Illustratie van:

Unimog 406 - Wat moet je doen als je remcilinders vast blijven zitten bij schijfremmen van een unimog 406

Hallo
Ik heb een unimog 406 met schijfremmen.
Deze schijfremmen gaan telkens vastzitten na enige tijd. (Een paar keer onderweg geremd en dan begint hij te stinken naar verbrande rem olie en rijd hij inplaats van 75 maar 25km/h) Nu is het van de week voor de 3e keer weer dezelfde schijf. Heb de cilinders telkens helemaal schoon gepoetst en met vet weer in elkaar gezet. Nu zijn de laatste keer de cilinders bijna schoon eruit gekomen. Er zat alleen wat zwarte rem olie in langs de randen van de cilinder en het huis eromheen. Kennen Jullie dit probleem ook? En wat doen jullie ermee?

Deel dit topic

Reacties

+2
goeiedag eem
Denk dat je de flexibele slangen vervangen moet, deze worden na verloop van jaren aangetast door de remvloeistof en dan zwelt de binnenkant op en wordt vernouwd tot dicht, bij het remmen pers je de olie er wel door maar terug op eigen kracht gaat dan niet meer, dit is in veel gevallen de oorzaak
+1
@goeiedag eem
Ik ga volgende week alles nog een keer schoon poetsen en nieuwe slangen ertussen zetten en dan kijken of het beter gaat
goeiedag eem
@Trekker chauffeur wij hebben het gehad met onze 406 met trommelremmen zelfde probleem nieuwe slangen ertussen en probleem opgelost
basia
Geen gewoon vet gebruiken bij de remzuigers !
Dan zwellen de rubber afdichtingen op ; en klemmen de zuigers .
Dus speciale Ate remcilinder pasta gebruiken bij montage

En inderdaad met dicht gezwelde remslangen heb je ook het probleem ; wat je omschrijft .
@basia
Ik ga volgende week alles nog een keer schoon poetsen en nieuwe slangen ertussen zetten en remcilinder vet ertussen doen. en dan kijken of het beter gaat
monster 2012
Zijn het alle wielen welke vast gaan zitten tijdens meermalen remmen ? dan moet je de hoofdremcilinder als hoofd verdachte zien.
zoja ,heeft het rempedaal wel een geringe speling zodat de rempomp wel helemaal in zn ruststand komt en het compensatie gaatje wel vrij komt.
een verstopte remslang kun je testen doormiddel van als de rem blijft vastzitten de ontluchtingsnippel van die rem los draaien want dan gaat immers de rest druk langs die kant achter der remzuiger weg.

doe je voordeel hier mee zonder overbodige kosten te maken.

suc6
@monster 2012 alleen links voor
monster 2012
@Trekker chauffeur dus als je daar dan de ontl.nippel van los draait als hij vast staat weet je zeker dat daar de druk op blijft staan en daar vermoedelijk de slang van gezwollen is en als hij der niet anders van wordt heb je een probleem met die klauw
Koiter
Ik volg dit even, mijn 406 (403) trommerremmer heeft ook een soortgelijk probleem met linksvoor. Na een avond stilstaan en 1e x remmen daarna slaat die als het ware vast. Later tijdens het rijden trekt die ook wel maar minder. Alle remmerij is vervangen, schoenen en cilinders.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Unimog 406 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
9
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
0