Fendt 105 S - Hoe te schakelen uitleg alle handles en een paar problemen
Dag leden, ik ben sinds kort in het bezit van een Fendt 105s, ik weet niet goed hoe de versnellingspook werkt, en hoe alle handles werken, ook van de aftakas, super kruip, enz, ook lekt de hef cilinder en valt de motor uit bij stationair toerental, als je hem in een versnelling zet, mogelijk te weinig olie in de koppeling? hoe voel je dit bij?, mag ook via de mail, erbtechnics@gmail.com b.v.d. voor uw reactie
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 105 S ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Als eerste de aftakas:
De hendel links onder het stuur naar je toe trekken (aftakas ontkoppelt), dan de keuzehendel bij je rechtervoet de gewenste stand selecteren (bijv. 540), en als laatste de hendel onder het stuur weer langzaam laten opkomen (aftakas koppelt). Bij het uitzetten de hendel onder het stuur weer naar je toe trekken, de keuzehendel bij je voet op 0 zetten, en de hendel onder het stuur weer in werk positie (naar voren)zodat de druk er af is. Als je de aftakas vaak achter elkaar nodig hebt, kun je i.p.v. de keuzehendel steeds op 0 te zetten, ook alleen de hendel onder het stuur naar achter trekken totdat deze blijft staan achter het palletje. Maar bij voorkeur keuzehendel op 0, en hendel onder het stuur naar voren.
Hefcilinder:
Er van uit gaande dat de inwendige hefcilinder lekt. Onder de stoel zit een plaatje, met 4 bouten erin. Als je dit plaatje weghaalt zie je daarachter de zuiger, deze krijg je eruit met een sterk magneet of door de hef zachtjes de laten vallen. Om de zuiger heen zit een O-ring deze is dan lek. Controleer ook het oliepeil in de versnellingsbak, de olie van de hef is door de lekke O-ring hierin terecht gekomen.
Vloeistofkoppeling:
Als er te weinig olie in de vloeistofkoppeling zit, slipt die juist sneller door en zal de motor niet afslaan. Er zit eerder teveel olie in waardoor er geen slip meer plaats vindt en het gewoon een vaste verbinding is.
Je kunt het olieniveau testen door de hoogste versnelling te selecteren, voet op de rem houden, koppeling op laten komen, en dan vol gas geven. Hij moet dan ongeveer 1200 toeren maken. Maakt hij meer toeren, zit er te weinig olie in. Maakt hij minder toeren, zit er teveel olie in.
Als je wat foto's kan plaatsen van de trekker dan kunnen we iets beter zien om wat voor versnellingsbak het gaat en van welke hendels je de werking niet van weet
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
Jou versnellingshendel heeft wel een dubbel H patroon maar jij hebt het nog niet gevonden....