International 624 - Kleppendeksel lekt motor olie

Hallo,
Mijn inter 624 lekt wat olie langs het kleppendeksel,
Ik heb jet al 2 keer proberen te dichten met vloeibare pakking.
Doe ik iets verkeerd? Ik heb telkens alle resten oude pakking verwijderd tot ik niets meer zag of voelde, dan heb ik alles ontvet, dan heb ik vloeibare pakking op jet kleppendeksel gespoten.
Dan alles terug gemonteerd en alles aangespannen en dan 24u laten drogen .
Maar hij blijft lekken wat doe ik verkeerd?
Of gebruik ik beter een gewone kurken/papieren dichting?
Dank bij voorbaat
Mvg Jelle
vanheule

Reacties

Klein Rot
@vanheule
Je moet de originele kurkpakking monteren. En die met een heeeel klein beetje vloeibare pakking insmeren
+1
Corne S
@Klein Rot

Inderdaad en controleren of hij overal er even ver onder zit. Wij doen het meestal met vet om hem te laten plakken.
+1
Koiter
En niet de bouten te hard aantrekken, hierdoor kan het deksel vervormen waardoor het dichtvlak niet meer recht is
frammi
Zit er geen haarscheurtje in de deksel? |||||Dit heb ik ook al eens mee gemaakt.
>
vanheule
@frammi hoe kan ik daar achter komen?
@vanheule Afhalen en schoonmaken, vervolgens kijken of je scheurtjes ziet. Maar is je carterontluchting wel schoon?
Freggel
Wat voor pakking gebruik je? Doordat de boel misschien niet helemaal meer recht is is het misschien beter een "dikke" pakking op siliconebasis te gebruiken dan een hele vloeibare die je maar dun kan aanbrengen. Voor stukken waarvan ik weet dat er perfect vlak passen (flenzen bvb) gebruik ik Loctite 510. Dat dicht echter maximaal 0,25mm. Als je grotere spleten hebt zal dat spul niet eens uitharden (moet luchtdicht worden om uit te harden) Voor minder strak passende onderdelen gebruik ik Wynns black gasket maker. Vroeger had ik hiervoor Loctite Blauwe silicone, werkte ook goed, maar dat blauw was niet zo mooi 😄 deze spuit je relatief dik op (halve cm ofzo, maar is afhankelijk van hoe krom je materiaal is) dan de boel met de hand aandraaien tot je ziet dat de silicone overal net aangedrukt wordt zonder er tussenuit te worden geduwd. Uurtje of 2 laten staan en dan verder aandraaien. Op deze manier heb ik zelfs een lekkend onderblok dicht gekregen door er een inox plaat op te schroeven met dit spul aan.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 624 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!