Hallo, mijn ih 955 heeft een probleem nl:
als je gas geeft, of in hogere toeren zit gaat de trekker "hoesten", 1 of meerdere cillinder slaan steeds een verbranding over, geeft grote wit/blauwe rookpluimen, en wil dan niet meer toeren maken, soms stopt de motor er ook helemaal mee, en wil dan niet/ heel moeilijk weer aanslaan.
de brandstofpomp ratelt soms ook behoorlijk, maar dan lijkt de trekker juist beter te lopen...
dit probleem begon eerst naar ruim 5 min draaien, maar nou al bijna direct na het starten, startte eerst wel goed, en start nu een stuk slechter.
kent iemant dit probleem en weet iemant wat dit kan wezen?
ik zelf de brandstofpomp of brandstof pomp en verstuivers, maar dat weet ik niet zeker, heb dit nog nooit eerder gehoord.
Mvg. Arjan
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 955 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
heb je deze trekker al langer?
mocht dit allemaal in orde zijn,, zou ik mij ernstige zorgen gaan maken over mijn brandstof pomp idd
Daar wordt de diagnose vastgesteld, vermoedelijk wordt het een opnamen in de werkplaats, bezoek tijden in overleg natuurlijk.
Na een dag of 5 komt hij weer gezond en wel uit de werkplaats.
Dan kun jij er weer jaren er mee vooruit.
@1246 844-s,
als de pomp van tijd zo zijn gelopen, zou de trekker toch altijd slecht moeten lopen?
idd, tis zo simpel dat ik het altijd vergeet te vermelden, weet ook zeker dat de pomp niet ergens lucht kan halen. bv lekke leidingen, filterkolven, nippels enz. Je snapt soms niet hoe iets naar 1 zijde toe lek kan zijn.
maar de opvoerpomp lijkt nog nieuw,
koperringen kan ik ook nog proberen te vervangen inderdaad,
maar zou dat het kunnen wezen want als er grote blauw/witte wolken uit knallen(ik meende zelfs een keer een steekvlam te zien) lijkt het mij logischer als er juist te veel brandstof word ingespoten? of heb ik dat mis?
Als ik de opvoerpomp naar de uier heb, krijg ik ook vlammen en rook uit de pijp. Lijkt toch verdacht veel op brandstoftekort.
De wereldberoemde T uit Z?
BJvdD uut W, kwet neet of den wereldberoemd is, wal Meddo beroemd iig.
Nee die ken ik niet, wel T uit Zelhem dus. Moet je niet met de Common-rail pompen aankomen maar met het oudere spul is hij heel goed.
maar niet goedkoop...
alles in verhouding he, ga maar eens naar buchli.nl/ in harderwijk
ja ik heb de 2 filter elementen net vevangen, en ik heb een groffilter meteen na tank gemaakt, deze was wel snel vies maar is nu weer schoon
Heb geregeld trekkers gehad die deze problemen vertoonde en 9 van de 10 keer zoog hij dan ergens lucht aan of zat er iets verstopt.
Je moet het volgende controleren: Ontluchting van de tank dop of deze open is, alle leidingen/slangen op doorschuurplekken of scheurtjes, het membraam van je opvoerpomp, de afdichtingen van je filters, de aanzuiging in je tank of kijken of de diesel een beetje vlot wil lopen uit je tank, kijken of je filters niet verstopt zijn.
Is dit allemaal goed dan moet je pas aan een defect brondstofpomp denken, maar kijk eerst de genoemde punten maar eens goed na. Ik weet bijna zeker dat hier het euvel ergns zit.
succes ermee.
ik ga nog proberen om alle afdichtingen in de aanvoer te vervangen/ controleren