Ik heb tips nodig ivm de omschreven trekker in de titel.
de trekker is van 2006 en heeft maar 330h !!
Eerst was ik enthousiast, maar na een telefoontje met een specialist zette hij mij een lijst van aandachtspunten op.
Ik ben geen traktorspecialist en kom hier eens tips ophalen.
Eerst en vooral heeft deze trekker achterstallig OH.
Gekocht nieuw in 2006. Heeft zijn 100h OH gehad in 2010 of 2011 en dan nooit meer.
Heel de winter staat deze stil buiten (5 maanden) en dan wat freeswerk en blotter a rato van 25h per jaar.
Er kunnen verborgen kwalen zijn door de weinige uren.
Ik had moeten kijken (niet gedaan) in de olievuldop en zien of er overdruk was of via de carterontluchting. (was wel vettig rond uitgang buis, maar heb niet gezien of er wolkjes uit komen)
Bij stoppen motor zou er een olie/smeersysteem moet blijven draaien met een hoog zoemend geluid ???? Zou een goed teken zijn.
Riem ventilator zou een alarmsysteem hebben als deze stuk gaat ? (klaxon?) zou preventief moeten vervangen worden.
Compressies zou moeten genomen worden.
Dan werd mij als laatste raad gegeven om de trekker te testen onder belasting.
Maar de adder is : door het achterstallig OH is dit een gok of spelen met vuur. Als het stuk gaat heb ik geen kat in een zak gekocht, maar een probleem met de huidige eigenaar.
Hij vraagt +- 16000€.
Ik vind het poker. Kan een goede deal zijn, maar kan ook een groot miserie worden.
Graag jullie mening.
Overweeg aankoop Deutz Fahr Agroplus 70 2006 met zeer weinig uren waarop letten ?
Deel dit topic
Bijlages
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
(klik om te vergroten)
Je kan afspreken met de huidige eigenaar om de motorolie+filter alvast te vervangen.
Dan heb je het ergste al voorkomen. En even kijken of de koeling van de motor in orde is en schoon is. De versnellingsbak zou ik ook de olie van peilen. Als je deze dingen hebt gedaan kan je best een test onder belasting doen zonder al te veel risico`s.