Agribumper frontgewicht een serieus product geworden
Een aantal jaren geleden heb ik jullie flink bezig gehouden met de verhalen om eXtratrekker en de Agribumper. Heb vooral veel gelachen om de ongezoute reacties van een aantal van jullie en @Tinus ook wel denk ik. eXtratrekker is destijds doorgezet door iemand anders, wat er van terecht is gekomen is niet veel denk ik. Het is gelopen zoals het is.... Alleen had ik, Martin Bloemendal, het account nog op TF. Daarom een herintroductie van mezelf als bedenker van de Agribumper. Inmiddels zijn er meer dan 30 trekkerbumper systemen op de markt in verschillende landen en begint het voor velen een "beetje te wennen". Naast de onze zijn Tractorbumper, Zuidberg, Sauter en VL-frontweight het meest actief. Met de Agribumper ben ik een totaal andere richting ingeslagen als alle anderen. Bij ons is de fronthef en aftakas nog bruikbaar en kun je er zelfs mee maaien. Het systeem is inmiddels in ruim 28 landen in gebruik, we hebben talloze dealers en in 15 landen een importeur. Al met al een systeem waar intussen veel naar gekeken wordt, er zijn zelfs miniaturen en mods van. Op socialmedia > 100.000 volgers. Onze meest eenvoudige trekkerbumper verkopen we zelf niet eens, die is alleen te koop via Kramp (in heel Europa)
Ik wil op dit moment graag met jullie van gedachten wisselen over trekkerbumpers in het algemeen en jullie voors en tegens zien t.o.v. van 5-6 jaar geleden. Wie heeft er één, wie is er nog steeds tegen (en waarom) Zou het standaard op elke trekker mogen zitten?
Ik ken ruim 30 systemen. zijn er in jullie ogen nog meer? Wie heeft er zelf één gemaakt?
Wie doet mee?
bedankt Martin
Originele beschrijving
Bent u op zoek naar een veilige tractorbumper met variabel frontgewicht? Agribumper is de oplossing waarbij de fronthef nog bruikbaar blijft. Meest veelzijdig Uitstekende kwaliteit on-line prijzen. voor elk trekkermerk en type ook oplossingen zonder fronthef
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Hebben de trefwoorden zuidberg , tractorbumper , #agribumer #frontgewicht , #sauter en #vl-frontweight geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
We zijn nog steeds aan het wachten op testuitslagen...
En mondmasker geeft ook een vals gevoel van veiligheid ten tijden van corona.
al komt een auto frontal tege de trekker schiet die er alsnog onder .
fieters valle eerst en al tref je het slecht zitte ze nog onder het wiel en dan zit die voor de hulpdienste nog in de weg ook.
al raak een auto je in de zij heb die ook geen nut.
leuk idee maar in de praktijk is het het gewoon net niet is mijn mening
Allemaal grootspraak maar bewijzen dat die dingen zo veilig zijn heb ik nog nooit gezien. Behalve wat gemaakte joe troep filmpjes.
Waar blijft nou die veel besproken botsproef?
Ondertussen her en der (Bij overheden?) aankloppen dat het verplicht moet worden.
Nee ik pas nog steeds voor deze ddingen
Maar ondertussen klap je er weer een bak reclame neer hier.
Gratis reclame
Eerder niet maar nu zit ik hele dagen op de weg met een combi van 55 ton.
Hier zit nu een frontblok aan in de fronthef,zonder dit ding is het spulletje niet op de weg te houden als de tank begint te drukken.
Trekker is al begrensd naar de 40kmh en dat is hard zat.
Alleen het frontgewicht steekt naar mijn zin te ver voor uit.
Vaak heb ik het blok al midden op de rijbaan voor ik zelf ook maar iets kan zien of er wat aan komt.
Dan lijkt mij een bumper kort op de trekker met gewicht ideaal
Ook scherm je daar me de grote wielen af en sta je niet meteen bovenop de auto als het fout gaat.
Maar zoals eerder geopperd ik zou wel eens testen willen zien met een trekker die 40 rijd en een auto die er met 60 of zelfs 80 tegen in komt.
