Agribumper frontgewicht een serieus product geworden

Hallo TF'ers

Een aantal jaren geleden heb ik jullie flink bezig gehouden met de verhalen om eXtratrekker en de Agribumper. Heb vooral veel gelachen om de ongezoute reacties van een aantal van jullie en @Tinus ook wel denk ik. eXtratrekker is destijds doorgezet door iemand anders, wat er van terecht is gekomen is niet veel denk ik. Het is gelopen zoals het is.... Alleen had ik, Martin Bloemendal, het account nog op TF. Daarom een herintroductie van mezelf als bedenker van de Agribumper. Inmiddels zijn er meer dan 30 trekkerbumper systemen op de markt in verschillende landen en begint het voor velen een "beetje te wennen". Naast de onze zijn Tractorbumper, Zuidberg, Sauter en VL-frontweight het meest actief. Met de Agribumper ben ik een totaal andere richting ingeslagen als alle anderen. Bij ons is de fronthef en aftakas nog bruikbaar en kun je er zelfs mee maaien. Het systeem is inmiddels in ruim 28 landen in gebruik, we hebben talloze dealers en in 15 landen een importeur. Al met al een systeem waar intussen veel naar gekeken wordt, er zijn zelfs miniaturen en mods van. Op socialmedia > 100.000 volgers. Onze meest eenvoudige trekkerbumper verkopen we zelf niet eens, die is alleen te koop via Kramp (in heel Europa)

Ik wil op dit moment graag met jullie van gedachten wisselen over trekkerbumpers in het algemeen en jullie voors en tegens zien t.o.v. van 5-6 jaar geleden. Wie heeft er één, wie is er nog steeds tegen (en waarom) Zou het standaard op elke trekker mogen zitten?
Ik ken ruim 30 systemen. zijn er in jullie ogen nog meer? Wie heeft er zelf één gemaakt?

Wie doet mee?

bedankt Martin

Originele beschrijving

Bent u op zoek naar een veilige tractorbumper met variabel frontgewicht? Agribumper is de oplossing waarbij de fronthef nog bruikbaar blijft. ✅ Meest veelzijdig ✅ Uitstekende kwaliteit ✅ on-line prijzen. ✅ voor elk trekkermerk en type ✅ ook oplossingen zonder fronthef

Lees meer »

