛
johnd-ts
Haha, de Case mannen mochten willen dat hun powershift bakken zo goed waren als die van de groen-gele mannen! 😃
Machineman
Wij kijken meer naar het totaal plaatje!!
johnd-ts
Hehehe, alle onderdelen die op een pallet zijn opgestapeld bedoel je? 😃
simonkoenjer
Super fijne trekkers.
voordelen:

- trekkracht onderin toeren
- powershift
- overzichtelijke cabine
- goed "sleutelbaar"

Nadelen:

- starten bij koud weer
monteurtje
@Nelis

Remmen van een MX135 slijten vaak erg hard tijden transportwerk omdat de wagen die erachter hangt dan meestal slecht of soms helemaal niet remt.

Slecht starten valt vaak ook nogal mee, maar wat veel boeren doen is ergens lekker goedkoop een accu halen die dezelfde afmetingen heeft maar hebben niet door dat een ORGINELE accu voor een 5100 of mx zwaarder (hebben extra capaciteit) is dan een accu uit de wilde handel met dezelfde afmetingen.
Volvobm2250
Nou nou zoals ik hier lees zit het nadeel vooral bij het starten bij koud weer.
is een mx 110 of 120- 135 dan zoveel anders dan een MX 170? de mx die wij swinters buiten hebben staan zit een knop op om voor te gloeien maar deze is nog NOOIT gebruikt om in de winter te starten, sleutel aan tikken en hij loopt!!! wel een beetje raar maar wat wil je ook bij -12 graden. degene die dit niet gelooft kom eens langs en krijg de schrik van je leven.

en wat betreft de degelijkheid en het doel waarmee je hem gebruikt is nogal makkelijk uit te leggen, zeer wentbaar en alles is goed overzichtelijk vanuit de cabine, tuurlijk gaat er weleens wat stuk maar welk merk heeft dat niet? case is heus niet het duurste merk kwa nieuwe onderdelen.

het belangrijkste is dat je hem gewoon goed onderhoud.
kun20
Haha verschillende meningen dus.
Momenteel wordt de 1056 xl gebruikt voor een beetje algemeen werk en vooral voor voorladerwerk.(stoll robust F30) Maar zie het als hobbymatig....

De 1056 xl staan volgens mij bekend om hun onverwoestbaarheid ( bij goed onderhoud uiteraard ).
Zelf vind ik een nadeel van de 1056 dat de vierwielaandrijving tijdens het wegrijden even blijft ingeschakeld, dit vinden de aandrijflijn en banden niet fijn tijdens het wegdraaien met voorladerwerk. Daarnaast is de combinatie voorladerwerk en schakelen niet echt optimaal.
Met een mx welke de omkeerrichting onder het stuur heeft en de voor en achteruitrijsnelheid zo`n beetje hetzelfde blijft. Lijkt naar mijn menig veel makkelijker te werken.
Maargoed ik moet natuurlijk wel aan het kostenplaatje blijven denken

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
41
DEELNEMERS
24
WEERGAVES
70