Hallo ik heb een vraag over de deutz D40. 2.
15 jaar geleden toen ik heel klein was heb ik in een rare bui de sleutel van de deutz weggesmeten..
Helaas hebben we die niet meer gevonden.
Nu 15 jaar later als ik wat ouder Ben en die deutz zo zag staan zo ik hem graag restaureren tot ons een famillie stuk
Mijn overgrootvader heeft dit gekocht voor opde boerderij bij ons en is dus belangrijk voor ons
Tot zover de inleiding
Mijn vraag nu eigenlijk
Hij werkte nog als we de sleutel niet kwijt waren dus veel is er niet mis.
Mijn vragen zijn : zou ik dit als 16jarige met mijn vader die niet veel kennis heeft van restaureren zelf kunnen doen met de hulp van internet, YouTube en wat raden jullie aan wat ik zeker moet bekijken, wat belangrijk is, wat ik beter zou vervangen.
Voor nog wat extra info
Dit pracht exemplaar heeft maar 2300 uren
Ik hoor er graag reactie op
Mvg maxile
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Deutz D40 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
en zo een nieuw contactje kost ook niet zoveel. is ook niet zo moeilijk om te vervangen.
Gemakkelijk is het niet maar als je veel tijd en plaats hebt is het misschien wel haalbaar.
Ik heb de motor van van een deutz d40.2 binnen gedaan voor revisie. Hij is zeker al 4 maand binnen. Kostprijs zal 3800 euro zijn, maar dan is alles vernieuwd. Maar dan zou de carroserie nog moeten aangepakt worden!
hiermee verberg je het verhaal van de tractor ieder krasje heeft toch iemand van je familie erop gereden ,
ook kwa prijs wat zo’n trekker waard is is een originele die niet is overgespoten met weinig uur veel meer waard als een opgeknapt model want daarbij kan alle roest en narigheid verborgen worden onder een laagje verf.
Die sleutel waarschijnlijk een Bosch is nog wel te krijgen, bij de eerste keer starten zou ik eerst alle vloeistoffen goed nakijken indien verversen: motorolie, (nieuwe) diesel erin, versnellingsbak olie
Ook de luchtfilter eens zuiver maken en dan kan je wel met beleid proberen te starten.