Illustratie van:

International 955 - brandstof pomp stuk/versleten??

Hallo, mijn ih 955 heeft een probleem nl:
als je gas geeft, of in hogere toeren zit gaat de trekker "hoesten", 1 of meerdere cillinder slaan steeds een verbranding over, geeft grote wit/blauwe rookpluimen, en wil dan niet meer toeren maken, soms stopt de motor er ook helemaal mee, en wil dan niet/ heel moeilijk weer aanslaan.

de brandstofpomp ratelt soms ook behoorlijk, maar dan lijkt de trekker juist beter te lopen...

dit probleem begon eerst naar ruim 5 min draaien, maar nou al bijna direct na het starten, startte eerst wel goed, en start nu een stuk slechter.

kent iemant dit probleem en weet iemant wat dit kan wezen?
ik zelf de brandstofpomp of brandstof pomp en verstuivers, maar dat weet ik niet zeker, heb dit nog nooit eerder gehoord.

Mvg. Arjan

Deel dit topic

Reacties

1246 844-s
Ik denk he: dat ie van tijd is gegaan...
heb je deze trekker al langer?
Wilco112
Zijn je filters wel schoon en je brandstof tank ? want het zou ook nog kunnen dat die slecht diesel krijgt en daarom zo raar doet ik zou eerst dit even controleren..
mocht dit allemaal in orde zijn,, zou ik mij ernstige zorgen gaan maken over mijn brandstof pomp idd
1246 844-s
Dat zal die vast al wel gecheckt hebben...
Boemrang
Wordt toch een bezoek aan de eerste hulp.
Daar wordt de diagnose vastgesteld, vermoedelijk wordt het een opnamen in de werkplaats, bezoek tijden in overleg natuurlijk.
Na een dag of 5 komt hij weer gezond en wel uit de werkplaats.
Dan kun jij er weer jaren er mee vooruit.
InterArjan
Ik heb deze trekker nog niet zo lang, komt uit de handel, heb er een korte proefrit mee gedaan was toen niks an de hand, filters heb ik vervangen, tank leeg gemaakt en met schone diesel gevuld.

@1246 844-s,
als de pomp van tijd zo zijn gelopen, zou de trekker toch altijd slecht moeten lopen?
1246 844-s
Ja dan zal die gelijk al beroerd moeten gaan lopen en komt t niet na een paar minuten pas... dus wat t wel is dat blijft gokken
radium45
Ik heb precies het zelfde euvel met een fiat 980. Eens in de zoveel jaar heeft hij dat. Ik vernieuw dan de opvoerpomp (die kosten geen drol bij Kramp) en dan loopt hij weer lekker.
interman
Ook leidingen en banjobouten doorgeblazen neem ik dan aan?
radium45
@interman

idd, tis zo simpel dat ik het altijd vergeet te vermelden, weet ook zeker dat de pomp niet ergens lucht kan halen. bv lekke leidingen, filterkolven, nippels enz. Je snapt soms niet hoe iets naar 1 zijde toe lek kan zijn.
InterArjan
Dat zou ik eens kunnen proberen,
maar de opvoerpomp lijkt nog nieuw,
koperringen kan ik ook nog proberen te vervangen inderdaad,

maar zou dat het kunnen wezen want als er grote blauw/witte wolken uit knallen(ik meende zelfs een keer een steekvlam te zien) lijkt het mij logischer als er juist te veel brandstof word ingespoten? of heb ik dat mis?
MartijndenBoer
Zo te horen lijkt het mij een diesel te kort . Zelf is gehad met een 1046 . Die kreeg ook te weinig en die begon te klapperen en ook idd steekvlammen te geven . Zou heel je brandstoftoevoer is checken .
radium45
@InterArjan

Als ik de opvoerpomp naar de uier heb, krijg ik ook vlammen en rook uit de pijp. Lijkt toch verdacht veel op brandstoftekort.
looman
Beluchting van de tank via tankdop ook niet vergeten. Als je de pomp of verstuivers niet vertrouwd heb ik nog wel een adresje voor je.
radium45
@looman

De wereldberoemde T uit Z?
looman
@radium45

BJvdD uut W, kwet neet of den wereldberoemd is, wal Meddo beroemd iig.
radium45
@looman

Nee die ken ik niet, wel T uit Zelhem dus. Moet je niet met de Common-rail pompen aankomen maar met het oudere spul is hij heel goed.
Heldern
Weet je zeker dat je brandstoffilter goed schoon is?
Machineman
@radium45

maar niet goedkoop... 😞
radium45
@Machineman

alles in verhouding he, ga maar eens naar buchli.nl/ in harderwijk 😞
InterArjan
@Heldern

ja ik heb de 2 filter elementen net vevangen, en ik heb een groffilter meteen na tank gemaakt, deze was wel snel vies maar is nu weer schoon
nhmonteur
Als ik je verhaal zo lees dan zuigt hij ergens lucht aan.
Heb geregeld trekkers gehad die deze problemen vertoonde en 9 van de 10 keer zoog hij dan ergens lucht aan of zat er iets verstopt.
Je moet het volgende controleren: Ontluchting van de tank dop of deze open is, alle leidingen/slangen op doorschuurplekken of scheurtjes, het membraam van je opvoerpomp, de afdichtingen van je filters, de aanzuiging in je tank of kijken of de diesel een beetje vlot wil lopen uit je tank, kijken of je filters niet verstopt zijn.

Is dit allemaal goed dan moet je pas aan een defect brondstofpomp denken, maar kijk eerst de genoemde punten maar eens goed na. Ik weet bijna zeker dat hier het euvel ergns zit.

succes ermee.
robert433
In het opvoerpompje zit ook een grof zeefje, is deze ook schoon?Je kan eventueel de aanvoerleiding bij de brandstofpomp losdraaien en dan iemand anders even laten starten en dan moet de diesel vlot uit de leiding stromen
Interford
Bovenop opvoerpompje dekseltje eraf draaien(sleuteltje 10) rond filtertje schoonmaken weer monteren en daarna weer ontluchten suc6
InterArjan
Filtertje in de opvoer pomp is schoon.

ik ga nog proberen om alle afdichtingen in de aanvoer te vervangen/ controleren

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 955 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
24
DEELNEMERS
13
WEERGAVES
6