Illustratie van:

Case International 956 XL - Trekker loopt warm

Zodra je begint te rijden loopt hij al warm,thermostaat er uit gehaald helpt niet
Wie weet hoe je de waterpomp en de radiateur kunt controleren.
Bvd gr Ceesje

Deel dit topic

Reacties

Klein Rot
@Ceesje
Is het water werkelijk aan het kookpunt, komt het uit de koeler onder de dop weg. Geeft de temperatuurmeter hoog aan. Bubbels het koelwater?
Ceesje
@Klein Rot het water is echt aan het kookpunt met bij behorende stoom
Heb hem stationair laten draaien zakt hij weer tegen het rode
Robinvdl
Weet je zeker dat de lammelen van de radiateur GOED schoon zijn? dus ook alle stof eruit geblazen met een compressor spuitje. Het wordt nu weer warmer buiten dus zou best kunnen dat hij nu niet genoeg koelvermogen heb al zou de radiateur niet goed schoon zijn.
Ceesje
@Robinvdl radiateur super schoon gemaakt
johndeere 2650
Zit er wel genoeg koelvloeistof in
Ceesje
Ja genoeg. Maar weet iemand hoe of ik de radiateur en waterpomp op goede werking (doorstroning) kan controleren?
valmet6400power
@Ceesje
Moet je (voorzichtig!!) kijken met de dop eraf met draaiende motor of je significante stroming ziet in het koelwater. Anders voelen of de uitvoer kant van de radiateur “koud” water in zich heeft.
county854t
Het zou ook kunnen zijn dat de koppakking lekt. Maar dan bouwt ie druk op of hij borrelt na als je m afzet. Geen water bij de olie?
guy s
Als vroeger bij ons de "956 xl " warm liep moesten we enkel de luchtfilter uitblazen / vervangen en was het verholpen
frammi
Lijkt er op dat de pomp geen/ niet genoeg flow geeft.
+1
deJong
Radiateur kan ook dichtgeslibt zijn. Of lucht in de pomp😅
Ceesje
@deJong radiateur gedemonteerd blijkt vol slip te zitten ,wil graag de motor het koelsysteem doorspoelen wie weet hoe dit moet bvd
+3
deJong
@Ceesje blijkbaar heb ik een punt verdiend 😆
+1
roscho
@deJong Mijn punt heb je!
+1
roscho
@Ceesje Kan het zijn dat er 2 verschillende soorten koelvloeistof door elkaar zijn gebruikt? Dat kan nl. een dikke brei veroorzaken. In ieder geval: goed doorspoelen met de tuinslang en eventueel een reinigingsmiddel toevoegen.
De smurrie wel opvangen, want die schijnt giftig te zijn.
Ceesje
@roscho thanks
frammi
Kan , maar radiateur dicht slibben is voornamelijk een probleem bij aluminium radiateurs door gebruik van verkeerde koelvloeistof of door ze droog te laten staan na demontage b.v. bij een reparatie
Ceesje
@frammi trekker heeft een poos stil gestaan zou mij niet verbazen dat de radiateur inderdaad dichtgeslibd is gr ceesje
sybren
Kan het ook zijn dat de kanalen in de motor zelf dichtgeslibt zijn?
Er is wel een goedje dat je in de radiateur kunt doen en dan lost al die hurrie op.
Is een soort van radiator cleaner. Na de tijd goed doorspoelen.
stephan-inter
Ik zet in op een kapotte waterpomp.
casejxu
@stephan-inter ik doe mee... Heb wel eens een gehad met een losse waaier er in. Precies zelfde symptoom
roscho
@stephan-inter Ik denk ook de waterpomp.... en daarmee hebben we de meerderheid 😉 Ik heb al eens een waterpomp gezien waar het schoepenwieltje los op de as zat. Van buiten leek alles perfect, binnenin pompte het ding voor geen meter.
sybren
@roscho dan doet de kachel het ook niet.
Misschien een hint naar @Ceesje toe?
Ceesje
@sybren kachel doet het inderdaad niet dus???????
deJong
@Ceesje

De kachel woedt warm doormiddel van koelvloeiatof dat door de moter wordt verwarmt.

Wordt de kachel niet warm is er geen doorstroom. Door de waterpomp👍

Of de klep fan de kachel zit inwendig vast net zoals ik met de 514 heb gehad🤣
valmet6400power
@deJong
Haha ik had bij onze Case dat de leidingen die de cabine ingingen dicht zaten geslibt. Toen deed de kachel het ook niet. Toen even de tuinslang erop, die bolde flink op en toen schoot die prop eruit 😂
sybren
@Ceesje zet er maar een nieuwe waterpomp op. Is niet het meeste werk.
En betaalbaar
Clayson M80
Over lucht filter ,toen ik voor de eerste keer de motorkap om hoog deed van
mijn aan gekochte International 845XL
zag ik een datum en uren stand op het lucht filter 16 mei 2006 7800 uur
heeft nu 9200 uur heb er meteen in nieuw filter in gedaan 15 februari 2020
+1
jurgenkrijt
@Clayson M80 dat valt relatief nog mee, ik ben afgelopen jaar wel eens meerdere boeren trekker tegen gekomen die met luchtfilters uit 1997 reden 🙈
+2
deJong
@jurgenkrijt

heb ik ook wel een mooi verhaal over😅

laatst kwam mijn maat zijn 6910 bij de lmb brengen voor een beurtje. Toen zij de smid- die trekker heb ik al tien jaar niet meer gezien🤣
+2
case 745 xl
@deJong dan is het een goeie trekker als die 10 jaar niet bij de smit komt
+1
John89
Had onze 956 ook last van. We hebben de thermostaat verwijderd en het probleem was meteen opgelost.
Ceesje
Dank voor de tips het bleek de radiateur te zijn zat helemaal dicht
Wil graag het koelsysteem van de trekker doorspoelen hoe kun je dit het beste doen?
Bvd
+1
Fendt926Driver
@Ceesje spoelen spoelen spoelen.
Water er boven in kraan onderaan open.
Komt er water net zo blank uit als het erin gaat onderaan kraan dicht en water erop met kwart kilo fijne soda erbij in.
Dan 5 uur werken met de trekker waarbij die enigszins warm wordt.
Dan alles weer aftappen en spoelen en weer de soda herhalen.
Misschien met 3 keer alles zuiver misschien moet je wel 6 keer.

Weetje wat er in de radiateur zit?
Bij de aannemer in de buurt werdt de koeler van de verreiker steeds bijgevuld met water uit de ton waar ook wel eens iets cement in mee kwam.
Na 5 jaar was de koeler 1 beton knots
+1
Tim-MF3080
@Fendt926Driver soda werkt echt goed. Volgens mij zelfs beter dan al die dure reinigers. Heb het zelf ervaren.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International 956 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
35
DEELNEMERS
19
WEERGAVES
0