Hallo!
Ik heb een vraag. Wij willen van onze renault 53 de transmissieolie verversen. Echter weten wij niet hoeveel liter er weer terug in moet. We kunnen geen pijlstok e.d. vinden. Weet u wellicht de hoeveelheid? Evt. ook van de versnellingsbak olie?
Wij zouden erg blij zijn met het antwoord op deze vraag, want we kunnen deze info nergens vinden...
Alvast heel vriendelijk bedankt voor de moeite!
Groet,
Monique
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Renault 53 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
er is ook een olie die kan je in alles doen
in mijn dexta moest 13.07 liter maar van een renault weet ik niet
dat is je oliepeil als daar de olie uitloopt ben je op peil
Heb je olie zelf voorradig?
(Meest) geschikt is een universele 15W30 olie.
Er moet (vermoedelijk) ongeveer 25 liter in.
Hier het olie-advies van een vergelijkbare Renault 351M ( van Renault 53 zijn geen internetgegevens).
kroon-oil.com/nl/producten/…
Daarom is het per land(continent) verschillend welke olie voorgeschreven is.
Juist 'dik' toch? hoge viscositeit...
15w30 ?
wat lijkt er nou meer op moter olie dan 15w30 of 80w90?
Ja daarom vond ik het duszz zo vreemd... vooral dat het van jouw account kwam....
Haha dat kan maar zo van die Veenhuis! daar kun je ook op ontwerpen heh! Als je maar HVS hebt (hydrodynamisch volkomen smering ) Moeilijke woorden heh...
Heb je waarschijnlijk verschillende niveau's waardoor je het laatste beetje er niet uit krijgt zit wel logica achter...
De 80W90 olie is een typische versnellingsbakolie. Deze olie is iets dikker vloeibaar (hogere getallen). De versnellingsbak is bij een Renault 53 echter tevens hydrauliekolie-reservoir, daarom kan de 80W90 olie beter niet in de versnellingsbak toegepast worden.
Voor "hydrauliekfuncties" ( hef, voorlader e.d.) is namelijk een iets dunner vloeibare olie beter.
Er zijn daarom dunne oliesoorten die én voor de versnellingsbak én voor hydrauliek geschikt zijn, zogenaamde U.T.T.O-olie.
Voor jouw situatie is het zelfs aan te bevelen een S.T.O.U. olie te nemen. Dit is een multifunctionele olie die ook in de motor kan ( dus "3 in 1").