(klik om te vergroten)
Zo'n ding kopen gaat hier ook niet snel gebeuren
Wie?
ter verduidelijking, die meerdere account zijn er gekomen omdat "fanatieke "admins het orgineel verwijderd hadden zonder geldige reden omdat ze me een "vervelende indringer vonden". Tinus heeft voor mij destijds het reserve account aangemaakt omdat we daar afspraken bij hem op kantoor over gemaakt hebben.
Dan de discussie
Ik heb het idee van trekkerbumper ook niet bedacht, dat hebben Peecon en Zuidberg gedaan op verzoek van de NAM. Ik heb het toen uitgeprobeerd en dat beviel me niet, Heb er toen alleen een andere draai aan gegeven. Ik geef aan waarom we juist niet meer zo mikken op "trekkerbumpers" maar op een bruikbaar frontgewicht waar de functie trekkerbumper ondergeschikt is geworden. Simpelweg omdat dat beter verkoopt. Dus veel van jullie argumenten kloppen heus wel.
De reden waarom er zoveel aandacht voor trekkerbumper is gekomen komt vooral door Cumela en haar leden om het dalende imago van loonbedrijven wat op te krikken omdat er teveel cowboys op de trekker zaten en het aantal ongevallen bleef stijgen. (Dat zal overigens nog verder toenemen). Het zegt overigens niets over de schuldvraag. Het gaat om het voorkomen van aanrijdingen en/of beperken van de gevolgen door steeds meer oorzaken. Sneller rijder, plaats op de weg, afleiding en steeds grotere combinaties. Maar als je er met een fiets of brommer onder komt heb je er niks aan. Stellen dat een H-balk beter is, is wel heel kort door de bocht. Ook het schrijven dat men als bedrijf verzekerd wel verzekerd is als je iemand onder je trekker krijgt is zeer bedenkelijk. Nog los van het slachtoffer en nabestaanden, heb je enig idee wat je zelf emotioneel overkomt. Denk je echt dat het je koud laat of je iemand geplet hebt met je 3 asser omdat het zn eigen schuld was...Kom op zeg. Als je legaal op een trekker mag rijden dan moet je toch ook beseffen die stoere taal toch echt niet past anno 2020. Het zal je maar gebeuren.
Dat ongeluk in vriezenveen was om aan te geven dat trekkers vroeger zo klein en licht waren dat die "om gingen" en je er als trekkerbestuurder zelf vaak onder kwam. terwijl je nu over auto heen rijdt en je zelf veilig in de cabine zit.
Natuurlijk zijn er veel voor- en tegen mbt trekkerbumpers. Als je in je bedrijf niet past vanwege het werk is daar veel begrip voor. Ook voor boeren die niet veel over de weg rijden is het een lastig onderwerp. Maar wij als bedrijf gaan er zeker niet voor dat het verplicht wordt. Mocht het tot een verplichting komen ( en die aanwijzingen zijn er echt niet) dan zullen er tientallen bedrijven op staan die een systeem ontwikkelen. Daar is dan markt genoeg voor. Ook is ons proberen tegen te houden of te ontmoedigen echt kansloos. En bedenk meteen waarom er nu al meer dan 30 systemen bestaan, dat wordt echt niet minder. Dus ja een zelf gemaakt H-Balk met wat lampjes is altijd nog beter dan nix, maar rij met verstand en kijk vooruit.
Richt daarbij je pijlen niet op ons systeem (of op mij persoonlijk, want ik beleef net zoveel lol aan jullie geouwehoer maar hou vooral jezelf een spiegel voor. Lees de reacties maar eens goed terug, ook van jaren geleden. bekijk ook hoe ze geformuleerd zijn, door wie. Als je als TFer tijd hebt had om 45.000 reacties te schrijven, wat zegt dat over je als trekkerbestuurder ? Daar zit de ware reden waarom verschillende instanties er mee bezig zijn om trekkerbumpers verplicht te krijgen. Trekkers zijn serieuze machines geworden, denk er aan als je weer achter het stuur kruipt.
Wie schrijft...
Je zal jezelf een eer aandoen en heel enorm veel waardering krijgen als jij hier nu ingrijpt.
Geen waarschuwingen maar aktie