Hallo TF'ers,
Om te sproeien gebruiken wij een International 644. Jammer genoeg liep het gisteren verkeerd, en besloot de motor van de trekker ineens veel rook te ontwikkelen bij de carterontluchting. Dat de motor niet meer fabrieksnieuw was (trekker ongeveer 12d uren, motor 10d) wisten we al, hij verbruikte de laatste tijd meer olie en het starten ging ook niet meer zonder startpiloot.
2 jaar terug blies hij er de koppakking door, maar omdat de trekker eigenlijk maar weinig uren meer maakte hebben we besloten toen enkel de kop te reviseren en nieuwe kopdichting te monteren. Maar omdat we nu meer akkerbouw gaan doen, en de trekker dus weer meer uren gaat maken, hij nu toch open moet, hebben we besloten toch de motor te reviseren. Ook wil ik van die elendige startpiloot vanaf.
Aangezien ik via mijn werk op Kramp kan bestellen, heb ik daar gekeken voor onderdelen.
Nu vroeg ik mij het volgende af; Er zijn 2 sets beschikbaar voor een bus, zuiger, zuigeveren, dichting voor de bus en pen voor de zuiger. Een van Kolbenschmidt en een van Vapormatic.
Het prijsverschil is zodanig groot dat de set van Kolbenschmidt dubbel zo duur is, als die van Vapormatic.
De motor is bij 2000u al gereviseerd geweest, omdat daar een fabrieksfout inzat. Er kwam water bij de olie, omdat er elektrolieze (of hoe je het ook schrijft) ontstond, en daardoor gaten in de bussen kwamen. Vandaar dat ik wel weten wat goed is.
Wat raden jullie mij aan? Zijn er mensen die ervaring hebben met het spul van Vapormatic? Ook had ik graag de diameter voor de krukasschalen van de drijfstang geweten? In een International 644 zit een D206 motor. En zijn er buiten de zuigers en bussen nog dingen die ik het best nieuw doe, zoals bvb de boutjes van de drijfstang? Want deze vind ik niet direct apart op kramp en weet ook nog de maat niet?
Het slechte starten ligt aan de brandstofpomp. Die zou te weinig startdebiet geven. De trekker is daar jaren terug al voor binnen geweest, maar er werd toen gezegt dat die type pomp (Bosch VA of VE, weet het zo niet meer uit het hoofd) niet gereviseerd konden worden.
Een andere goede brandstofpomp (liefst het zelfde type dat er origineel op hoort) zou de uitkomst zijn. Liefst een waar NIET aan gefoefeld is voor trekkertrek of andere doeleinden. Weet iemand een goed adres hiervoor?
Ook zoek ik een lijst waar de momentwaarden opstaan voor het aantrekken van de cilinderkop, drijfstangboutjes,...
Dank bij voorbaat!
Mvg,
Simon
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 644 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
Een 644 kost weinig meer tegenwoordig. Revisie is vele malen duurder dan de trekker ooit gaat opbrengen.
Brandstof pompen zijn idd niet meer te repareren.
Met beetje geluk vind je een goede 2ehands maar ook die zijn zeldzaam.
Krukas lagers kan je nu ook nog niet bestellen.
Wat is de huidige staat van je krukas? Misschien moet die wel geslepen worden en ga je weer naar een andere maat.
Als het mijn trekker was zocht ik een andere of voor onderdelen of compleet
Mocht je gaan reviseren zou k voor KS kiezen. Ik hoor dat dat wel het A merk is. Is wel €60 duurder per set dan immitatie(waar ook revisiebedrijven de ??? Bij zetten).
Kijk hier eens ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/…
Nieuwe motor voor weinig geld kan je weer jaren mee vooruit. Motor moet nog inlopen !!