Hallow.
Graag zou ik wat meer weten over de case MX serie. En dan vooral de 110 - 120 en 135.
Het gaat mij dan vooral om de volgende dingen:
- prijs/kwaliteit/ degelijkheid
- `sleutelbaarheid``
- starten bij koud weer
- brandstofverbruik, ik heb nu een 1056 xl uit 1991: kan ik verwachten dat een mx meer verbruikt??
- ervaringen met een voorlader op een MX?
Ik hoor het graag!
Lees ook
Deutz-Fahr Agrotron 120 - Agrotron 120 kopen
Meningen over verschillende mestmixer
Alternatieve achterste krukaskeerring MC Cormick D-serie
Hydrauliek ventielen skidster lekken iemand ervaring?
Werkt cerea gps goed?
Case 1255xl versnelling veld en baan
Ford 5000 - Ford werktuig dagen heesch
JF AV 30 - Waar staat het VIN van de JF AV30 ?
Fendt 600 Serie - Duospeed versnellingsbak stuklijst nummer
Nieuw uiterlijk voor Case IH-trekkers en elektrische trekker komt eraan - Trekker
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
degelijk spul gaat weinig aan kapot
- `sleutelbaarheid``
goed te vinden komt overal makkelijk bij
- starten bij koud weer
drama
- brandstofverbruik, ik heb nu een 1056 xl uit 1991: kan ik verwachten dat een mx meer verbruikt??
ongeveer hetzelfde
- ervaringen met een voorlader op een MX?
nvt
Het starten bij koud weer is bij de engelse import knudde (1accu). Bij de duitse versie is het goed (2accu's). Maar ombouwen naar een andere accubak is duur.
Dat van die bedrading klopt wel ja, van de enige MX hier in de buurt is al eens de hele kabelboom aan elkaar gesmolten door kortsluiting.
dat probleem van bedrading zat ook in de maxxums , wij hebben ook nieuwe bedrading in cabine voor de werklampen, dat ging ook niet helemaal wat de bedoeling was , maar voor de rest geen rare trekker
in de 1.. hoezo dan? net hoe je toerental is en dat is SUPERfijn te schakelen met de duim.. dat is effe wennen maar zeker een mooi systeem, beter als de JD en claas dat heeft met drukknopjes... BAH!!
Maar zeker fijne trekker
dat komt omdat jullie een 4 cilinder hebben met de aandrijven en bak voor een 6 cilinder dus je raakt al veel kracht kwijt daar door
En wat betreft dat schakelen @ case-IH fan:
Ik heb vaak maxxum gereden welke eigelijk hetzelfde principe bak hebben. Bij deze moest je misschien hoogstens 1 maal terug in de powershift bij het overschakelen naar een andere groep. Vreem dus??
Dat verhaal van slecht starten bij koude heb ik vaker gehoord. Dit valt dus op te lossen met een tweede accu? is er geen andere manier. bijvoorbeeld een snelstart anker in de startmotor?
wij zijn er met de zwarte cross mee over de baan geweest
powershift of voor-achteruit pakket kapot ligt meestal aan de chauffeur.
Achteruit ruiden tegen bv. een kuil op 1 ste versnelling en dan kun je net zoveel spelen met de powershift wat je wilt.
Nooit met slippende koppeling dan brandt je het pakket er zo uit.
Zelf met een mx 120 gereden 13500 uren op de klok nooit geen pakket vervangen.
Dat starten in de winter komt mij helemaal niet bekent voor want een cummins motor slaat met voldoende stroom meteen aan(gaat niet eerst een paar keer rond).
Weinig problemen mee gehad Met de nadruk op weinig!
Klontje.
Dat kan kloppen bij de MX t/m135. maar dan hebben ze er veel transportwerk mee gedaan.
Remmen pakket van deze trekkers zijn eigenlijk te licht.
Met als gevolg remmen er uit en veel slijpsel in de achterbrug.
Caseihmaxxum.
Niet afgetrapt door een loonwerker??
Ligt ook aan de persoon(en) die er op zitten ken boeren genoeg die ook niet bepaald liefdevol met hun trekkertje om gaan.
zijn er nog andere merken dan??
Met opschakelen schakel ik altijd eerst de versnellingen, en dan op het laatste pas shiften?
hahah ok.. dacht dat er op iets groens werd gedoeld, dat kan niet want dat zun geen trekkers... hahaha
Je kunt die powerquad JD bakken wel kloten vinden maar die gaan vrijwel nooit kapot.
JD met powerquad gaat jou bij normaal gebruik niks aan kapot... Of wij hebben ondertussen al 4 uitzonderlijke super jd's gehad...
Hahaha, hij is ook weer bezig zijn mening te ventileren hoor
mag altijd graag de boel opnaaien..
Wat denk je wat ik aan het doen was dan?
vind ow now al een mooie kearl.. hahaah
Ik mag altijd juist graag de Inter en Fendt mannen opnaaien, daar wordt het minder van zekerszz
voordelen:
- trekkracht onderin toeren
- powershift
- overzichtelijke cabine
- goed "sleutelbaar"
Nadelen:
- starten bij koud weer
Remmen van een MX135 slijten vaak erg hard tijden transportwerk omdat de wagen die erachter hangt dan meestal slecht of soms helemaal niet remt.
Slecht starten valt vaak ook nogal mee, maar wat veel boeren doen is ergens lekker goedkoop een accu halen die dezelfde afmetingen heeft maar hebben niet door dat een ORGINELE accu voor een 5100 of mx zwaarder (hebben extra capaciteit) is dan een accu uit de wilde handel met dezelfde afmetingen.
is een mx 110 of 120- 135 dan zoveel anders dan een MX 170? de mx die wij swinters buiten hebben staan zit een knop op om voor te gloeien maar deze is nog NOOIT gebruikt om in de winter te starten, sleutel aan tikken en hij loopt!!! wel een beetje raar maar wat wil je ook bij -12 graden. degene die dit niet gelooft kom eens langs en krijg de schrik van je leven.
en wat betreft de degelijkheid en het doel waarmee je hem gebruikt is nogal makkelijk uit te leggen, zeer wentbaar en alles is goed overzichtelijk vanuit de cabine, tuurlijk gaat er weleens wat stuk maar welk merk heeft dat niet? case is heus niet het duurste merk kwa nieuwe onderdelen.
het belangrijkste is dat je hem gewoon goed onderhoud.
Momenteel wordt de 1056 xl gebruikt voor een beetje algemeen werk en vooral voor voorladerwerk.(stoll robust F30) Maar zie het als hobbymatig....
De 1056 xl staan volgens mij bekend om hun onverwoestbaarheid ( bij goed onderhoud uiteraard ).
Zelf vind ik een nadeel van de 1056 dat de vierwielaandrijving tijdens het wegrijden even blijft ingeschakeld, dit vinden de aandrijflijn en banden niet fijn tijdens het wegdraaien met voorladerwerk. Daarnaast is de combinatie voorladerwerk en schakelen niet echt optimaal.
Met een mx welke de omkeerrichting onder het stuur heeft en de voor en achteruitrijsnelheid zo`n beetje hetzelfde blijft. Lijkt naar mijn menig veel makkelijker te werken.
Maargoed ik moet natuurlijk wel aan het kostenplaatje blijven denken