eXtratrekker1

Reacties

+4
walker1
Eerlijk is eerlijk, ik had niet verwacht dat de trekker bumper zo'n opmars zou maken. Dat xtratrekker verhaal had ik destijds ook als iets wat geen toegevoegde waarde had ingeschat. Daar heb ik denk ik wel gelijk mee gehad.
inspecteurfendt
Ik herinner mij de discussies nog 😉 Ik denk dat we allemaal wat conservatief zijn en niet zo open staan voor hele nieuwe dingen. Wanneer de turbo opkwam kozen de meeste landbouwers nog voor een 6 cil ipv. een 4 cil turbo omdat ze dit nog niet kenden. Heden maakt de turbo deel uit van onze landbouwcultuur en dat zal met de tractorbumper niet anders worden.
eXtratrekker1
@inspecteurfendt Zeker, soms heel heftig.Ik begrijp wel dat sommigen vooral tegen mijn manier waren, maar er zat een reden achter. De reden van een trekkerbumper bij mij was een ongeluk. Toen kwam ik aan het denken, niet wetende dat het zon gevoelig onderwerp was. Gaande weg kwam ik er achter dat niemand wilde investeren in veiligheid, het interesseerde niemand om steeds groter wordende trekkers aan de voorkant af te schermen. Ik heb me dus vooral gericht op het gebruik van de hef icm gewicht. Om te bewijzen dat het technisch gewoon wel kan.
Hoe het er uit ziet is dan een kwestie van smaak en prijs/kwaliteit. Maar daar gaat deze discussie niet over... fijne dag
+2
royale
Ik wil aub geen bumper aan m'n tractor. Het is een prima apparaat voor de tractoren die regelmatig op de weg rijden, maar ik heb m'n land bij huis en rij hooguit 400m op de openbare weg. En moet ik dat ding aankoppelen wanneer ik een paar keer per jaar naar de dealer rijdt? Het is voor mij alleen ballast en het kost extra diesel. Er is hier in de buurt ook geen boer in de buurt die het heeft. Alleen een enkele loonwerker heeft een bumper die volzit met stickers en lampjes! Een TUV keuring zoals in Duitsland lijkt me beter! Als ik al die slechte verlichtingen/banden/remmen/aftakassen zie bij de boerenbedrijven, dan lijkt het me beter om daar extra energie in te steken!
walker1
@royale is ook mijn idee. Hier zie je ook enkel de loonwerkers er mee rijden en dan nog alleen op de trekkers die voornamelijk transport werk doen.
+1
Fordje4600
@royale rijden hier veel uren op straat, er zal nooit een bumper aan mijn trekker komen, het is alleen maar een ander op kosten jagen en ik zie de meerwaarde er niet van
+8
Albert Peters
Mooi product maar dit topic lijkt mij wel iets op reclame
eXtratrekker1
@Albert Peters ik heb de discussie gestart via "ik wil een link delen", dat heeft heeft vooral SEO bedoelingen. Bovendien heb ik in het verleden met Tinus afgesproken om dit soort dingen te mogen doen. Dus een beetje reclame is het wel, maar het gaat vooral om nu eens te achterhalen hoe men in het algemeen er over denkt. Daarom staat er niet alleen onze bumper genoemd maar ook die van anderen.
+4
SJB533
@eXtratrekker1
Die wil ik dan graag ff zwart op wit
GROENEDEERE
@SJB533
Hij kent zwart wit natuurlijk wel want een enorme snoepert is hij.
nl.m.wikipedia.org/wiki/Zwartwit/
Maar we willen natuurlijk wel wat anders zwart wit zien
Albert Peters
@eXtratrekker1 jij ben gewoon verkoper en verder niet je had net zo goed 2e hands auto s kunnen vekopen Maar doe dat niet hier want wat je verteld is goed van uit jouw gezichtspunt
angelo-nabben
@Albert Peters je hoeft niks te kopen ik vindt dat iedereen zelf zijn keuzes mag maken.
MRVNDT
Ik vind het ding nuttig, maar vind het visueel zondig op alle oudere tractoren.
+9
Ruben-Wind
Allemaal leuk en aardig zn bumper, maar het zijn voor ons allemaal kosten die we niet door kunnen berekenen.
angelo-nabben
@Ruben-Wind ja dat door berekenen dat snap ik maar dat is met veel dingen de tractoren worden steeds groter en duurder maar de loonwerkers berekenen dat niet door maar toch wordt het gekocht, het oog wil ook wat!😃
+1
dennisbouter
@Ruben-Wind maar dat ongeluk waarbij je die fietser dood rijd kun je ook niet door berekenen!
Tom VB
@dennisbouter Dat is waar. Maar wie zegt dat zo'n bumperding dat voorkomt en mss niet juist erger maakt?
+1
Ruben-Wind
@dennisbouter een bumper voorkomt geen ongeluk. En wij hebben alle trekkers gewoon verzekerd ook zonder bumper.
+4
arjanvw
@dennisbouter tja, dus een trekkerbumper is garantie dat je geen fietser dood rijdt??? Geloof er geen zak van....
eXtratrekker1
@arjanvw Ook met een trekkerbumper is de fietser net zo dood als zonder denk ik...als hij valt en de trekker er over heen rijdt. Kleine kans dat hij mogelijk aan de kant geschoven wordt en er dus met verwondingen vanaf komt. Het zelfde geld voor een voetganger. Alles heeft te maken met de term "bots agressiviteit" zoek daar maar op...
ronald-deutz-fahr
@dennisbouter dus met zo’n bumper zou je geen schuldgevoel hebben bij een aanrijding, en kan je die fietser gewoon de schuld geven?
+6
erik9831
Tja als je aan andermans deur gaat staan huilen... Snap dan niet wat er te lachen viel.

We zijn nog steeds aan het wachten op testuitslagen...

En mondmasker geeft ook een vals gevoel van veiligheid ten tijden van corona.
+3
rubenv
Ik zelf zal er niet snel 1 aanschaffen...
al komt een auto frontal tege de trekker schiet die er alsnog onder .
fieters valle eerst en al tref je het slecht zitte ze nog onder het wiel en dan zit die voor de hulpdienste nog in de weg ook.
al raak een auto je in de zij heb die ook geen nut.
leuk idee maar in de praktijk is het het gewoon net niet is mijn mening
+4
GROENEDEERE
Ik ben en blijf er van overtuigd een dikke H balk doet meer dan dat pisbakkenstaal.
Allemaal grootspraak maar bewijzen dat die dingen zo veilig zijn heb ik nog nooit gezien. Behalve wat gemaakte joe troep filmpjes.
Waar blijft nou die veel besproken botsproef?
Ondertussen her en der (Bij overheden?) aankloppen dat het verplicht moet worden.
Nee ik pas nog steeds voor deze ddingen

Maar ondertussen klap je er weer een bak reclame neer hier.
Gratis reclame
+1
Albert Peters
@GROENEDEERE zei ik gister ook hier dit is geen vekoop site
eXtratrekker1
@GROENEDEERE allemaal wel ouder geworden, maar wijzer? 😉 Zou het misschien in je op komen om eens naar je eigen manier van reageren te kijken. Jij was 5 jaar geleden ook al één van de heftigste tegenstanders en geaguurders. Dat mag en kritiek hebben is geen probleem. Maar ik denk dat de praktijk wel anders is gebleken. Dat weet je ook wel, dus kom eens van je tronie af. Kom met gewone taal en argumenten, dan krijgen we niet weer zo'n oeverloos welles nietes spel.

