Ford 3000 - Aankoop advies
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 3000 en hebben de trefwoorden ford , advies , aankoop , 2wd en 3000 geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
Hefinrichting kan nog wel eens dansen wanneer kering in hef-cilinder lekt.
Let ook op of de aftakas zonder kraken inschakelt( wanneer er een machine aanhangt er zit een tweetrapskoppeling in, eerst begint de aftakas te draaien daarna rijdt de tractor pas weg)
Ben je zelf handig, kun en wil je sleutelen?
Wat wil je met de Ford gaan doen? Echt als betrouwbaar werkpaard gebruiken of wat hobbywerk?
Aan een oude trekker heeft alles wel wat geleden lijkt me. Schakelen doen ze volgens mij allemaal slecht. (die van mij wel)
Onderdelen zijn niet duur en er is alles van te krijgen.
Verder is het een fijne tractor in de juiste proporties als hobby tractor.
Hoe je de reparaties kunt doen en waar je op moet letten dar staan al wel topics over op dit forum. Als het een 3000 is van pakweg na 1968 dan is die wat dat betreft technisch gelijk aan een 2000 van die leeftijd, een 2600, 3600, 2610 en 3610. Een van de grootste verschillen is dat ze na de 1000 serie geen plunjerpomp maar een tandwielpomp hadden voor de hydrauliek, met een opschroeffilter er op, en een droog luchtfilter. De 1000 serie had een oliebad filter.
Allen hadden ook als optie een hydraulische stuurbekrachtiging, dit stuurt echt heel mooi en goed, alleen het kan ook zomaar € 500 tot € 1000 aan reparatie met zich meebrengen (bij vervangen cilinder, olieleiding. Alternaiteif kan zijn een olieslang ipv. een stalen leiding, de leiding is wel origineel, maar als die niet goed trillingsvast is gemonteerd (klemblokjes her en der) dat scheurt is bij de pomp, en gaat lekken.
Verder even letten op de toestand van de spatborden, die kunnen op die leeftijd erg rot wezen, nieuwe (origineel) zijn ook niet goedkoop.