Illustratie van:

International 585 - Stuur ontluchten na olie verversen

Ik heb een vraag over een international 585 xl. Ik heb wat kleine lekkages aan de achterbrug verholpen en toen ook maar direct de hydrauliek olie ververst met ook een nieuw oliefilter achterop. Nadat dat allemaal lekvrij is stuurt de trekker niet meer. Weet iemand waar dat aan kan liggen? Is het ontluchten of wat anders

Deel dit topic

Reacties

stephan-inter
Heeft deze trekker een enkele of dubbele hydrauliek pomp?
Er zou lucht in kunnen zitten dan is het maximaal naar links sturen even vast houden. En dan maximaal rechts en ook even vast houden. Normaal zou je de lucht dan kwijt zijn.
Hef en ventielen werken wel?
Woutflier
@stephan-inter bij mijn weten een enkele, ik heb de ventielen en de hef nog niet geprobeerd. Voor het ontluchten op jouw manier hoeft er geen slang los bij de stuur cilinder?
stephan-inter
@Woutflier nee klopt gewoon heen en weer sturen
Woutflier
@stephan-inter ok duidelijk, maar als de hef en ventielen niet werken? Is er dan meer aan de hand? Pomp kapot bijvoorbeeld?
stephan-inter
@Woutflier die gaan niet zomaar kapot.
Grote kans dat er gewoon lucht in zit.
Woutflier
@stephan-inter ik hoop het maar. Ga het ff proberen....
Woutflier
@stephan-inter ik heb geprobeerd wat je zei.... maar zonder succes. Ik kreeg bij het sturen zowel linksom als rechtsom geen eind wat ik even vast kon houden zegmaar. En ik heb omdat je dat zei even de hef geprobeerd.... en die werkt ook niet. Hij stond onder de reparatie in de hoogste stand, zakte net uiteraard wel maar kwam niet meer omhoog????
+1
Paar keer goed heen en weer sturen? Dat werkt normaal gesproken wel.
Woutflier
@case956powerrzzzzz ga ik proberen, heb je nog meer opties indien dat heen en weer sturen niet werkt?
@Woutflier Nog een paar keer weer proberen 😉
Steyr.frl
Er zit lucht in het systeem,
draai een dikke leiding iets los,lekbakje eronder,op het pomphuis,waar het filter zit.
met draaiende motor.
Woutflier
@Steyr.frl het pomphuis is het rechthoekige blok waar het filter op gemonteerd zit?
Steyr.frl
@Woutflier klopt helemaal
Fordje4830
Doet de hydrauliek/hef het wel? Kan zijn dat je filter vol zit.
Woutflier
@Fordje4830 hef werkt ook niet.... bedoel je dat het filter vol zit met vuil? Ik heb er net nieuwe olie en filter op gezet namelijk..
Fordje4830
@Woutflierchecken kan geen kwaad. Hoe ziet de olie er nu uit? Dat je niet per ongeluk 2 soorten olie bij elkaar hebt gedaan die zijn gaan reageren. Ook overal oude olie afgetapt. Zitten 3 aftappluggen dacht ik.(bij een 885 iig wel.)
Woutflier
@Fordje4830 ik heb inderdaad maar 1 plug afgetapt, van volgens mij totaal 2. Is dat niet 1 ruimte waar alle hydrauliek olie in zit? Of is elke plug een apart olie reservoir?
Fordje4830
@Woutflier allemaal wel 1 dezelfde olie alleen de overloop zit niet op de bodem.
Woutflier
@Fordje4830 dus alle olie is er niet afgelopen en nu heb ik nieuwe bij oude olie gedaan, waardoor het filter weer dicht kan zitten....
Fordje4830
@Woutflier klopt. Het grove filter kan je gewoon weer schoonblazen en afspoelen. Fijne filter spoelen en doorblazen met wasbenzine. Weet niet hoe goed die daar tegen kan maar werkt wel.
Vriend van me heeft namelijk een ongelukje gehad met 2 verkeerde olieën bij zijn 885 en is er 2 weken mee aan het spoelen geweest...
@Woutflier Ik wist niet dat de hef en hydrauliek ook niet werkte, dan heeft het proberen sturen om het lucht eruit te krijgen inderdaad niet zoveel zin. Heb je toevallig een losse ventielenblok, misschien kun je proberen eens de olie rond te pompen?
Fordje4830
@case956powerrzzzzz hef n hydrauliek stoppen er tegelijk mee. Sturen als laatste.
@Fordje4830 Klopt inderdaad, voor het sturen wordt de olie onder uit de bak gehaald. Maar goed ook anders kan je niet meer sturen als er veel olie ontrokken wordt.
wotan2
Hoeveel olie heb je afgetapt, en hoeveel heb je weer gevuld? Deze bakken mag je best een stuk boven het bovenste peil vullen, vinden ze niet erg, en is makkelijk als je veel nodig hebt voor een machine. Deze bakken hebben tussenschotten en volgens mij peil je maar in een gebied, als deze niet overloopt bij het gebied waar de pomp hangt gebeurd er ook niet veel.
Woutflier
@wotan2 ik heb ong 20 - 23 liter afgetapt schat ik, heb er 20 liter nieuwe olie in gedaan. Ik heb wel maar 1plug afgetapt, de voorste vd 2. Hangt daar de pomp ook? Weet u dat? Ze vertellen mij ook dat deze trekkers na verversen weer slecht aan de gang zijn te krijgen.... omdat de pomp verouderd en dan slecht opnieuw wil aanzuigen.. ze zeggen me nu even met een andere trekker via de ventielen (op zweefstand ) een paar liter over te pompen.... maar of dat volgens boekje is ??
wotan2
@Woutflier ik heb ff gegoogled, en dat wat ik schreef is wat ik tegen kwam, plus wat eigen ervaring. Wat meer olie in de bak zorgt dat de pomp in de olie komt hangen en dus niet hoeft aan te zuigen. Ik kwam tegen dat men adviseerde om in een ventiel een slang te steken en deze via de retour terug te laten lopen, hef op en neer laten bewegen, stuur draaien; alles om de olie stroom opgang te brengen. Je zult niet meteen volle druk hebben, maar als de pomp maar weer olie geeft, komt de rest van zelf. Ik weet niet hoelang je al van alles geprobeerd hebt, maar van droog lopen word je pomp ook niet beter.
Normaal zou je 36 liter moeten verversen, je kunt ook proberen om de olie zo netjes mogelijk af te laten, en kijken hoeveel je hebt als je alle pluggen hebt gebruikt. Heb je veel minder klopt het verhaal van de schotten. Is de afgetapte olie nog van goede kwaliteit kun je hem weer terug gieten, bij twijfel toch maar alles nieuw, ik zou er 40 liter in gieten.
+1
Woutflier
@wotan2 het werkt inmiddels weer, heb met een externe pomp de lucht uit het systeem en pomp weten te halen. wat is het nut dat er verschillende compartimenten in de achterbrug zitten? Wat zoals u zegt kan het nu dus zijn dat ik de helft van de olie ververst heb..
Fordje4830
@Woutflier Goed om te horen. Ik denk om de olie in de versnellingsbak op niveau te houden zodat die altijd gesmeerd blijft. Voorin de bak op de bodem zit ook nog en pompje. Ik dacht dat die voor sturen was(kan ook voor extra baksmering zijn) pomp van de hydrauliek zit aan het ventielenblok.
@Woutflier Zodat je niet zonder olie komt te zitten als je met een werktuig alle olie onttrekt. Aftakasschakeling, sturen, (4wd?) en hi-lo moet natuurlijk wel gewoon blijven werken 😉

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 585 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
29
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
0