Vroeger gingen ongelukken met trekkers anders, dan was je de sjaak als trekkerbestuurder... (dit is net 1,5 uur geleden gebeurd in Vriezenveen. rtvoost.nl/nieuws/329468/… Maar met een moderne trekker was het anders afgelopen.

We weten dat veiligheid niet hoog aangeschreven staat bij sommigen in de sector. Dat het lastig is om de investering te kunnen doorberekenen. Intussen lopen wij de deur ook niet plat bij overheden of verzekeraars. Totaal nutteloze tijdsbesteding. Maar we weten wel dat andere bedrijven en met name organisaties dat wel doen.

Door de ontwikkeling als bruikbaar gewicht richten wij ons feitelijk niet eens meer op de veiligheid. We zien meer heil in het gebruik van de fronthef bij gewichtsproblemen met trekkers en machines voor en achter. Dat het dan ook nog een trekkerbumper is gebleven is als functie ondergeschikt geworden. Daarom verkopen we het ook in veel andere landen. Ook daar interesseert men zich niet in veiligheid. Het zij zo.

(klik om te vergroten)

Tom VB
Quote Reactie van @eXtratrekker1:
Vroeger gingen ongelukken met trekkers anders, dan was je de sjaak als trekkerbestuurder... (dit is net 1,5 uur geleden gebeurd in Vriezenveen. rtvoost.nl/nieuws/329468/… Maar met een moderne trekker was het anders afgelopen.

Leg eens uit?

PS. Wat is een "tronie" ?
Als in een gezicht?
Tom VB
Quote Reactie van @eXtratrekker1:
We weten dat veiligheid niet hoog aangeschreven staat bij sommigen in de sector.

Als je dat zo stellig weet onderbouw deze uitspraak dan eens?
+1
Tom VB
Quote Reactie van @eXtratrekker1:
Daarom verkopen we het ook in veel andere landen. Ook daar interesseert men zich niet in veiligheid.

Sorry ik ben maar een domme gast maar deze snap ik niet. In die andere landen interesseert men zich niet voor veiligheid en daarom verkopen jullie daar meer?
+5
walker1
@Tom VB ja dat is net zoiets als vrieskisten verkopen aan eskimo's.
eXtratrekker1
@Tom VB in andere landen interesseert men zich totaal niet of veel minder voor de veiligheid. Men koopt het alleen maar omdat je de fronthef en aftakas kunt blijven gebruiken bij bv fronttanks, frontmaaiers, vorenpakkers, machines die de druk van de vooras verlichten en de lengte van het frontgewicht binnen de 350cm van het stuur houden omdat het volgens daar geldende wetten verplicht is.

Nederland is een vrijgevochten land zolang er nog geen kenteken op de trekker zit. Daar mag je een Deutz neus aan een John deere achterbrug zetten er in een newholland cabine de zaak besturen.

Daarom reageren mensen hier ook zo heftig, alsof het de gewoonste zaak van de wereld is om met 55km/u met een ongekeurd stalen ros over de weg te jakkeren, 30m3 mest in de zelf gebouwde tank er achter, 2x 12 volt lampes op het spatbord. Daar mag ik blijkbaar niets van zeggen EN dat doe ik dan ook niet...

Wij verkopen serieuze oplossingen aan vakmensen 😉
+8
roscho
@eXtratrekker1 Een warrig verhaal met veel ongefundeerde uitspraken:

Maar ik denk dat de praktijk wel anders is gebleken.
Hoezo, waaruit blijkt dat? Feiten?

Vroeger gingen ongelukken met trekkers anders,
Hoezo anders? Anders suggereert een vergelijking, maar jij vergelijkt niks. Het lijkt wel het verschil tussen een krokodil: des te groener, des te zwemt hij.

Dan dat ongeluk in Vriezenveen: Maar met een moderne trekker was het anders afgelopen.
Er wordt in het artikel geen woord gerept over de trekker, alleen dat hij is omgeslagen. Wat zou er met een moderne trekker anders zijn gegaan? Zou die niet omgeslagen zijn? Zou die geen aanrijding hebben gekregen? En waarom dan niet? Erg onduidelijk.

We weten dat veiligheid niet hoog aangeschreven staat bij sommigen in de sector.
Dat is een rare suggestie. Waarop baseer je dat "in de sector" (welke sector???) de veiligheid minder hoog wordt aangeschreven dan bij andere sectoren?

Door de ontwikkeling als bruikbaar gewicht richten wij ons feitelijk niet eens meer op de veiligheid.

