Illustratie van:

Deutz-Fahr Agrostar 6.38 - Remmen ontluchten lukt niet

Tractorfans,

Sinds de reparatie van de rechter achterrem van mijn Deutz Fahr Agrostar 6.38, krijg ik de remmen niet goed ontlucht. Alle ontluchtingnippels bijlangs geweest, alsook de nippels van het remventiel en onder de remschakelaar. Toch blijft de rem sponzig, heeft iemand een idee waar nog een bel lucht kan zitten?

Alvast Bedankt!

Deel dit topic

Reacties

Schluterfan
Ik heb geen verstand van Deutz, en miss een dom antwoord dat ik geef, maar zitten er op de hoofdremcilinder ook geen nippels? Ik heb vorig jaar bij de Schluter deze namelijk niet ontlucht toen ik de remschijf van nieuwe blokken had voorzien. Weet nu niet hoe dat bij Deutz zit.
+1
Gert
Heb je de remschijf laten vlakken? Als je nieuwe remblokken op een ingesleten schijf monteert kan die gaan veren op de rechte hoeken van de remblokken.
MulderDeutz1
@Gert Dat heb ik niet, maar op de andere kant een half jaar geleden ook niet gedaan. Snap je punt ook niet helemaal, kun je dat beter uitleggen?
+1
jan4072
@MulderDeutz1 Ik zal het proberen uit te leggen wat Gert bedoelt. Je hebt grote kans dat de schijven meer naar buiten toe meer afgesleten zijn dan dichter bij de as Als je nieuwe blokken monteert dan zijn die precies haaks. Als je de rem nu intrapt dan zal het remblok dicht bij de as waar de schijf minder afgesleten en dus dikker is al contact maken maar meer naar buiten toe nog niet daar gaat het pas pakken als je de rem nog dieper intrapt. Het remblok kantelt dus als het ware in beetje om zich vlak op de schijf te komen. Dat zou de spons kunnen zijn die jij voelt.
jan4072
Waarom heb je half jaar geleden de ene rem gedaan en nu pas de andere. Is er niet een ander probleem zoals lek in de remcilinder?
MulderDeutz1
@jan4072 Door schoonmaken roesten de remcupjes vast. Dat gebeurde niet tegelijk. En de trekker moest toen de volgende dag aan het werk.
roscho
@MulderDeutz1 Ik denk ook aan wat @jan4072 zegt, als de boel correct ontlucht is en het pedaal blijft sponzig, dan kon er wel eens iets zijn met de klepjes onderin de hoofdcilinder. Als de boel binnenin niet verroest is, dan kun je daar gemakkelijk een revisiesetje in plaatsen.
RobDeutz104
Zijn lastige krengen om te ontvluchten, heb je van allebei de remklauwen goed de nippels los gehad, kreeg het een keer ook niet voor elkaar, toen de dealer laten doen met een vacuumzuiger.
MulderDeutz1
@RobDeutz104 Moet zo zijn, andere remklauw was zomaar klaar. Deze kant niet helaas. Dealer is inderdaad laatste optie
goeiedag eem
@MulderDeutz1 wat dendeze omschijft doe ik ook altijd en dan in plaats van een duur ontluchtapparaat een gewone injectiespuit pakken van dik 50a60ml, en stukje doorzichtig slang wat op de nippel past en op de spuit daarmee kun je vacuum trekken en eventueel remolie van onderen erdoor persen, daar werk ik al jaren mee en werkt super. teven kun je ook zien of je allemaalolie krijgt en of er nog lucht in zit. en de olie die je eruit zuigt kun je gelijk zonder smeren weer in het potje doen
MulderDeutz1
@goeiedag eem Goed idee, dank 👍🏻
dendeze
Het probleem zit er in dat de ontluchtingsnippels lekken langs de schroefdraad en er zo terug lucht inlaten.
Draai de nippels er volledig uit, doe teflon rond de draad, terug er in, ontluchten en klaar.
Ik begrijp nog steeds niet waarom ze die ontlucht nippels niet met een o ring op de draad maken.
Succes.
Ps: wel met de ontluchtingsnippel aan de verste nippel beginnen.
dendeze
Het probleem zit er in dat de ontluchtingsnippels lekken langs de schroefdraad en er zo terug lucht inlaten.
Draai de nippels er volledig uit, doe teflon rond de draad, terug er in, ontluchten en klaar.
Ik begrijp nog steeds niet waarom ze die ontlucht nippels niet met een o ring op de draad maken.
Succes.
Ps: wel met de ontluchtingsnippel aan de verste nippel beginnen.
koenclaas
Lastig klusje bij DF inderdaad... Ik had hetzelfde probleem en heb op advies van de dealer de hoofdremcilinders gereviseerd, daarna was het goed.
Ronald125
Probeer het eens omgekeerd, de remolie via de ontluchtingsnippels naar het reservoir pompen. Vaak lukt het dan wel om alle lucht er uit te krijgen.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr Agrostar 6.38 en hebben de trefwoorden remmen en ontluchten geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
15
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN