Goedendag,
Ik heb een John Deere 40 met een 2 cilinder benzine motor. De trekker heeft 5 jaar stil gestaan. Nadat ik de contact punten schoongeschuurd heb de carburateur schoongemaakt heb en nieuwe benzine in de tank gedaan heb en de ontsteking opnieuw af heb gesteld. Toen de trekker starten begon die meteen wit te roken uit de uitlaat en heb ik hem buiten even goed warm laten draaien. Toen die warm was is de uitlaatklep vast komen te zitten in de kop. De klep is weer los en heb alle kleppen opnieuw afgesteld. De motor een oil flush gegeven en de olie vervangen. Ik heb ook een compressietest gedaan en kwam bij beide cilinders op 6 bar uit (hoort 8 bar met nieuwe zuigerveren te zijn). Te trekker rookt alsnog en ik weet niet wat het kan zijn? Of de zuigerveren vast of versleten maar toch goede compressie of de koppakking lek maar zie geen bellen in de koelvloeistoftank? Weten jullie wat dit kan zijn?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de John Deere 40 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
Op zich is het natuurlijk best een grote motor, dus het duurt wel even voor hij warm is. Zit er eigenlijk wel een (goed werkende) thermostaat in? Wellicht wordt de motor gewoon niet warm genoeg.
Het is natuurlijk een "museumtractor", maar misschien zou hem goed doen om eens even flink aan het werk te gaan.
In ieder geval blijven er nog 2 vragen:
- zit er koelvloeistof in de radiator?
- zo ja, ruikt de rook naar koelvloeistof? In dat geval weet je dat het dus koelvloeistof is en zul je op zoek moeten naar een lekje in de kop(pakking). Of je probeert het te dichten met bijv. Bar's Leaks (velen zijn daarvan niet zo gecharmeerd, ik heb er zelf goede ervaringen mee).