Illustratie van:

New Holland TM 120 - nadelenn(minpuntjes) van deze trekker

Zijn er ziektes of problemen met dit type trekker wat nog al eens meer voorkomt of wat gekent is ?? is dit een loonwerk-waardige trekker ? endan bedoel ik vooral lange draaiuren per dag en lange afstanden afleggen over de weg .

Deel dit topic

Reacties

+2
Fast Eddy
Het is al een wat oudere trekker. Dus daar kan je niet alles meer van verwachten. Mankementen ben ik niet bekend mee. Als je lange dagen wil maken met zo`n trekker is het belangrijk dat je er een neemt met airco en voorasvering.
+1
new holland koen
@Fast Eddy Klopt helemaal wat je zegt.
Het ligt er natuurlijk aan wat je ermee wilt gaan doen maar het wordt langzaam wel een alweer oudje.
+1
new holland koen
Wij hebben een Tm120 gehad!
Hij is met 60 uur op de klok hier gekomen en met 6000 uur alweer vertrokken.
Het was een zeer fijne trekker alleen wij stonden op het punt van wat onkosten die kwamen (rondom nieuwe banden, nieuwe stoel, nieuwe lak, etc.) En tegelijk stond er een hele mooie t6030 gen2 bij onze dealer die hier perfect paste. Dus toen hebben we daar voor gekozen.

In de 6000 uur dat wij met de tm120 hebben gereden hebben we er €0 onkosten aan gehad. De airco had het soms wel moeilijk om de cabine koud te houden weet ik nog.
+1
domien-peetersem
@new holland koen dan was het idd een goede trekker !👍
+1
new holland koen
@domien-peetersem Klopt, maar 6000 uur is ook nog nie zo veel.
Onze 7840 heeft nu 11.000 uur met ook niet al te veel onkosten dus die doet het nog veel beter!
Pieter Buren
Ik weet niet wat voor loonwerk je wilt doen, maar 120 pk is al gauw aan de krappe kant. Je zou ook naar bijvoorbeeld een tm155 of 175 kunnen kijken.
new holland koen
@Pieter Buren 175/190 schijnen wat minder te zijn dan de kleine broertjes, daar zou ik niet aan beginnen. De 155 is de beste tm hoor je vaak.
+1
domien-peetersem
@Pieter Buren wat 80-90 balen persen wat ik nu doe met een case845xl(85pk) wat stalmest uitrijden en zo van die dingen

heb wel gelezen op het net dat de 120 de zelfde motor heeft als de 155 en alles wat er tussen ligt dus zal ook wel wat op de peppen zijn denk ik zo
mf 6150
@domien-peetersem
Er is meer dan alleen een motor, steek achter is kleiner, zullen de trompetten dan niet ook lichter zijn?
+1
De boer maar
Er staat bij broekens ook nog wel een tm150 komt hij een loonwerker hier uit de buurt weg en die heeft het nooit zwaar gehad of misbruikt
+2
John89
Deze TM modellen schijnen heel betrouwbaar te zijn, beter dan de nieuwere zeggen de meesten.
+1
Harmen2000
Fijne trekkers het enige minpuntje wat ik vond is dat de trekker wat 'tijd' nodig heeft als je van vooruit naar achteruit gaat. hier kon ik me soms wat aan irriteren als je bijvoorbeeld een keer snel achteruit wou steken etc. verder zijn ze beresterk met hun 7.5 liter moter en je kan ze makkelijk meergeven zonder dat die barst heeft volgensmij namelijk zelfde bak en achterbrug als tm140 tm150 etc.
+1
new holland koen
@Harmen2000 Idd, onze tm120 had 120pk op de aftakas ipv op de motor. Ook wat extra gegeven dus.
+1
sjuu
Goede trekkers, behalve de airco.
+1
john.voort
Let op bij de TM of de bak niet kraakt wanneer je van de B naar de C groep schakelt,(RC 6traps automaatbak) is dit wel het geval dan moet de synchromesh vervangen worden. Airco werkt wel goed alleen moet je een keer de radiateur in de cabine schoonmaken zit waarschijnlijk vol met stof. Verder hele sterke en fijne tractoren, ikzelf heb een TM 125 die zonder problemen bij de dealer is opgeschroefd naar 165 pk. Ik weet niet zeker maar ik denk dat een TM 120 een elektronisch gestuurde brandstofpomp heeft en een TM 125 (die ouder is) nog een volledig mechanische brandstofpomp deze zijn makkelijker op te schroeven.
basia
@john.voort

TM 120 heeft GEEN electronische inspuitpomp , en is ook makkelijk op te schroeven

Alleen de zwaarste TM s hebben electronisch geregelde pompen
casejxu115
De oudere TM's met de zwarte motorkappen en witte letters zoals 115 135 150 165 trekken harder dan de nieuwe. Vooral als je voor de rangecommand kiest. de nieuwere koelen weer beter door de intercooler en er is een nieuwe ventielenblok gekomen voor de voorasveering. de oudere waren af en toe wat problemen mee. Als je een nieuwere koopt kan je hier ook de inspuittiming van vervroegen. dan wil ie ook wel vooruit. van 175 en 190 afblijven
domien-peetersem
Super boys ! merci voor de info ...
ondertusse 1tje aangekocht en tis een tm140 geworden ... nu zou ik 2 aansluitingen moeten hebbe voor computers met zo een stekker met 3 poolen ... zoals bv standaar in de fendt zit rechts boven in het dak ... de tms hebben daar wel stroom aansluitingen heb ik gezien ... zou ik daar eventueel een andere stekker kunne zetten?
weet iemand of daar en van die stroom aansluitingen 1tje is waar redelijk wat amperes aankan ? ik hoor het wel 😉
Fast Eddy
@domien-peetersem

Als het goed is zitten er rechts tegen het achterraam de stekkers.
domien-peetersem
Klopt ... maar niet de juiste die ik nodig heb🙈
+1
john.voort
@domien-peetersem Dan zet je toch op de machines nieuwe stekkers die wel passen of je maakt een verloopstekker , moeilijk is dat niet met alleen een + en -

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de New Holland TM 120 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
21
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
0