Fordson Major - hanboek en of kleppen speling 6 cilinder

Hallo allemaal,

kan iemand mij mischien helpen aan een werkplaats handboek of het aanhaal moment van de kopbouten en de klepspeling van een ford industrie motor (6 cilider)
mischien weet ook iemand waar ik het presiese motor type kan vinden? in het vliegwiel huis staat dd 508?

bvd perry
neverhome

Reacties

boerbas
Hey

stuur me even een pb
heb niet een goed boek maar wel van de onderdelen
heb heel internet afgezocht ma kon alleen dit vinden
old man jose
Richard Pit heeft deze gegevens.
Richard Pit Willemsoord
neverhome
Volgens de man waar ik hem van gekocht heb is het een 590E
motor...
63ermajor
Ik heb het complete werkplaatshandboek en onderdelenboek op m'n pc van de 2700 serie ford industriemotoren.
wat is de diameter van je cilinder ? 100mm of 105mm ?
bij mij staat het type motor boven op klepdeksel en binnen in de zuigers. in mijn geval namelijk 2703e ( 5,4liter).
ik ben met een volledige revisie bezig van een ford 6-cilinder industrie motor.
neverhome
Ja daar ga ik ook mee beginnen, krukkas lagers, hoofd lagers
nieuwe bussen en zuigers

ik heb zo het diameter van me cilinder niet maar ik ga vanavond of morgen even kijken dan laat ik het je even weten

alvast bedankt voor de info
63ermajor
gaskets-direct.co.uk/category.asp/?c=324
bij deze link verkopen ze komplete pakkingsets voor deze motoren.

zuigers en bussen en lagers weet ik ook zo direct niet via internet te krijgen.
mijn motor ligt op dit moment bij een revisiebedrijf, die zou gelijk nieuwe zuigers en bussen bestellen.
63ermajor
Hierbij de partslist van deze ford motoren staan op deze volgende link:
www.bf494.co.uk/assets/Ford_2700_parts.pdf
en het manual te downloaden op:
bf494.co.uk/blog1.php/2009/…
neverhome
Net eff gekeken zuiger diameter is 100 mm
op me zuigers staan geen nummers , op me kleppen deksel
ook niet maar op me motor aan de zijkant en in het vliegwielhuis staat d 508E
63ermajor
En aan de binnenkant in je zuigers. staat daar geen nummer??
denk dat het een 5.4 liter is . maar dan zou je de slag ok even moeten meten.
neverhome
Ga ik morgen even meten en kijken dank je'
Major6cylinder
Voor de 6 cilinder motoren is de volgorde van de kleppen vanaf de voorkant van de motor (distributiezijde): 1 Uitlaat - inlaat, 2 uitlaat- inlaat, 3 inlaat- uitlaat, 4 uitlaat- inlaat, 5 inlaat- uitlaat, 6 inlaat- uitlaat. ui ui iu ui iu iu. De inspuitvolgorde is: 1-5-3-6-4-2.

De volgorde van de in- en uitlaatkleppen hierboven geeft aan dat de in- en uitlaatkleppen niet om en om gesitueerd zijn. In het midden van de motor zitten immers twee uitlaatkleppen naast elkaar!

De inlaatspeling is groter dan de uitlaatspeling!
Respectievelijk 0,4 mm voor de inlaat en 0,3 mm voor de inlaatkleppen. In tegenstelling tot wat gebruikelijk is, is de speling van de inlaatkleppen groter dan die van de uitlaatkleppen.
De motor dient wel op bedrijfstemperatuur zijn als de klepspeling gecontroleerd en gesteld wordt. Dit is een hete klus maar het geeft veel voldoening als de motor daarna weer lekker rondloopt.

Een werkplaatshandboek voor de 590e 592e heb ik ook. De motoren zaten ook in de Ford thames trader nc en fc (normal control / front control) alsmede in de in licentie gebouwde Ebro C500. De gemariniseerde Ford versie door Lehman heet 2402e.
myst-riven
@Major6cylinder Beste Major,
Ik ben sinds kort eigenaar van een bootje met een 592e 4 cylinder en ik was benieuwd of je mij verder kunt helpen met informatie of een handleiding van dit type motor?

Alvast bedankt en groet,
maurice
Reddwarf355@gmail.com
Wimsumar
Beste Myst-Riven:

Quote Reactie van @myst-riven:
informatie of een handleiding van dit type motor

Vanaf pdf pagina 50:

lutje-ford.nl/wp-content/uploads/…
Robert87
Kun je het verschil mooi zien wat Major6cylinder bedoelt met de kleppen. De "hoge" veren zijn de uitlaat en de "lage" veren zijn de inlaat
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fordson Major ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!