Dus nu gaat het plotseling niet meer om de veiligheid, maar verkoop je gewoon een (duur) frontgewicht? Hiermee spreek je dus jezelf tegen.

Daarom verkopen we het ook in veel andere landen. Ook daar interesseert men zich niet in veiligheid.
Je verkoopt je product veel in andere landen omdat men zich daar ook niet voor de veiligheid interesseert???? En wie is "men"? Trekkerbestuurders, boeren, verkeersdeelnemers, verzekeringmaatschappijen, regeerders???

Kortom: je betoog is zo warrig, dat je hierdoor beslist niet méér van die dingen zult verkopen!
Waar blijven de feiten: botsproeven, statistieken waaruit blijkt dat er met bumper minder doden/gewonden zijn of zelfs maar minder materiële schade is?

P.s.: een tronie is een gezicht, voorbeeld: boeventronie. Je bedoelt vast "troon". En de manier waarop je @GROENEDEERE op de persoon aanvalt, klopt niet. Hij geeft je een koekje van eigen deeg: hij geeft ongefundeerd zijn afkeer van jouw product aan, net zoals jij ongefundeerd de voordelen probeert te noemen.
+4
Tom VB
@roscho Iets met spijkers en koppen enzo...
+2
GROENEDEERE
@eXtratrekker1
Je plaats een foto van een ongeval top.
Maar daar bewijst niks van dat jouw product veiligheid bied.
Als jouw product ga vergelijken met bv dat wat peecon levert dan geef ik peecon veel meer vertrouwen.
Een plaatselijke loonwerker heeft meerdere trekkers uitgerust met een wegenbouw bumper gemaakt van een H balk die rond lopen een daarvan heeft een ongeval gehad.
Zijn bumper heeft het leven gered van de bestuurder van de auto.
De bumper van afgeschreven net als de voorzijde van de trekkert.
Maar dat heeft geen belang bijeen mensenleven.
De H balk is toch een stuk steviger dan jouw stukje duren versiersel.
En nee ik ga geen foto's plaatsen van andermans ellende waar jij wel een handje van hebt.
Nogmaals mij en vele naast mij zul jij niet overtuigen dat jouw product veiligheid bied zonder groot bewijs.
Foto's zoals jij hier boven plaats heeft niks met deze discussie te maken.
+2
ronald-deutz-fahr
@eXtratrekker1 vraagje. Had die trekker in jouw link ook op de kant gegaan met een bumper voorop? En wat maakt het uit dat een moderne trekker niet op de kant had gegaan? Die had met 10 ton recht over die auto heen gereden en had alleen een lekke band gehad bedoel je?
arjanvw
@eXtratrekker1 jij bent wel objectief als aanbieder van zo'n bumper? Negatieve reacties/meningen wil je niet horen...
+4
MaartenMandemaker
Sluikreclame begint weer
+2
maikwolsink
Ik zie het wel zitten.
Eerder niet maar nu zit ik hele dagen op de weg met een combi van 55 ton.
Hier zit nu een frontblok aan in de fronthef,zonder dit ding is het spulletje niet op de weg te houden als de tank begint te drukken.
Trekker is al begrensd naar de 40kmh en dat is hard zat.
Alleen het frontgewicht steekt naar mijn zin te ver voor uit.
Vaak heb ik het blok al midden op de rijbaan voor ik zelf ook maar iets kan zien of er wat aan komt.
Dan lijkt mij een bumper kort op de trekker met gewicht ideaal
Ook scherm je daar me de grote wielen af en sta je niet meteen bovenop de auto als het fout gaat.
Maar zoals eerder geopperd ik zou wel eens testen willen zien met een trekker die 40 rijd en een auto die er met 60 of zelfs 80 tegen in komt.
+1
casejxu
Quote Reactie van @maikwolsink:
Maar zoals eerder geopperd ik zou wel eens testen willen zien met een trekker die 40 rijd en een auto die er met 60 of zelfs 80 tegen in komt

Zelfde reden als een bumper achter een vrachtwagen trailer? Je blijft er tegen hangen ipv onder de wagen te schieten
+8
Zetor 3511
😅

(klik om te vergroten)

