Een hijskraan met een stekker

De bouwwereld staat te springen om werktuigen die geen vervuilende stoffen uitstoten. Een nieuwe, grotendeels elektrische hijskraan is een stap in de goede richting. ‘Dit is het begin van een nieuw tijdperk.’

Deel dit topic

Reacties

+3
a3vandiejen
Dit werd een jaar of 10 geleden al gedaan door Spiering op de 30 meters.
Het voordeel is dat ze lekker stil draaien.
+2
wim-same
@a3vandiejen Een elektrische hijs kraan is zeker niet nieuw hoor. Die zijn er al jaren.
dennisbouter
@a3vandiejen nu laait ie op en kan ie ook rijden,, maar ik dacht dat spierings er paar jaar terug ook vanaf was gestapt
+1
Fendt926Driver
@dennisbouter ja hij kan vol op geladen 10 tot 20 km rijden op stroom.
Daarna moet nog de diesel aan...
En draaien op de bouw deden ze al jaren op stroom uit de bouw asnsluiting...

Dus die 10 a 20 km (waar je net nergens mee komen kan) is de vinding waar je zo n ophef van moet maken???
a3vandiejen
@Fendt926Driver @dennisbouter @wim-same Dat zal dan het verschil zijn denk ik , die paar km rijden. Dat deden ze toen niet..
dennisbouter
@Fendt926Driver ik dacht eigenlijk dat ze juist van de stroom aansluiting waren afgestapt een aantal jaar terug omdat het zo weinig gebruikt werd
Fendt926Driver
@dennisbouter een beetje aannemer die rekend zal altijd op JOU stroom draaien dan op ZIJN diesel...
Bij de 2e bedrijfswoning bouwen werdt de bouw aansluiting direct (illegaal) van 3 keer 35A voorzien zodat de kraan er op draaien kon.
Dan kostte het hun geen diesel.
En wij hadden direct het eerste jaar al een prettige stroom afrekening......
+1
a3vandiejen
@dennisbouter Wij draaien wekelijks met een spiering [ingehuurd] maar de meeste hebben een 380 kabel in de opberg bak. Maar is wel wat trager op stroom heb ik me laten vertellen door een machinist.
+2
valmet 605
Als ik me niet vergis zijn de meeste torenkranen voorzien van een aggregaat als het gaat om de bovenbouw. De hele kraan word in feite altijd op stroom gedraaid .
case 745 xl
@valmet 605 zo is het. Normaal drijft de motor een generator aan
+1
TurboTurbo
Het verschil is dat je vroeger/nu meestal een zware 80A aansluiting moest hebben om de piekspanning op te vangen. Deze nieuwe kan op een lichte aansluiting (volgens mij 25A) de hele dag door bijladen, de accu levert dan de piekspanning. Die 20-30 km elektrisch rijden is erop gemaakt om binnen een milieuzone te kunnen rijden, wanneer steden straks bijv. de dieselmotor verbieden.
boerontour
@TurboTurbo klopt wat je zegt, een probleem is op het moment het snel verkrijgen van een stroom aansluiting met voldoende A, dus ff snel een kraantje aansluiten wordt m niet, 32 A is nog wel redelijk snel voorhanden, daarna wordt al wat dunner

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
12
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
0