Stihl ms 211

Hallo
ik heb bij mijn kettingzaag gemerkt dat deze altijd stilvalt na een minuut of 2 stationair laat draaien en deze is dan niet meer te starten valt altijd stil bij gas geven .ik kan ze starten als ze koud staat eens deze een minuut of 5 gewerkt heeft en stil valt is deze niet meer te starten .ik heb zelf al de bougie vervangen en de caburator gekuist

please wie kan mij helpen aangezien als tuindealer gesloten zijn

Deel dit topic

Reacties

mestyle
Ook aan de sproeiers lopenn stellen ? In boek staan ook standaard basis afstelling voor deze zaag

En je luchtfilter nog mooi schoon
@mestyle ja mooi uitgeblaasd de luchtfilter en heeft altijd goed gewerkt tot nu in een keer dat niet meer wilt lopen als hij warm staat
@mestyle koud krijg ik hem gestart en daarna als hij stationair 2 a 5 minuten draait dan niet meer mogelijk te starten
Yanmarthomas
@jens-vanderpoorten hoe is de compressie? Toevallig nooit verkeerd getankt kan rare problemen geven
@Yanmarthomas zit aspen in
welke veledenjaar nekeer verkeerd gestakn laar is 10tank beurten geleden en is ondertussen op onderhoud geweest
Yanmarthomas
@jens-vanderpoorten oké. Hoe zijn de membranen in je carburateur? Mooi soepel of zijn ze hard geworden?
@Yanmarthomas zal deze morgen is nakijken
@Yanmarthomas zou het kunnen zijn dat de zuigerveren versleten zijn ?
is van 2011 de ms211 .ze heeft nog compressie maar is geen nieuwe meer ook
Yanmarthomas
@jens-vanderpoorten als de zuigerveren versleten zijn zou hij ook moeilijk of niet moeten starten. Heb hier een ms 230 liggen waar van de zuigerveren versleten zijn maar die krijg je gewoon niet gestart
@Yanmarthomas ja ik heb er veleden week proberen te starten en nu moet ik rem reiniger gebruiken om deze te starten zelf als hij koud staat
Yanmarthomas
@jens-vanderpoorten oké dan zullen het de zuigerveren zijn. Te weinig compressie om lekker door te trekken. Weet niet of je dit zelf kan maken? Anders word het met een 211 bij een dealer al gauw te duur. Met uurloon etc
@Yanmarthomas is deze een heel set te koop zuiger +zuigerveren en cylinder of zijn de zuiger veren apart verkrijgbaar
Yanmarthomas
@jens-vanderpoorten zuiger is los verkrijgbaar zelfde geld voor zuigerveren. Maar lees mijn bericht hier onder maar even
Yanmarthomas
@Yanmarthomas heb weekje geleden nog in een 211 nieuwe zuigerveren gezet. Die dingen kosten niks setje is 12 euro. Origineel stihl. Maar ben bang dat je bij jou ook een nieuwe zuiger er in moet gaan zetten aangezien hij op verkeerde brandstof gelopen heeft. Zuigertje kost 66 euro. Als je het zelf kunt is hem dat nog wel waard.
@Yanmarthomas vandaag gedemonteerd en je haf gelijk zit een schroef in bij de dealer een gaan bestellen en komt woensdag normaal binnen
Yanmarthomas
@jens-vanderpoorten wat voor een schroef?
ambu954
@jens-vanderpoorten Schroef er in is dat een losse schroef / moertje /borgveertje ??? mocht het dat zijn dan zal de cilinder ook naar zijn grootje zijn .Een foto misschien nou het toch los ligt
@ambu954 hierbij wat foto s

