Overweeg aankoop Deutz Fahr Agroplus 70 2006 met zeer weinig uren waarop letten ?

Ik heb tips nodig ivm de omschreven trekker in de titel.
de trekker is van 2006 en heeft maar 330h !!
Eerst was ik enthousiast, maar na een telefoontje met een specialist zette hij mij een lijst van aandachtspunten op.
Ik ben geen traktorspecialist en kom hier eens tips ophalen.

Eerst en vooral heeft deze trekker achterstallig OH.
Gekocht nieuw in 2006. Heeft zijn 100h OH gehad in 2010 of 2011 en dan nooit meer.
Heel de winter staat deze stil buiten (5 maanden) en dan wat freeswerk en blotter a rato van 25h per jaar.

Er kunnen verborgen kwalen zijn door de weinige uren.

Ik had moeten kijken (niet gedaan) in de olievuldop en zien of er overdruk was of via de carterontluchting. (was wel vettig rond uitgang buis, maar heb niet gezien of er wolkjes uit komen)
Bij stoppen motor zou er een olie/smeersysteem moet blijven draaien met een hoog zoemend geluid ???? Zou een goed teken zijn.
Riem ventilator zou een alarmsysteem hebben als deze stuk gaat ? (klaxon?) zou preventief moeten vervangen worden.
Compressies zou moeten genomen worden.

Dan werd mij als laatste raad gegeven om de trekker te testen onder belasting.
Maar de adder is : door het achterstallig OH is dit een gok of spelen met vuur. Als het stuk gaat heb ik geen kat in een zak gekocht, maar een probleem met de huidige eigenaar.

Hij vraagt +- 16000€.

Ik vind het poker. Kan een goede deal zijn, maar kan ook een groot miserie worden.

Graag jullie mening.
oldskoolgsxr

Bijlages

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

Reacties

oldskoolgsxr
Foto van de tractor in zijn geheel

(klik om te vergroten)

Fast Eddy
Veel achterstallig onderhoud zal er met 330 uur niet aan zitten.
Je kan afspreken met de huidige eigenaar om de motorolie+filter alvast te vervangen.
Dan heb je het ergste al voorkomen. En even kijken of de koeling van de motor in orde is en schoon is. De versnellingsbak zou ik ook de olie van peilen. Als je deze dingen hebt gedaan kan je best een test onder belasting doen zonder al te veel risico`s.
Welgerap52
Ik vind het best goede trekkers. (er zit een hevel in het koppelings huis die wel eens afbreekt ,wat je kunt moderniseren ) voor de rest mij weinig problemen bekend . ik vind de vraagprijs best wel fors voor de trekker
1046
Aj der een duuzend of 4 bij legt hej een nieuwe deutz/same van ong 85 pk. Wel met beugel zonder cabine. Ook geen gezeik met of ie wat kan mankeren🤷🏼‍♂️
jasper-santing0
@1046 nog geen eens 4 k🙈 alleen volgensmij is het een belg dan krijgt die hem niet op kenteken.
1046
@jasper-santing0 hoezo krijgt hij em nie op kenteken dan??
jasper-santing0
@1046 zijn verboden in Europa zijn voor de buitenlandse mark gemaakt met 0 emmissie
+1
1046
@jasper-santing0 ah . Op die manier . Maar ze probeert ze hier wel te verkopen🤔🤔
+1
jasper-santing0
@1046 doen er wel meer, als je er een wilt kopen bij hem zal hij het er wel bij vertellen dat het eingenlijk niet mag.
+1
jasper-santing0
Want als nl kenteken invoert moet je ook maar zien hoe je ze daarop krijgt🤔😅🙈
1046
@jasper-santing0 dus gewoon laten staan
+1
jasper-santing0
@1046 dat moet ieder voor zich maar weten, maar ik was er niet mee begonnen als je er ook nog mee over straat wilt.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!