Hallo allemaal,
kan iemand mij mischien helpen aan een werkplaats handboek of het aanhaal moment van de kopbouten en de klepspeling van een ford industrie motor (6 cilider)
mischien weet ook iemand waar ik het presiese motor type kan vinden? in het vliegwiel huis staat dd 508?
bvd perry
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fordson Major ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
stuur me even een pb
heb niet een goed boek maar wel van de onderdelen
heb heel internet afgezocht ma kon alleen dit vinden
Richard Pit Willemsoord
motor...
wat is de diameter van je cilinder ? 100mm of 105mm ?
bij mij staat het type motor boven op klepdeksel en binnen in de zuigers. in mijn geval namelijk 2703e ( 5,4liter).
ik ben met een volledige revisie bezig van een ford 6-cilinder industrie motor.
nieuwe bussen en zuigers
ik heb zo het diameter van me cilinder niet maar ik ga vanavond of morgen even kijken dan laat ik het je even weten
alvast bedankt voor de info
bij deze link verkopen ze komplete pakkingsets voor deze motoren.
zuigers en bussen en lagers weet ik ook zo direct niet via internet te krijgen.
mijn motor ligt op dit moment bij een revisiebedrijf, die zou gelijk nieuwe zuigers en bussen bestellen.
www.bf494.co.uk/assets/Ford_2700_parts.pdf
en het manual te downloaden op:
bf494.co.uk/blog1.php/2009/…
op me zuigers staan geen nummers , op me kleppen deksel
ook niet maar op me motor aan de zijkant en in het vliegwielhuis staat d 508E
denk dat het een 5.4 liter is . maar dan zou je de slag ok even moeten meten.
De volgorde van de in- en uitlaatkleppen hierboven geeft aan dat de in- en uitlaatkleppen niet om en om gesitueerd zijn. In het midden van de motor zitten immers twee uitlaatkleppen naast elkaar!
De inlaatspeling is groter dan de uitlaatspeling!
Respectievelijk 0,4 mm voor de inlaat en 0,3 mm voor de inlaatkleppen. In tegenstelling tot wat gebruikelijk is, is de speling van de inlaatkleppen groter dan die van de uitlaatkleppen.
De motor dient wel op bedrijfstemperatuur zijn als de klepspeling gecontroleerd en gesteld wordt. Dit is een hete klus maar het geeft veel voldoening als de motor daarna weer lekker rondloopt.
Een werkplaatshandboek voor de 590e 592e heb ik ook. De motoren zaten ook in de Ford thames trader nc en fc (normal control / front control) alsmede in de in licentie gebouwde Ebro C500. De gemariniseerde Ford versie door Lehman heet 2402e.