Beste leden,
Onlangs heb ik mijn güldner een beurtje gegeven, hij lekte wat olie (bleek later niks ernstigs te zijn) maar dat zorgde ervoor dat ik een aantal onderdelen ging demonteren. Waaronder ook de cilinderkoppen.
-Alles schoon gemaakt
-Cilinderkoppen gereinigd
-Nieuwe koppakking (koperen ring)
-Kleppen gesteld
-Verse olie in luchtfilter/carter
-Kabelboom bescherming opnieuw gedaan
-luchtinlaat gelast (bij de gloeispiralen zaten scheuren en gaten, is van de vorige eigenaar)
-Dynamo gereviseerd
-Startmotor gereviseerd
En alles weer netjes vast.
Starten duurde even omdat de dieselleidingen leeg waren, maar voor de rest is het starten geen probleem. stationair loopt hij prima, geen bijzondere rook ontwikkelingen en ook geen rare geluiden.
Maar na de eerste 100 meter voelde het toch gek aan, minder vermogen, snel willen uitvallen als de motor moet werken. (ik kon voor de beurt makkelijk een bergje oprijden in zijn 3, maar na de beurt moest ik hem in zijn 2 zetten anders viel hij uit)
Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Gaat om een Güldner AK 8, BJ 1958, motor: 2LK. (luchtgekoeld)
Guldner Meerdere - Vermogen verlies Güldner AK8
Deel dit topic
Bijlages
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de machines van Guldner ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
Mogelijk zit bij de opvoerpomp nog een klein filtertje in de banjobout waarmee de aanvoerleiding vast zit. Dat wordt vaak vergeten.
Als deze dikker zijn is je compressie ook minder.