Weer problemen met onze 309lsa

Wij hebben een Fendt 309lsa van 1997.
Trekker heeft nu 8800 draaiuren.
Half jaar geleden hoorde ik ineens een sterk kloppend geluid uit het motorblok komen. Onmiddelijk motor afgezet. Temp. goed, olie goed en geen oplichtende controlelampjes. Ai wat is dit. Motorrevisie bedrijf constateerde een uitgelopen onderste drijfstanglager van
cil.4. Deze cil./zuiger met lagers geheel vervangen. Algehele controle van de rest; alles prima.Beste factuur. Maar trekker liep weer prima.
Vorige had ik hem voor mixer staan en ineens hoor ik verdorie weer hetzelfde.
Nu blijkt cil. 1 de boosdoener. Wat nu?
Revisiebedrijf zegt dat dit bij dit type motoren wel vaker voorkomt rond 10000h.
Nooit van gehoord. Zijn er bij TF fans ervaringen mee?
pokke-tommie

Reacties

fordt5110
Bij onze vorige 308c (deutz motor) hadden we ook van een lichte klop naar een zwaar kloppend geluid binnen een paar minuten. Dat bleek uiteindelijk een bijna doorgescheurde krukas te wezen, en de gehele motor toen laten reviseren
arnoud
Over het algemeen hoor je zulke klachten niet veel over een mwm b motor, bij 10.000 uur even nieuwe o ringen en als je de boel dan toch los hebt even bussen ophogen en zuiger en bussen vervangen. Zo duur is een revisie van een mwm niet. Maar wat was er gebeurd dan de vorige keer? Spanstiftje er uit gelopen van drijfstanglager? Zodat deze kon draaien?
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden motor en Zuiger geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!