Mijn fordson major start niet met startpilot lukt het soms na lang starten,
staat de startmotor gloeiend heet,
het rare is als ik hem in gang trek 1 meter en hij draait al,
staat batterij van 90 ampere op heb den indruk dat deze precies te zwak is echter is ze nieuw.
enige raad gevraagd.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fordson Major ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Suc 6
Als je geen compressie hebt lukt dat met 90 amp.
We hebben een normale 90 amp accu op de major, en dat ding duurt een 5 minuten voor dat de motor loopt. En dat blok heeft echt wel compressie. Maar het gaat er om dat kurtje 37 z`n fordson weer normaal aan de loop krijgt
Anders even een voltmeter er op.
"Meten is Weten"
ik heb wel een filmpje van een aardappel kanon op ether (startpiloot)
Draait je startmoter nog wel 'snel' rond?
maar de relais die onder de batterij zit komt wel smoor uit.
zou het kunnen dat de relais slecht is,
hij doet wel moeite om te starten maar start juist niet,
batterij eentje van 165 ampere daar kan het ook ni aan liggen.
enige goede raad gevraagd
de trekker zijn compressen waren zeer goed.
maar start nog altijd niet,
enkel met beetje startpilot start hij,
de injektors kan ik ni uittesten zou het probleem daar liggen.enige goede hulp gevraagd.
vroeger hadden wij 2 keer strart piloot gebruikt.
bij onze trekker en toen kon hij niet meer zonder zelf in de zomer niet
Maar hoe heb je de compressie gemeten? Daarvoor moeten de verstuivers gedemonteerd om op die plek de compressiemeter te plaatsen?
Als verstuivers slecht zijn loopt hij koud eerst ook slecht met veel rook !
dan vergeleken met mijn andere major krak het zelfde.
en deze draait als en naaimachientje zo mooi.
ik ga de verstuivers van mijn goeie major overbouwen dan weet ik toch iets meer. hopelijk ligt het aan de verstuivers anders ben ik einde raad.
Beste Kurtje37: Dat is eigenlijk jammer dat je dat wilt gaan doen.
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar je zou volgens mij kunnen proberen de verstuivers ( van de slechtstartende Majoor) 1 voor 1 er uit te nemen en dan "loshangend" aan de hogedrukleiding te zetten zodat je kunt zien hoe goed of slecht de diesel wordt verneveld als je dan de trekker even start.
Anderszijds, laten testen en opnieuw op druk zetten van verstuivers is ook zo heel kostbaar niet. ( Eventuele nieuwe nozzles maken het wel kostbaar maar daar ontkom je dan toch niet aan.)
heb de motor draaiende gekregen maar weer met startpilot
leidingen van mazout afgekoppeld een voor een hij blijft zelfs draaien op 1 piston.
dus daar ligt het probleem ook niet.
BEN EVEN TEN EINDE RAAD
De motor draait stationair goed? Of slaat hij af als het toerental onder een bepaald niveau komt?
Is de brandstof wel goed?
Hoe lang heb je deze trekker?
wel belangrijk bij een diesel om voldoende compressie-eindruk en dus temperatuur te krijgen om een zelfontbranding van de ingespoten brandstof te krijgen !
Als dit goed is ; dan brandstofpomp ook "even " ombouwen om te testen ( zelf geen ervaring mee of dit veel werk is )
maar zo kun je achter de oorzaak komen .
Zie foto:
tractorfan.nl/picture/464314/
Maar bij ons draaide hij ook te langzaam rond (koolborstels op na 55 jaar en nog paar kleine dingen) nu draait zeker 2x zo snel.
Hier draait die nog langzaam
tractorfan.nl/movie/12305/
edit; zie dat me broertje filmpje verwijdert heeft
Hij heeft het ook over een startrelais dat "smmook" geeft ?
Kan ook slecht contact zijn ; major heeft een apart startrelais ? misschien geeft dat te veel weerstand .
Ja ; juist ; weet je gelijk of het relais de oorzaak is .
Erg herkenbaar met die vacuum pompen