+4
new holland koen
@Zetor 3511 Zak chips erbij en lezen maar!😂
+1
new holland koen
Wij zitten er over te denken om zelf een stuk ijzer er voor te maken, want dat ligt er toch...
Zo'n ding kopen gaat hier ook niet snel gebeuren
+1
GROENEDEERE
@new holland koen
Ik zeg gewoon doen dat zelf maken.
Met een goede H balk heb je gelijk een leuk gewicht voorop goedkoop en dubbel zo treffend
+1
new holland koen
@GROENEDEERE Het is een U balk die we hebben liggen, een stuk chassis van een vrachtwagen vermoedelijk. Die willen we voor/onder ons 300kg gewicht maken wat altijd aan de t6030 hangt met bemesten etc. voor beter comfort.
+6
ronald-deutz-fahr
@new holland koen zo is dat vaak toch. Eigenlijk niet best dat zo’n bedrijf gaat lopen paaien bij overheid en verzekeraars in de hoop dat het verplicht word. Massaal boycotten zou een goed idee zijn.
Zijn gewoon kosten die je aan niemand kunt doorrekenen, en tis allemaal €1000 hier €1000 daar maar de kostprijs van bijvoorbeeld een liter melk stijgt elk jaar, eopbrengst al jaren tegelijk..
als de melkprijs 60 cent is ga ik er eens over na denken. Maar dan zijn er eerst een heleboel andere dingen die voorrang hebben.
+3
GROENEDEERE
@ronald-deutz-fahr
Jij slaat de spijker op zn kop.
Paaien en graaien.
Gevaarlijke mensen zijn dat.
+1
rommert14
@ronald-deutz-fahr maar zo gaat het immers al jaren, en wij zitten onderaan de keten wat dat betreft.
+1
ronald-deutz-fahr
@rommert14 klopt. Maarja daarom niet op onnodige kosten laten jagen door zo’n stuk ongein.
Heb dit jaar bij een oude trekker alle remmen vervangen en alles weer gangbaar laten maken. Kost naar schatting hetzelfde als zo’n bumpertje, maar hier heb ik weer 20 jaar elke dag plezier en veiligheid van. Dat bumpertje is meer show en schijnveiligheid.
+10
GROENEDEERE
Ik stel voor dit topic te sluiten en te verwijderen.
Wie?
+2
MulderDeutz1
@GROENEDEERE Voor, nutteloos topic
+7
InsaneNL
@MulderDeutz1 voor + gelijk een ban
ronald-deutz-fahr
@GROENEDEERE ik heb topic starter een paar vragen gesteld waar ik best benieuwd ben naar het antwoord. Dus even wachten met sluiten 🤪
Tom VB
@GROENEDEERE Sluiten met die handel en die vent hier van TF bannen met zijn reclame.
roscho
@GROENEDEERE Ik stel voor om daarmee nog even te wachten om de topicstarter de gelegenheid te geven "iets" met de opmerkingen te doen. Zo zijn er een aantal vragen en misschien heeft hij de behoefte om excuses aan te bieden voor zijn zinloze berichten of nog bijv. wetenschappelijke bewijzen te tonen. Mocht hij 2 dagen lang niks doen en alles bij het oude laten, dan heb je mijn groene licht en mag de boel verwijderd worden.
Koiter
tractormember
Bestaat dat extratrekker nog? kan niks meer over vinden
roscho
@tractormember Lijkt me wel, hij heeft 2 profielen: eXtratrekker en eXtratrekker1. Maar ik denk dat hij na al die commentaren wat in zijn schulp is gekropen.
Is het trouwens binnen dit forum toegestaan om 2 profielen te hebben? Misschien kan een van de admins daar iets over zeggen.
+4
jehan
Ik was dr al bang voor toen ik gisteren dit topic zag verschijnen ..dat gaat me weer een discussie worden ...en ja hoor
eXtratrekker1
@jehan Het loopt weer lekker met de discussie, meteen weer en top notering. Probeer ik nog wel andere merken te noemen, stukjes tekst te verzamelen over het hoe en waarom men eens naar het ontwerp trekkerbumpers moet kijken, gaan ze weer blind los op mij.

Er zijn er wel veel bij die vlg beroeps reageerders zijn. 5 jaar heeft 5x365 dagen = 1825 dagen : zeg ff iemand die 58.000 reacties plaatste, das gem 32 berichten per 24 uur, waarvan je mag verwachten dat je 8 uur per dag werkt dus nog maar 16 uur over: dan nog mmmm 5 uurtjes slaap is 11 over...dus bijna 3 berichten per uur schrijven, 5 jaar aan één stuk geen wonder dat men dan gefrustreerd raakt op iemand zoals ik. Zag zelf iemand met 72000 TWEE EN ZEVENTIG DUIZEND reacties...Mèn hee... hahaha
+5
TurboTurbo
Op zich positieve ervaring met een bumper (geen AgriBumper, maar TractorBumper). Vooral in de winter als het vroeg donker is. De ledlampen geven dan beter de volle breedte aan, ipv alleen twee koplampen. Tegenliggers zien beter de breedte, houden meer rekening en gaan zelf al beter aan de kant of passen hun snelheid aan.
hobbyboer
Quote Reactie van @TurboTurbo:
Tegenliggers zien beter de breedte, houden meer rekening en gaan zelf al beter aan de kant of passen hun snelheid aan.

Zo ervaar jij het vanuit de trekker.

