Kurstjens uit Grubbenvorst failliet

Deel dit topic

Reacties

+1
Fendt926Driver
Poe.
Loonbedrijf met 2 werknemers falliet...
Die had toch nog echt wel groeikansen....
+3
wotan2
@Fendt926Driver was vroeger een groot bedrijf met tig mestvrachwagens en dito werknemers.
schluterman
@wotan2 was inderdaad een vrij groot bedrijf ja
+1
@Fendt926Driver zal wel een domme vraag zijn.. maar is jouw reactie nou sarcastisch bedoeld of juist niet? 😳
+1
Fendt926Driver
@ronald-deutz-fahr misschien half...

Maar het verhaal wat er staat is simpel opgesteld. En daar heb ik sarcastisch op gereageerd.

Maar falliet gaan is niet iets om grappig over te zijn..

Ook zij hadden hun bedrijf graag gehouden ga ik vanuit
+1
bas101
@Fendt926Driver herinner mij dit ook als een groot bekend bedrijf , kennelijk al eerder gesaneerd als t nu maar 2 werknemers heeft?
AG35
@bas101

Kurstjens doet ook al jaren ook groenrecycling, grondwerk en het daarbij behorende transport.
Het agrarisch loonwerk, nam een steeds kleinere plaats in.
Zoals ook in het artikel gemeld, gaat het recycling/ grondverzet bedrijf gewoon door.
Loonwerk was een andere bv.
+1
walker1
Hoe zat het daar allemaal in elkaar? Meen wel eens ergens gelezen te hebben dat Kurstjens naar Australië vertrokken was om daar te gaan boeren? Was toch ook de bouwer van de Terra Gators?
wotan2
@walker1 De terra gators importeerden ze uit amerika. De 3 assers met topdrukcylinder waren wel hun uitvinding. Ze hadden ook 3 door Werklust gebouwde knikvoertuigen, waar zowel een tank als een vastemestverspreider op kon.
+2
echte844
@wotan2 Je haalt nu verschillende bedrijven door elkaar. De vroegere Ginaf MAX, de werklust en de drie assers werden gebouwd Door Jos Kurstjens (JKG). De panter ploegen door een vrijgezelle oom van hem. en dan was er nog een andere broer Gerrit die het loonbedrijf met mest transport (wat later naar Emons is gegaan) had. De Gerrit heeft het loonbedrijf ongeveer 30 jaar geleden verkocht aan een medewerker. Toen de import van de Agchem producten begon.
Het loonbedrijf heeft of had dus al lang niets meer met de familie Kurstjens te maken.
wotan2
@echte844 meende dat het een en het zelfde bedrijf was, weer wat geleerd.
dennisbouter
@wotan2 dat is meestal zo als ze failliet gaan zijn het neven broers en omen als ze wat uit vinden is het 1 familiebedrijf 😂😂
MaxxuM4ever
@echte844 en Gerrit is ook de degene die naar Australië is gegaan dan toch? Dacht eens gelezen te hebben dat zijn akkerbouw bedrijf daar ook te koop stond vanwege het bereiken van zijn pensioengerechtigde leeftijd. Een mooi bedrijf met naar omstandigheden goede opbrengsten door het gebruik van vaste rijpaden voor alles.
merijn4755
@MaxxuM4ever Beefwood Farms is inderdaad een Kurstjens. Rijden met autonome fendt en pionieren op gebied van autonoom rijden in Australië.
radium45
Wie was Kurstjens Milsbeek dan? Er rijden nu nog steeds wagens in de bekende Kurstjens kleuren hier in de regio. Dacht dat die uit de regio Winterswijk kwam. Voor jaren terug deden hun voor ons het vloeibare kalk gebeuren.
+1
redeagle14
@radium45 dat is Emons transport. Met de groentetuin en de naam Kurstjens op de blauwe tank opleggers.
+1
radium45
@redeagle14 Ja die, met de witlof, schorseneren en prei.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
18
DEELNEMERS
13
WEERGAVES
0