Hallo
ben aan het proberen om er een hydroventiel bij te zetten.
ik heb de persleiding van de pomp op het nieuwe ventiel gezet (op P1)
vanaf ventiel T1 weer terug naar de leiding
naar de achterhef
de achterhef werkt gewoon
alleen het nieuwe ventiel werkt niet
lijkt zijn druk niet kwijt te kunnen
iemand die dit blok kent?
ik doe iets niet goed maar wat?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Iseki tx1500 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Je schrijft tevens: "lijkt zijn druk niet kwijt te kunnen".
Heb je wel een cylinder o.i.d. aangesloten?
ja er zit een overdruk ventiel in
cilinder ook aangesloten
ik ben er net even mee bezig geweest
en heb de T aansluiting verandert
er zitten namelijk de volgende aansluitingen op het blok
T T1 P P1 a1/b1 a2/b2
de T1 had ik eerst aangesloten naar de tank
nu heb ik de T aangesloten en het werkt/beweegt onder de goede druk (drukmeter aangesloten gehad)
alleen heb ik nu het idee dat hij het systeem onder druk houd en dat kan ook niet de bedoeling zijn
dus lijkt het me dat ik de T1 ook op de tank aan moet sluiten, zodat de druk er niet op blijft staan
maar dit laatste weet ik nog niet zeker
D.w.z., het eenvoudige Iseki-hydrauliek staat (volgens internetgegevens) op een kleine 120 bar. Als het overdrukventiel op het nieuwe ventielenblok veel hoger staat kunnen er ook dingen gebeuren zoals jij vreesde bij gebruik van 'verkeerde' olie. ( " Daar is het pompje niet blij mee", )
voor ik begon had ik al op internet gevonden dat deze pomp
max 117.2 bar mag hebben
en een flow van 10.2 lpm
de druk heb ik dan nu op 110 bar (max) gezet
hier de link waar ik het vond
tractordata.com/farm-tractors/006/…
ik probeer me altijd goed in te lezen als ik er geen/weinig verstand van heb
heb ook de handleiding gevonden van dat ventielenblok
mklsm.no/Brukerkatalog/Ny%20Katalog/…
alleen door gebrek aan kennis
snap ik dat nog niet helemaal
maar begint nu te komen
als ik het goed bedacht heb
moet ik de t aansluiting gewoon rechstreeks naar de tank laten gaan
en de T1 (middenstand open) richting de perskant achterhef
ik heb ook voordat ik hem aangesloten heb op de iseki
eerst met 2bar perslucht gekeken dat hij in de middenstand wel de druk kwijt kon zodat ik niet gelijk de pomp op zou blazen
toen een druk meter eraan en dan voorzichtig kijken en bij te veel druk niet verder gaan,
maar eerst kijken waarom de druk niet weg kan
Gebruik je een "dubbelwerkend" ventiel op een "enkelwerkende" cylinder misschien?
nee ik gebruik geen enkelwerkende cilinder op een dubbel ventiel
dit ventiel blok blijkt dus 1 pers(T1) "doorloop" te hebben
zodat die in middenstand de olie gewoon doorstuurd naar het volgende ventiel (in dit geval achterhef)
deze kan dus ook tegen druk terug wanneer je de hef gebruikt
en hij heeft een T die dus nagenoeg drukloos (max 25bar)
terug naar de tank moet
zijn dus 3 aansluitingen zonder dat er maar iets op aangesloten is
dan zitten er 2 dubbelwerkende ventielen
waarmee je dus 2 functies kan besturen
a1/b1 a2/b2
waar ik nu de snelstuiters op gezet heb
ik heb hem vanavond aangesloten op deze manier
en nu werkt de voorhef.
het 2de kanaal heb ik nu nog niet ingebruik omdat,
in dit geval de sneeuwschuif nog niet af is
waar de schuinstelling mee bestuurd moet worden
maar het is me dus gelukt
van de week even nieuwe olieën halen en 2 olie filters
zodat hij weer vers/schoon van start kan
bedankt voor het meedenken!
By the way: Nu het gebruik van de achterbrugolie (versnellingsbakolie) nadrukkelijker een hydrauliekfunctie wordt, (ook nog bij kouder temperaturen!) kun je inderdaad beter een dunvloeibare nemen met hydrauliek en transmissiegeschiktheid.