Ik heb 844 gekocht maar nu heb probleem dat te warm wordt
koeler is brand schoon tremostaat is er uit nog het probleem is er nog maar voeler is vervangen nog niet veel anders zit geen water in de olie wie weet of denkt dant het kan zijn
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Case International 844 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
los eerst dit probleem op anders is je motor straks helemaal stuk
Bedankt voor het advies!
hankook dacht dat je gewoon kon doorrijden als ie warmliep.
Kijk in elk geval of de V=snaar die de koelvin aandrijft wel strak genoeg staat en niet versleten is waardoor die onderin de groeven loopt. Een koelvin vraagt nog redelijk wat vermogen en door een slappe of versleten V-snaar kan die dermate slippen dat je onvoldoende koeling krijgt. Verder zoals eerder opgemerkt, wordt ie echt te warm, dwz aan de kook, of geeft je temperatuurmeter een verkeerde waarde aan ?
Als je de trekker gebruikt zonder thermostaat gaat de koelvloeistof de makkelijkste weg en dat is door de motor en niet door de radiateur. Je moet dus altijd een thermostaat erin hebben.
Soms lijkt de radiateur schoon maar kun je er met de compressor nog veel stof uit blazen.
Het kan ook zijn dat de meter in de trekker een beetje te hoog aangeeft. Je kunt met een thermometer de temperatuur controleren.
Trouwens zitten er geen filters in het koelsysteem.Hier wel.Ook eens naar kijken
zomaaar aan sleutelen zonder dat je zeker of haast zeker weet dat dat t is is ook niet echt n strak plan...
tenzij je teveel geld hebt! maar dan weet ik nog wel n adressje die t goed kan gebruike
btw hoop ik dat er 100% koelvloeistof in zit voor je.
misschien dat de trekker lang stil heeft gestaan met water erin, dan krijg je een tering zooi aan roest in je koelsysteem. Als je hem dan weer gaat gebruiken is de kans ook groot dat je waterpomp naar de klote gaat omdat er allemaal roestdeelstjes door je systeem gaan, die vernaggelen de keringen van je waterpomp zodat deze speling krijgt en op de schoepen van je waterpomp krijg je ook veel roestverzameling, waardoor hij slechter gaat pompen ( zal niet vaak voorkomen maar was bij de mijne goed zichtbaar).
Daarnaast is nieuwe waterpomp nooit slecht, ik dacht dat dat voorgeschreven stond om de 5000 uur.
daar hebben wel meer inters last van
maar ieder geval bedankt allemaal
bij trekkers van deze leeftijd is het meestal 50% antivries en 50% water. Dat voldoet ruimschoots!
Nou, hier is dat helemaal niet ongebruikelijk.
water en ijzer=roest, en roest=slecht. en hier gaat 'zo`n oude trekker' rustig nog een keer het klokje rond.