Misschien gaan ze wel aan de kant uit angst omdat ze geen flauw idee hebben wat er nu weer aan komt en je misschien wel veel breder lijkt dan je echt bent.
+1
TurboTurbo
@hobbyboer Als ik hun gedachten kon lezen dan zou ik waarschijnlijk een ander beroep hebben.
hobbyboer
@TurboTurbo Daarom vertel ik het ook.

Ik rij ook weleens in een auto en ik vind het maar een chaos worden als iedereen naar eigen inzicht bumpers en extra verlichting gaat monteren.

Te weinig verlichting voeren is niet goed, maar te veel ook niet!

Ik ben ook wel eens onnodig de berm in gedoken met de auto voor een trekker met veel te veel licht op zn bumper. Van die felle breedtelampjes erop die ook nog veel breder staan dan de trekker zelf , ik schat een trekker van 240/250 en dan staken de lampjes nog zeker een 25 cm daarbuiten...

En die chauffeur denkt waarschijnlijk ook van zichzelf dat hij super veilig bezig is en dat de auto's zo mooi aan de kant gaan.
+1
eXtratrekker1
@hobbyboer precies wij zijn geen voorstander van rijdende kerstbomen. Dus alleen 2 goedgekeurde led's, net iets smaller dan de trekker. net als bij andere voertuigen.
deufi
@TurboTurbo Iedere beetje moderne trekker (van 40 jaar en jonger) heeft toch breedte verlichting op de hoeken van de cabine zitten?
TurboTurbo
@deufi Klopt ook wel, maar die zit toch vaak al snel 30 cm naar binnen aan beide kanten.
+1
deufi
@TurboTurbo bij een auto zitten de koplampen ook altijd een paar decimeter naar binnen t.o.v. De zijkant van de auto. Dus dat maakt niet zoveel uit
ronald-deutz-fahr
@deufi als je niets met landbouw bekend bent en je komt een zelfrijder ofzo tegemoet in het donker, kan ik me voorstellen dat dat een heel vreemd idee geeft. Hoge lampen ver uit elkaar, je kunt totaal niet zien wat er op je af komt. Kwam laatst een verveat mesttank tegen in het donder maar het zijn maar rare dingen dan.
+1
deufi
@ronald-deutz-fahr daarom zet ik in het donker de zwaailamp aan. Dat houden de auto's direct wat meer afstand en rijden ze ruimer voorbij. Dat scheelt een hoop.
+6
eXtratrekker1
Voor iedereen, (terug) lezen is blijkbaar wat lastig voor sommigen.

ter verduidelijking, die meerdere account zijn er gekomen omdat "fanatieke "admins het orgineel verwijderd hadden zonder geldige reden omdat ze me een "vervelende indringer vonden". Tinus heeft voor mij destijds het reserve account aangemaakt omdat we daar afspraken bij hem op kantoor over gemaakt hebben.

Dan de discussie
Ik heb het idee van trekkerbumper ook niet bedacht, dat hebben Peecon en Zuidberg gedaan op verzoek van de NAM. Ik heb het toen uitgeprobeerd en dat beviel me niet, Heb er toen alleen een andere draai aan gegeven. Ik geef aan waarom we juist niet meer zo mikken op "trekkerbumpers" maar op een bruikbaar frontgewicht waar de functie trekkerbumper ondergeschikt is geworden. Simpelweg omdat dat beter verkoopt. Dus veel van jullie argumenten kloppen heus wel.
De reden waarom er zoveel aandacht voor trekkerbumper is gekomen komt vooral door Cumela en haar leden om het dalende imago van loonbedrijven wat op te krikken omdat er teveel cowboys op de trekker zaten en het aantal ongevallen bleef stijgen. (Dat zal overigens nog verder toenemen). Het zegt overigens niets over de schuldvraag. Het gaat om het voorkomen van aanrijdingen en/of beperken van de gevolgen door steeds meer oorzaken. Sneller rijder, plaats op de weg, afleiding en steeds grotere combinaties. Maar als je er met een fiets of brommer onder komt heb je er niks aan. Stellen dat een H-balk beter is, is wel heel kort door de bocht. Ook het schrijven dat men als bedrijf verzekerd wel verzekerd is als je iemand onder je trekker krijgt is zeer bedenkelijk. Nog los van het slachtoffer en nabestaanden, heb je enig idee wat je zelf emotioneel overkomt. Denk je echt dat het je koud laat of je iemand geplet hebt met je 3 asser omdat het zn eigen schuld was...Kom op zeg. Als je legaal op een trekker mag rijden dan moet je toch ook beseffen die stoere taal toch echt niet past anno 2020. Het zal je maar gebeuren.

Dat ongeluk in vriezenveen was om aan te geven dat trekkers vroeger zo klein en licht waren dat die "om gingen" en je er als trekkerbestuurder zelf vaak onder kwam. terwijl je nu over auto heen rijdt en je zelf veilig in de cabine zit.