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

ambu954
@jens-vanderpoorten zo te zien een stuk van de zuiger afgebroken , cilinder is zo niet te zien maar denk dat daar ook wel krassen in zitten dus zou alles vervangen
roscho
@ambu954 Ik weet niet wat die spullen kosten, maar ik heb het wel gehad met Stihl (zie mijn posting hieronder). In de tijd dat mijn Stihl problemen gaf, heb ik voor 129 euro een Duitse Chinees gekocht (Fuxtec). Ik denk dat de reparatie aan die Stihl meer gaat kosten. Fuxtec maakt veel kabaal, en is vrij zwaar, maar met gehoorbeschermers op is het voor mijn hobbygebruik prima te doen. En zaagt dat het dondert! Ik heb er nu toch al wel 15 uur mee gezaagd, geen problemen.
ambu954
@roscho ja dat is ieder zijn keus en als de Fuxtec jou bevalt dan is het toch super
maar vind het zonde om de sthil niet te repareren , misschien niet met originele onderdelen dat is rond de 65 euro een compleet blok 100 euro maar dan moet je het wel zelf doen en dat is dan weer de leuke uitdaging en ik zou die wel aangaan
roscho
Quote Reactie van @ambu954:
leuke uitdaging en ik zou die wel aangaan

Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Ik was dat frustrerende geruk aan dat touw helemaal zat.
ambu954
@roscho ja er is niks minder als ze niet aanpakken , dan wil je ze wel tegen de muur .......
maar bij je verhaal van de 026 zat ik in eerste instantie aan een defect membraam te denken maar dan zou de bougie gelijk vet zijn en dat zal je wel gecontroleerd hebben
+1
roscho
@ambu954 Die monteur werkt dagelijks met Stihl en hij kon hem alleen terugbrengen omdat hij het weer deed. Hij heeft naar het membraan, benzinefilter, slangetje in de tank, luchtfilter, werking carburateur, stopknop gekeken, maar niks gevonden. En toen deed het het opeens weer. Toen ik hem terugkreeg heeft hij 5 min. gelopen, daarna was het weer mis. Maar toen hij hem voor de 2e keer heeft gehad (en niks gedaan) zaagde hij weer prima, ik heb hem daarna ook weer gebruikt (natuurlijk met de Fuxtec in de kruiwagen....).
+1
Yanmarthomas
@roscho heb imitatie spul in mijn 260 gehad paar keer gezaagd meteen kapot. Origineel er in gezet geen problemen meer. Heb nu de ms 261 c-m vw Weer hele Andere koek als de ms 260. Niet te vergelijken
@ambu954 ik zit nu aan 75 voor de zuiger en ik heb een husqvarna en werk liever met stihl . de stihl licht beter in d ehand voor mij maar ja ieder zijn keuze
ambu954
@jens-vanderpoorten is de cilinder nog wel goed dan ?
@ambu954 ik zie er niets van krassen in .normaal komt de zuiger morgen bine bij de dealer en dan beginnen te monteren
ambu954
@jens-vanderpoorten oke ben benieuwd we horen Maar wat was het nou met die schroef ?
@ambu954morgen komt de zuiger binnen
roscho
Vreemd. Ik heb zelf een 026, waarmee net zo'n probleem optrad. Na een minuut of 5 stopte hij ermee. De zaken die ik zelf heb nagekeken, nieuwe benzine, luchtfilter, aan/uit-knop etc. waren in orde. Ten einde raad heb ik hem naar een monteur gebracht. Die heeft hem helemaal uit elkaar gehad, ik kreeg hem weer met een demonstratie, het ding liep als een zonnetje. De volgende dag was het na 5 minuten weer mis. De monteur heeft hem opnieuw gehad en ik heb hem het probleem laten zien. We hebben in mijn handelen geen fout ontdekt en het lukte hem ook niet om te starten. Omdat hij er niet meteen tijd voor had, is het ding een maand of 3 blijven liggen. Daarna heeft hij hem geprobeerd op een dikke eik, liep perfect, terwijl er niks aan gebeurd is.
Een dag later heb ik hem weer zelf geprobeerd, hij deed het gewoon.
Ik ben er nu tevreden mee, maar ik zou toch graag willen weten wat daar nu is misgegaan.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
31
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
0