Na een motor revisie en weer in elkaar zetten word de motor zeer warm ( er zit wel genoeg koelvloeistof in en een nieuwe thermostaat ) en loopt heel rouw ( er zit wel olie genoeg in.
Deze motor is ook weggeweest omdat de motor krom was ( krukaslagers stuk en 3 cilinders ingevreten ).
Wie ow wie weet nu het probleem van het rauw lopen en het zeer heet worden van de motor?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 5610 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Revisie zelf uit gevoerd, uitbesteed?
Info is altijd welkom
revisie uitbesteed een een bedrijf in noord nederland die dat werk vaker doet.
even over het geluid het is een knarsend geluid waarvan je denkt dat als die trekker bij wijze van moet schudden dan nog geen 2 maand volhoud
Als een brandstofpomp te vroeg staat ; is de motor in
no-time heet ! En loopt ook rauw (nagelt )
ik neem aan dat een gespecialiseerd bedrijf het toch het beste zal weten?
Heb je dat bedrijf ook al geraadpleegd ; met je klacht ?
Draait ie met de hand normaal ? of zwaar ? Als je motor krom is zal de krukas ook kans maken om te breken !
Een goed revisiebedrijf zal wel een monteur sturen denk ik om diagnosete stellen ; wat er loos is .
Die duwen ze recht onder de pers maar dan is die nooit meer 100 % goed (wel in rechtheid,maar niet in sterkte) .
Volgens mij hebben deze Ford motoren geen losse bussen ; bij revisie worden de cilinders opgeboord ; en worden overmaat zuigers gemonteerd .
Heb je zelf de distributie op tijd gezet of dat bedrijf gedaan? misschien is hier iets fout gegaan?
ah ok dat wist ik niet. Mssn de verkeerde gemonteerd. Maar ik neem aan dat ze de motor eerst proefdraaien na revisie voordat ze hem terug sturen naar de klant.
proefdraaien wordt moeilijk als ze maar alleen het blok hebben, maar als ie met de hand goed ronddraait weet je ook al veel
Zo is dat! Bovendien kunnen overal fouten worden gemaakt, ook bij een revisie bedrijf. Niks is zaligmakend.
Jawel hoor! Een banketbakkerij.
( De slagroomtaartjes 'vliegen' immers de deur uit. )
Ja ; goeie tip ; nieuw draaiend gedeelte ( blok met zuigers en krukas+lagers ) En de prijs valt vermoedelijk ook mee !
Kun je idd niet voor reviseren met alle risico.s van dien .Desnoods distriebutie en pomp laten afstellen bij dealer .
Wat betekent "nieuw"? Als het een "ruilmotor" betreft is het toch ook 'gewoon' een gereviseerde oude.
Nieuw is nieuw ; anders is het een ruildraaiend gedeelte ;
Ford heeft een serie motoren gehad die slecht waren gegoten (gietgallen ) Vermoedelijk daardoor heeft Ford veel nieuwe blokken gegoten ; en kon je prijsgunstig een nieuwe motor kopen . Dat was destijds ; of het nu nog zo is weet ik niet .
( Toen ik nog werkte bij Ford ; kosste een nieuw draaiend gedeelte van b.v. een transit maar een dikke 1000 euro )
idd, dit was zo maar is nu over. de blokken op reserve zijn op waardoor de nieuwe fors duurder geworden zijn. heb ook geinformeerd voor mijn 6600 en revisie kwam veel voordeliger uit
ff wat dingen op een rijtje:
- Motor liep niet ( schade 3 cilinders = ingevreten - blok krom en krukas krom )
- Motor gereviseerd ( 3 nieuwe cilinders - nieuwe krukas - blok gevlakt - e.d.)
- Motor ingebouwd en laten lopen ( raar geluid en motor word veel te warm )
Prijs kwestie = een motor blok reviseren kost zoals gezegt 2000 euro en 5200 voor een 'nieuw' blok
Dat is inderdaad een beetje vreemde reactie. Maar ik vind jouw verhaal ook wel een beetje vreemd. Je laat een motor reviseren bij een bedrijf waarvan je zelf niet weet waar het is, je weet niet precies wat er loos is (krom motorblok??????, dan ben je niet tevreden met het resultaat en probeer je hier op dit forum een oplossing te vinden en tot slot bel je niet zelf met het revisiebedrijf maar "heb wat te horen gekregen dat bla bla bla". Beetje vreemd zou Maxima zeggen. Succes verder met de Ford
Idd, weer een halve revisie