Natuurlijk zijn er veel voor- en tegen mbt trekkerbumpers. Als je in je bedrijf niet past vanwege het werk is daar veel begrip voor. Ook voor boeren die niet veel over de weg rijden is het een lastig onderwerp. Maar wij als bedrijf gaan er zeker niet voor dat het verplicht wordt. Mocht het tot een verplichting komen ( en die aanwijzingen zijn er echt niet) dan zullen er tientallen bedrijven op staan die een systeem ontwikkelen. Daar is dan markt genoeg voor. Ook is ons proberen tegen te houden of te ontmoedigen echt kansloos. En bedenk meteen waarom er nu al meer dan 30 systemen bestaan, dat wordt echt niet minder. Dus ja een zelf gemaakt H-Balk met wat lampjes is altijd nog beter dan nix, maar rij met verstand en kijk vooruit.

Richt daarbij je pijlen niet op ons systeem (of op mij persoonlijk, want ik beleef net zoveel lol aan jullie geouwehoer 😉 maar hou vooral jezelf een spiegel voor. Lees de reacties maar eens goed terug, ook van jaren geleden. bekijk ook hoe ze geformuleerd zijn, door wie. Als je als TFer tijd hebt had om 45.000 reacties te schrijven, wat zegt dat over je als trekkerbestuurder ? Daar zit de ware reden waarom verschillende instanties er mee bezig zijn om trekkerbumpers verplicht te krijgen. Trekkers zijn serieuze machines geworden, denk er aan als je weer achter het stuur kruipt.

Wie schrijft...
GROENEDEERE
@eXtratrekker1
Mooie bla bla weer.
Maar je spreekt over de NAM?
Bedoel je de Nederlandse aardolie maatschappij?
Hebben hun de bumper een soort van verplicht dan?
walker1
@GROENEDEERE zou me niks verbazen, de nam kennende. Die zijn gek op veiligheid en nog veel meer op schijnveiligheid.
GROENEDEERE
@walker1 mij ook niet.
Alleen heb ik daar bij de NAM nog nooit wat van gemerkt gehoord of gezien.
walker1
@GROENEDEERE vorig jaar mei nog gewerkt op een locatie net onder Emmen, maar reden toen geen trekkers daar.
eXtratrekker1
walker1
@eXtratrekker1 Zal allemaal wel, ik zei enkel dat ik geen trekkers gezien heb de laatste keer dat ik op een nam terrein was.
eXtratrekker1
@GROENEDEERE citaat Aeres.nl > Veiligheidsvoorzieningen
Landbouwvoertuigen zijn ontworpen voor gebruik op de boerderij en op het land. Veiligheidsvoorzieningen aan en op landbouwvoertuigen zijn daardoor niet altijd gemakkelijk te realiseren. De Regeling Voertuigen stelt wel dat scherpe delen die lichamelijk letsel bij weggebruikers kunnen veroorzaken, moeten worden afgeschermd voordat een voertuig de openbare weg oprijdt.
De sector initieert verschillende aanvullende veiligheidsmaatregelen- en ontwikkelingen. Zo eist de Nederlandse Aardolie Maatschappij (NAM) in de contracten met hun onderaannemers dat tractoren en bijbehorende aanhangwagens zijn voorzien van afschermingsvoorzieningen voor de voor-, zij- en achterkant. De zogeheten tractorbumper (afscherming aan de voorkant) is bedoeld om de gevolgen van een botsing te beperken. Verder stelt de NAM eisen aan onderhoud, verlichting, retro reflecterende zij- en contourmarkering, en aan leeftijd en ervaring van de bestuurder.
GROENEDEERE
@eXtratrekker1 heel mooi sterk verhaal lekker kort ook.
Heb nog nooit op een NAM locatie een trekkert gezien met een bumper.
Geen van pisbakkenstaal geen van peecon of ander fabrikant.
+6
Tom VB
Quote Reactie van @eXtratrekker1:
Richt daarbij je pijlen niet op ons systeem (of op mij persoonlijk, want ik beleef net zoveel lol aan jullie geouwehoer maar hou vooral jezelf een spiegel voor.

