Massey Ferguson 35 - Waar vind ik het chassisnummer MF 35 4 cil

Hallo, ik heb een MF 35. waar vind ik het chassisnummer? deze heb ik nodig voor papieren aan te vragen in belgië.. staat deze enkel op het plaatje rechts op het dashboard? want dat plaatje is weg.. of staat die ook nog ergens anders? ik weet dat er al topics van zijn, maar daar wijken ze altijd uit.. alvast bedankt..
Hannes.

Reacties

fergusonnetje
Een echt chassisnummer heeft ie niet maar het serienummer, dat hij wel heeft, staat inderdaad alleen op dat plaatje.
Hannes.
@fergusonnetje dus plaatje weg dan vind je nooit meer het serienummer?
fergusonnetje
@Hannes. Je kan met de codes op de versnellingsbak en achterbrug er nog wel achter komen wanneer hij gebouwd is. Dit kan je met annatefka.nl uitzoeken. Maar het precieze serienummer kan je niet meer achterhalen vrees ik.
kramer
Hannes.
@kramer ja maar welk nummer dan.. je kan niet zomaar lukraak één nemen..
kramer
@HannesIs dat nog te controleren dan na 60 jaar? dus jaar 1957 of 58.
annatefka.com/mf_historie/doc_onder61.htm/
Pauls
Ik heb ook lang moeten zoeken naar het chassisnr voor mijn 175, dit stond op de rechter trompet ingeslagen, amper zichtbaar door een verfbeurt. Mss dat je het daar vind voor jouw 35. suc6 met zoeken
Hannes.
@Pauls bovenkant rechtertrompet of?
Pauls
@Hannes. normaal zou het bijna aan de bovenkant moeten zijn. Als recht naar boven 0° is, zou het op ongeveer 30° moeten staan naar de achterzijde. Als de tand des tijds niet te hard heeft toegeslagen, en er niet veel roest is, want dan kan het zijn dat de nr zo goed als onzichtbaar/ onvindbaar is. De nr zit in de diepte geslagen en niet zo als de onderdeel nrs erop gegoten zijn.
Het is NIET de nr met een M1 op het einde. Dat is van het onderdeel, in dit geval de trompet. Maar het kan zijn dat in jouw nr wel een M in voorkomt (van de dubbele koppeling). Welk type motor ligt erin, Standard 23C ?
Edit : Mss is de trompet ooit vervangen, en is de nr niet mee overgezet. Of mss op de smalle tussenring ?
Maar ik lees net op Annatefka, "De FE35 / MF35 is gebouwd vanaf 1958 in Frankrijk. Helaas zijn van de eerste geen serienummers bekend. Ook is tot het eind de 4 cylinder standaard diesel motor ingebouwd. Dit in tegenstelling tot Engeland. Vanaf 1964 werd de perkins A3-144 gebruikt"
Dus uw zoektocht zou mss voor niks kunnen zijn, maar dan moet je zeker zijn dat er geen nr is.
Ik weet niet of je via de dealer aan de nodige documenten kan komen, of mss rechtstreeks via Matermaco ? Is mij gelukt om aldaar, wel van een recente trekker, een handleiding te (kosteloos) krijgen.
Mijne is een 4 cilinder, staat op het 3rde punt, is enige nummer dat ingeslagen is en niet ingegoten, komt ook overeen met de lijsten gelinkt aan het bouwjaar
Hariky
@bart-van-den-eynde wat bedoel je met het 3e punt. Groet, Harry
Pauls
@Hariky 3de punt (in B ) = topstang (in NL)
Hariky
@Pauls had ik al zo gedacht maar ik zie nog nix. Ik ga de stoel eraf halen. Misschien zie ik het dan.
Ergens vind ik het een onlogische plaats omdat dit onderdeel zo te vervangen is. Maar in ieder geval bedankt voor de tip.
Pauls
@Hariky geen probleem. Heb je een MF 35 ? of een ander model van eind jaren 50- begin 60 ? Kleur is soms bepalend voor type, maar motor verraad vaak ook wat type het zou zijn. Mss een foto uploaden, we zijn er om te helpen. Heb je de trekker al lang in bezit/ in de familie, dan ken je de geschiedenis mss een beetje wat er ooit mee gebeurt is. Is er ooit een andere (rechter)trompet aangekomen ? En vaak werd vroeger geen nr overgezet. Ik heb nog een document waar zowat alle serienrs opstaan die ooit gebouwd zijn vanaf de ferguson Black in 1933 (het prototype) tot zowat 1965 voor alle Ferguson Brown, (zelfs) Ford 9N (& 2N), Ferguson TE20, TO20, TO30, TO35, FE35, F40(gebouwd in Detroit)...
Hariky
@Pauls wij gaan eerst een rondje fietsen in de achterhoek en vanavond zie ik weer verder.
Fijne zondag
Harry
Freggel
Tip vóór je naar de keuring gaat (en een chassisnummer kan vinden) het chassisnummer/serienummer moet niet alleen op het plaatje staan maar moet ook in het chassis geklopt staan. Ik wist dat niet toen ik de eerste keer ging en ik kreeg simpelweg te horen dat ze hem niet konden keuren als het serienummer niet ergens in het chassis stond (ook al was deze zeer goed leesbaar op het originele typeplaatje) de man zei zelfs "sorry maar het moet erin geklopt staan, voor mijn part klop je het zelf in, maar zorg dat het niet te hard opvalt dat het recent zelf gedaan is". Gelukkig vond ik dankzij het Nuffield forum wel waar deze ingeklopt staat: gewoon naast het typeplaatje, maar was overschilderd 😆 Maar dat kan bij elk merk anders zijn.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 35 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!