Illustratie van:

Case International 845 XL Plus - elektrische schema

Heeft iemand het schakelschema voor mij voor het in schakelen van van de 4wd door middel van het koppelingspedaal

Deel dit topic

Reacties

inter-Eric
Dit gaat niet elecktrich,de pomp die de olie verzorcht voor het inschakelen van de 4wd zit na de koppeling,de 4wd gaat uit met oliedruk en schakeld in als de druk wegvalt,omdat deze pomp in de versnelingsbak zit schakelt deze uit als jij de koppeling intrapt,waardoor de 4wd automatich inschakelt
dezw
Hoe kan dat dan dat als de de koppeling los laat de 4 wiel aandrijving nog ingeschakeld blijft heeft hij al wel druk van de pomp (tijd relais in dashbord )
jo845xl
Aan inter Eric , als ik het goed begrijpt dan zou bij het schakelen op de weg telkens de 4wd ingeschakeld worden ? Ik weet wel dat op de weg de 4wd ingeschakeld word telkens als men remt . Maar dat de 4wd afhankelijk is van de koppelingspedaal heb ik nog niet gehoord .
inter-Eric
@dezw dit heeft niets met stroom te maken!
de druk lekt langzaam weg ,trap de kopelingmaar eens 10 seconden in als je maximaal gestuurd staat en laat hem dan los,dan kun je het wel merken als deze uitschakeld,als je bij overschakelen de kopeling intrapt is de druk niet meteen weg waardoor de 4wd nog niet ingeschakeld is.
bij het remmen gaat dit wel via stroom,die onderbroken word en een magneetschakelaar de oliestroom onderbreekt wardoor de druk wegvalt en de 4wd inschakeld ,als je de rem loslaat is de 4wd ook nog niet meteen ingeschakeld omdat er nog niet druk genoeg op het systeem staat.
als de 4wd aan blijft staan is het magneetschakelaartje links onder de cabine,met het filterhuis er onder kapot of blijft hangen.
kun20
Dit zelfde systeem is ook aanwezig op een
1056 XL.
En inderdaad: Als je de trekker maximaal gestuurd stil zet, en vervolgens de koppeling los laat, zal de trekker `schudden` als gevolg van het uitschakelen van de 4-wiel aandrijving (spanning in de aandrijflijn).

Persoonlijk vind ik dit een kloten systeem. Vooral in combiatie met een voorlader. Het rubber staat letterlijk op straat als er wordt weggedraaid uit stilstand. En met een voorlader ervoor is dat niet fijn.

Zelf overweeg ik om het remmen op de 4 wielen, elektrisch te gaan omzeilen.
Ik merk dat ik probeer zo min mogelijk te remmen, vooral in combinatie met sturen. Als ik wel rem, en deze in de bocht vervolgen weer los laat. Dan knalt de 4-wielaandrijving eruit, door de spanning die op de aandrijflijn staat.

Omzeilen is gevaarlijk als er maximaal remkracht wordt gevraagd. Maar bovenstaande is ook niet ideaal.
inter-Eric
Onze 844 heeft dit ook ,zit ook een voorlader op moet je aan denken om de voorwielen met remmen zoveel mogelijk recht er onder te zetten dan leid het niet veel,omzeilen zou ik niet doen,stel je vergeet hem een keer in te schakelen en daar ga je met je kar vol recht de sloot in,of erger nog over een fietser die je laat zag
eskeman
@inter-Eric waar zit deze magneetschakelaar precies? (foto?)
kun je deze repareren of is het beter om deze te vervangen?
inter-Eric
Links onder de cabine zit een filter,deze is van de versnelingsbak,dit zit met 3 bouten vast,deze schroef je los,en er zit een stekkertje aan ,deze maak je los,bovenop zit een langwerpig metalen stuurschuifje,waar 2 kabeltjes aan vast zitten,hier bovenop zitten 4 kleine inbusboutjes,deze schroef je los,hier komt een plunjertje uit,dit moet je op het grootste stuk met heel fijn schuurpapier(400) opschuuren met een betje kruipolie er aan,Heel voorzichtig en niet te veel!!! zorg dat je dat ding niet naar de haalen helpt,dingen zijn stront duur,ales terugschroeven en als het goed is wekt die dan weer.
Krelis 845 XL
Goedendag,

Heeft iemand inmiddels al een electrisch schema van een 845 XL gevonden.
Ik zou er erg mee geholpen zijn.

Met vriendelijke groet,

Krelis
wezel844-s
Dit probleem is niet elektrisch zoals Eric al zij dit zit hydraulisch kijk dit eerst maar eens goed na waarschijnlijk is de mechanische accumulator kapot of de afdichting ringen van je 4 wiel pakket zijn zeer lek waardoor de olie snel weg lekt als de olie pomp stopt wanneer je de koppeling in trapt er zit namelijk elektrisch niks tussen de koppeling en de 4 wiel aandrijving

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International 845 XL Plus ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
10
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
15