Dat doe ik dus wel en ik zal jou een spiegel voorhouden: heel TF interesseert je geen moer, alleen maar om je product te slijten en gratis reclame te maken. En dat stuit mij en ik neem aan vele anderen tegen de borst aangezien TF een prachtig platform is van én voor enthousiastelingen en niet voor commerciele doeleinden van welk bedrijf dan ook.
+1
GROENEDEERE
@eXtratrekker1
Van @Tom VB kun jij een groot voorbeeld nemen.
Hij verkoopt meer dan jij en dat ook nog zonder gratis reclame hier op tf.
+12
GerbertXL
@eXtratrekker1 Je bent hardleers of dom.
Weinigen hier kan het schelen dat jij anders denkt over veiligheid dan een ander. Of dat je tussendoor een stukje reclame erdoor propt.
Wat de meeste mensen hier zal tegenstaan aan jou is je manier van doen. Arrogant en in de slachtofferrol.
Ik sluit niet uit dat ik ook ooit zo'n ding aan de trekker heb hangen, maar dankzij je gedrag op tractorfan zal het geen eXtrabumper1 zijn.
+2
GerbertXL
eXtratrekker1
@GerbertXL Hilarisch jullie reacties....er staan wat artikelen over het hoe en waarom en trekkerbumpers zijn. Kunnen jullie overigens zelf ook wel googelen.... reclame maken jullie overigens vooral zelf. En dat van de meeste mensen zal overigens wel mee vallen, het zijn typisch de zelfden, de harde kern van TF. Denk dat velen er net zo hard om lachen als ik.

Gelukkig dat je eerlijk bent en je beslissing voor een trekkerbumper in ieder geval niet uitsluit.
Wel jammer dat je dan "gedrag ( lees mijn gedrag op TF) preveleert boven een technisch betere oplossing. De meesten zullen de onze zowiso niet kopen omdat ze hem te duur vinden omdat iemand ergens, ooit, een bedrag van € 5500,- heeft opgevangen van een andere zgn TF deskundige. maar dat terzijde haha
GerbertXL
@eXtratrekker1 volgens mij heb je mn reactie niet goed gelezen, veiligheid is mijn punt niet.
Ik heb persoonlijk niet zoveel op met mensen die denken dat ze beter zijn dan de rest. Misschien heb je gelijk en vinden de meesten mensen het helemaal niet erg dat iemand zich gedraagd als een verongelijkt kind. Misschien ben jij de stem der redelijkheid en ben ik een kleuter. Maar ik hoef mijn geld niet te verdienen met mijn gezicht.
+1
Tom VB
Quote Reactie van @eXtratrekker1:
een andere zgn TF deskundige

Als je de TF leden zo "deskundig" vindt, waarom wil je dan expliciet hier met de TF leden van gedachten wisselen over je product?

Weer waardeloze prietpraat met allerlei vooroordelen en aannames... en jezelf steeds maar weer tegenspreken. Daarbij ook nog beledigend voor TF leden in het algemeen.

Persoonlijk denk ik dat een verwijdering van deze Martin Bloemendal van de TF website goed zou zijn, ongeacht de discussie over de kwaliteiten van het product of veiligheid in het algemeen. Laat die beoordeling nou maar aan de "deskundigen" van TF over, zij zijn, of beter gezegd ZOUDEN de gebruikers moeten zijn. Maar gezien het vertoonde gedrag, de kennis en kunde zullen de aantallen van deze fabrikant in NL wel laag blijven... en das een aanname 😉
+1
Albert Peters
@Tom VB 100%mee eens weg met zulke klets verhalen
Ruben-Wind
@eXtratrekker1 flikker toch op man, als je niet verzekerd bent bij een aanrijding met fietser of auto of wat dan ook waarom zou je dan nog überhaupt een verzekering afsluiten? Ik denk niet dat het schuld gevoel ook minder is als je dr zn stukje plastic voor hebt hangen...
GROENEDEERE
@SJB533
Je zal jezelf een eer aandoen en heel enorm veel waardering krijgen als jij hier nu ingrijpt.
Geen waarschuwingen maar aktie
+1
GerbertXL
@GROENEDEERE dat zou ik nou enorm kinderachtig vinden, iemand bannen omdat je het niet met hem eens bent. Hij gedraagt zich niet beledigend ofzo dus als je het niet lijkt, niet mee praten, net zoals in het echt. @SJB533
Tom VB
@GerbertXL
Je hebt zeker een punt maar het is naar mijn mening gewoon oridinaire reclame maken voor zijn eigen commerciele doeleinden met daarbij ongefundeerde argumentatie en uitspraken die behoorlijk denigrerend zijn voor TF leden in het algemeen.
Het heeft in mijn ogen niks te maken met wat TF is en voor staat. Vandaar denk ik bannen.
+2
GerbertXL
@Tom VB ja daar heb je een punt, reclame had ik niet bij stilgestaan. Of er een harde regel voor is, is een ander.
Verder blijf ik erbij dat het hebben van een mening die je niet aanstaat geen grond voor een ban.
+1
GROENEDEERE
@GerbertXL
Wie zaait zal oogsten dit is wat mij betreft zijn beste oogst.
Opgebumpert worden.
Hij is misschien niet beledigend volgens jou.
Maar lees zijn teksten nou eens goed door.
Arrogantie spat er van af.
Kleinerend en neerbuigend naar anderen
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden zuidberg , tractorbumper , #agribumer #frontgewicht , #sauter en #vl-frontweight geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!