Hallo, TFers
Omdat ik (nog)onervaren ben in het gebruik van mijn trekker ( Mc-Cormick uit 1962)heb ik geen idee wat normaal ongeveer de urenstand zou moeten zijn.Mijn trekker heeft nu een urenstand van 2952,7 maar toen was wel de teller defect, nu niet meer. Wat is jullie conclusie, heeft de teller jarenlang niet gewerkt, of zou het wel kunnen. Wat zou dan wel een aannemelijke tellerstand zijn????
Groeten, Hendrikus
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Mc-Cormick D 326 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Je zou de eigenaren op kunnen sporen, wellicht hebben die meer informatie.
Succes verder.
De 432 van Hendrikus heeft misschien wat meer uren gemaakt dan de klok aangeeft maar vermoedelijk geen duizenden ( de uiterlijke en vooral de mechanische staat zouden daar iets duidelijkheid in kunnen verschaffen)
Mijn beide trekkers maken samen hooguit 500 uur per jaar. (op een relatief "kleiner" melkveebedrijf).
"Vroeger" waren trekkers vaak al lang voor deze 10.000 uur-mijlpaal al totaal 'versleten' of onherstelbaar (economisch) beschadigd).
Ook vond men het 'verstandig' een trekker met +/_ 3.000 uur al in te ruilen want: "Hij had al héél wat gelopen...". Uiteraard ook gestimuleerd doordat nieuwere modellen beter/comfortabeler/sterker werden.
Kijk maar eens naar auto's: Er zijn er niet veel mensen die nog langer met een auto durven rijden als er 100.000(!) kilometer op de teller verschijnt.
N.B.: Bij gemiddelde snelheid van 50 km/uur is 100.000 km in 'slechts' 2.000 uur afgelegd.