Hallo
Ik heb een unimog 406 met schijfremmen.
Deze schijfremmen gaan telkens vastzitten na enige tijd. (Een paar keer onderweg geremd en dan begint hij te stinken naar verbrande rem olie en rijd hij inplaats van 75 maar 25km/h) Nu is het van de week voor de 3e keer weer dezelfde schijf. Heb de cilinders telkens helemaal schoon gepoetst en met vet weer in elkaar gezet. Nu zijn de laatste keer de cilinders bijna schoon eruit gekomen. Er zat alleen wat zwarte rem olie in langs de randen van de cilinder en het huis eromheen. Kennen Jullie dit probleem ook? En wat doen jullie ermee?
Unimog 406 - Wat moet je doen als je remcilinders vast blijven zitten bij schijfremmen van een unimog 406
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Unimog 406 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
Dan zwellen de rubber afdichtingen op ; en klemmen de zuigers .
Dus speciale Ate remcilinder pasta gebruiken bij montage
En inderdaad met dicht gezwelde remslangen heb je ook het probleem ; wat je omschrijft .
zoja ,heeft het rempedaal wel een geringe speling zodat de rempomp wel helemaal in zn ruststand komt en het compensatie gaatje wel vrij komt.
een verstopte remslang kun je testen doormiddel van als de rem blijft vastzitten de ontluchtingsnippel van die rem los draaien want dan gaat immers de rest druk langs die kant achter der remzuiger weg.
doe je voordeel hier mee zonder overbodige kosten te maken.
suc6