Case International Maxxum 5120 - Diesel lekkage naar motor olie

Van onze maxxum 5120 plus stijgt het motor olie peil langzaam. Koelvloeistof niveau veranderd niet dus ik denk dat het diesel is dat bij de motor olie komt, is dit een mogelijkheid en hoe kan ik dit controleren?
En als dit het geval is waar zou deze diesel bij de motorolie kunnen komen, wordt de brandstof pomp met motorolie gesmeerd dat hier een lekkage is?
MaxxuM4ever

Reacties

Jan mf6465
Ik denk eerder aan een verstuiver wat diesel blijft lekken.
MaxxuM4ever
@Jan mf6465 kan ik dat controleren door het kleppendeksel eraf te halen en dan kijken of de verstuiver lekt of moet de verstuiver er dan uit en door een lmb laten testen?
Jan mf6465
@MaxxuM4ever Om die te testen moeten ze eruit.
Jan mf6465
Je kan de olie laten ontleden, dan weet je het dieselpercentage wat erin zit.
Case-maxxum
Opvoer pompje stuk dan gaat er ook diesel de motor in
Puma165
@Case-maxxum inderdaad, had ik deze winter ook bij de mxu 100, eenvoudig te verhelpen, kost relatief weinig.
MaxxuM4ever
@Case-maxxum dank voor je reactie, waar zit die precies? Pompje vanaf de tank naar de brandstof pomp?
+1
Case-maxxum
@MaxxuM4ever opvoer pomp zit tussen je brandstof pomp en de diesel filters te hoogte van je krukas van je motor
MaxxuM4ever
Trekker loopt en trekt verder goed.
BvdD
Als het geen diesel is kan het ook de voorste kering van je hydrayliekpomp zijn. Dan stijgt het niveau vrij snel
remco rooks
@BvdD hydrauliek pomp zit bij deze trekkers aan ze zijkant van de bak en niet meer aan de motor dus dat zou niet kunnen
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International Maxxum 5120 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!