Hulp gezocht. as van pto blijft doordraaien na het uitzetten.
Gebruik voor stofbestrijding met water/giertank.
PTO staat op 450 rpm.
Handel links van stuurkolom staat uit.
Geen gebruikers boekje meer aanwezig.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 307 CI ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
dat is wel heel veel uur
nulletje te veel
hai al dubbellucht beej de trekker?
die JD van ons is ook niet verkeerd heur
maar vario lijkt me ook nog wel wat idd
Ach ja.. volgens mij was die 300C en Ci serie van Fendt nooit zo geweldig wat betreft betrouwbaarheid.. gaan volgens mij nog wel wat (spook)verhalen over rond
heb ik niet nodig
koop je een trekker anno 2000+ en dan kun je deze dingen verwachten ?
in staphorst zal de fendt reparateur wel goede zaken doen want daar rijden nog wel wat van deze trekkers rond
Weet niet hoe ver die platen uitelkaar gaan, maar ze slijten op den duur aan, dus raken ze in onbalans, worden warm doordat ze aldoor aanslijten, trekken nog verder krom en op den duur is de hele koppeling niet meer te ontkoppelen. Is alles aan poeier als je pech hebt.
Is sowiezo aan te raden wanneer je de aftakas niet gebruikt hem in de 0 te zetten en de aftakas "aan", dus de koppeling sluiten. Weet je zeker dat de platen niet (aan)slijten.
hoe kan dat nou ? een fendt gaat toch nooit kapot ? daar betaal je toch voor ? degelijkheid ? :lol:
heb het niemand hier horen zeggen maar dit schreuwen al die fendt-rijders/verkoopers toch als je ze de vraag steld waarom fendt zo duur moet zijn !!!!!
haha je thechniek van 20jaar oud !!
Lukt dat niet oke dan moet je nadenken wat je gaat doen.
mijn ervaring leert dat bij mijn 614 dit al zo'n 4500 uur al goed gaat.
Opbouw van het koppelings pakket is het zelfde
stoken ???? hahaha
Maakt de cilinder wel normaal z'n slag dan moet de trekker in tweeën om tekijken wat er loos is.
Kan bij de 300 serie de aftakas koppeling niet vervangen worden zonder van elkaar ( in 2 en dus )?
De 100 serie moet wel in 2 en !
Ci geen idee
onse had het al met 900uur
Hier nog een tip om de levensduur te vergroten:
Als je de aftakas niet gebruikt:
-toerental op 0 zetten
-aftakas inschakelen
-ten aller tijde ingeschakeld houden
Da's beter voor het druklager en het pakket.
Dat de stomp doordraait is niet erg, wel hinderlijk. Zolang je met de voet of met een aftakas de stomp maar stil kun krijgen. Anders moet je het toerental altijd in 0 zetten voordat je de aftakas aankoppelt. Als je mijn bovenstaande verhaal hebt gelezen staat hij ook in 0, dus dan is er niks aan de hand.
Bij oude 300 serie kan de aftakas koppeling (droge lamellen) wel van buiten af worden vervangen.
Bij de 300C en Ci kan dit alleen door de trekker te splitsen (sinterplaat koppeling gecombineerd rijkoppeling).
Waarom denk je dat ik in feite zeg dat het een klote serie is..? Ben daar als Fendt fan niet te arrogant voor om toe te geven hoor deugt gewoon niet die serie.
De oude 300 serie daarin tegen waren wel super fijne dingen.
De koppelingsplaten zijn wel goed, alleen door gebrek aan koeling verslijten de aanlegvlakken van drukgroep en drukplaat.
Extra gaten in koppelingshuis schijnt niet echt te helpen.
Heb vorig jaar plaat van oude 300 in C gezet, maar het moet nog blijken of dit verbetering bied. Heb al eens horen zeggen dat dit niet uitmaakt.
Da's goed, maar ook de aftakaskoppeling zelf inschakelen. (pookje aan't dash-board naar voren)