Zuigers voor een Deutz d2505 motortype f2l812s type s1

Jongens
Ik zou mijn deutzken wat nieuw leven willen bijgeven door nieuwe zuigers en zuigerveren en cilinders te monteren.Koppen worden uiteraard ook gedaan.
Mijnvraag is dat je op verschillende sites zuigers en cilinders voor 812 type motoren vindt, maar bij sommige staat er 812d bij.welke moet ik hebben?
Je kan zien dat de verbrandingskamers anders zijn
Ook zijn prijzen zeer verschillend ik zoek wel een degelijke
Zijn er ook sets voor een 2 cilinder.
Moeten de bouten vervangen worden of niet.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Mario

Deel dit topic

Reacties

+1
RobDeutz104
D betekent direct ingespoten
Mpodevyn
Ja oké dat wist in,maar welk type motor heb ik dan?
+1
basia
De d2505 is gebouwd van 1965-1967 en heeft de F2L 812s motor ( S staat voor axialgeblase ; dat is koeling met aanjager ; dus geen vliegwiel schoepen koeling )
Deze motor heeft nog geen direkte inspuiting ; dus vrij vlakke zuigers ; dit in tegenstelling tot direct inspuiters ; die heeft de verbrandings kamer in de zuiger (z.g. komzuigers )
Je moet dus zuigers hebben die vrij vlak zijn , immers de voor(verbrandingskamer ) zit in de kop
Mpodevyn
@basia dat was het antwoord die ik zocht,bedankt hiervoor
Mpodevyn
Moeten de bouten dan vervangen worden of niet?

Mario
basia
Zou voor de zekerheid nieuwe bouten monteren .
Heb wat Duitse forums bekeken ; en omdat het rekbouten zijn word aangeraden bouten te vernieuwen .
( Hoewel binnen bepaalde lengte tolerantie ; mogen misschien oude weer gebruikt worden )

20NM dan 3X 45 graden kruislings aanhalen met ingeoliede schroefdraad
Mpodevyn
@basia het moment was de volgende vraag,maar is hiermee ook beantwoordt👍
Mpodevyn
@basia zijn er nog dingen die ik moet weten wanneer ik zuigers en cilinders vervang?
goeiedag eem
@Mpodevyn ja, je moet de ruimte tussen de kop en de zuiger weer opnieuw afstellen, volgens boek is het 1.0 tot 1.2 mm, ik zet ze vaak wat ruimer, een ander weer strak rond de 1 tot 1.1mm
Mpodevyn
@goeiedag eem volgens het technische boek die ik heb spreken ze over 1,4 tot 1,6.
Ik veronderstel dat de maat bij het vernieuwen van cilinders steeds te weinig is zodanig dat je de maat bekomt door vulringen te steken tussen blok en cil?
Zijn deze ringen dangemaakt uit dichting materiaal of metaal( koper)?
goeiedag eem
@Mpodevyn die ringen kun je per 0.1 mm kopen of van een andere dikte, je zet de zuiger en de bus op de motor, doe daar een paar stukjes tin op de zuiger, niet op de vlakken waar de kleppen zitten, maar op de bolling, dan doe je de kop erop en trek je die vast met 35 N/m dan draai je de zuiger door het bovenste punt en plet je het tin uit, dan haal je de kop er af en meet je de dikte van het tin, dan weet je of er een vulring onder de bus moet of dat er een onderweg kan. Maar dit kan je het beste door een monteur laten doen als je er zelf weinig ervaring met zulk sleutelwerk hebt
+1
Mpodevyn
@goeiedag eem prachtige uitleg stond min of meer beschreven in werplaatshandboek.
Kwa ervaring heb ik auto en moto sleutelwedstrijd wel in de vingers zelf tuning bij 1 cilinders.
Maar deze Deutz motoren zijn simpel en goed ,maar het is best om genoeg info in te winnen dat er geen domme dingen gebeuren.
Eerst komt de koppeling aan de beurt is op zich meer werk om de tractor in 2 te doen dan de koppeling te steken
Mpodevyn
Ik zie wel veel verschillende prijzen van de zuigers en cilinders.
Merk staat er nooit bij en zo weet je ook niet welke kwaliteit deze hebben.
Complete sets vind ik ook niet direct ( 2maal zuigers,cilinders,pakkingenen bouten.
Iemand linkje voor het correcte set of delen?
Mpodevyn
Moet er tussen de cil en cilinderkop ook een dichting of is dit vlak op vlak en moeten die op elkaar geërodeerd worden?
goeiedag eem
@Mpodevyn bij de 812 zit geen koppakking, ik ben zelf niet voor inschuren/royeren van de kop op de cilinder, ik zou voor mechanisch vlakken gaan. De nieuwe bus is vlak, en laat je cilinderkoppen ook even nakijken en vlakken dan is dat inschuren/roderen niet nodig
Mpodevyn
Weet er iemand of de versnellingsbak aandrijving,starter,dynamo enz van een 4005 kunnen gebruikt worden voor een d2505?

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
16
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
0