Illustratie van:

Case International 844 XL - koel water probleem

Ik heb 844 gekocht maar nu heb probleem dat te warm wordt
koeler is brand schoon tremostaat is er uit nog het probleem is er nog maar voeler is vervangen nog niet veel anders zit geen water in de olie wie weet of denkt dant het kan zijn

Deel dit topic

Reacties

international-633
Hij pompt wel?
nhmonteur
Draait je waterpomp wel, is bv het asje niet gebroken?is je radiateur helemaal schoon, dus stroomt het water wel door de lammelen heen of zit deze soms verstopt? en word hij echt warm, of geeft de meter het verkeerd aan, anders ff je watertemperatuur met een thermometer meten.
dennis fordson
Gebruik je trekker nu niet !
los eerst dit probleem op anders is je motor straks helemaal stuk
international-633
@dennis fordson

Bedankt voor het advies!
hankook dacht dat je gewoon kon doorrijden als ie warmliep.
jan zonderland
Hankook, wordt hij altijd te warm of alleen bij (zware) belasting ?
Kijk in elk geval of de V=snaar die de koelvin aandrijft wel strak genoeg staat en niet versleten is waardoor die onderin de groeven loopt. Een koelvin vraagt nog redelijk wat vermogen en door een slappe of versleten V-snaar kan die dermate slippen dat je onvoldoende koeling krijgt. Verder zoals eerder opgemerkt, wordt ie echt te warm, dwz aan de kook, of geeft je temperatuurmeter een verkeerde waarde aan ?
Dairy-Special
Ik zou een nieuwe thermostaat monteren, deze zijn niet heel duur.
Als je de trekker gebruikt zonder thermostaat gaat de koelvloeistof de makkelijkste weg en dat is door de motor en niet door de radiateur. Je moet dus altijd een thermostaat erin hebben.
Soms lijkt de radiateur schoon maar kun je er met de compressor nog veel stof uit blazen.
Het kan ook zijn dat de meter in de trekker een beetje te hoog aangeeft. Je kunt met een thermometer de temperatuur controleren.
johnd-ts
Weet je zeker dat de radiateur niet verstopt zit? een verstopte radiateur kun je herkennen aan een hoog gewicht, gebeurt wel vaker..
IH-Kees
Als je gecontroleerd hebt wat hierboven staat zou je dit nog kunnen doen xado.nl/nl/producten/… is nooit slecht voor em.
magerehein
Jammer Kees...artikel van je link is niet beschikbaar.... 😉
Trouwens zitten er geen filters in het koelsysteem.Hier wel.Ook eens naar kijken
mf 35X driver
@Dairy-Special

zomaaar aan sleutelen zonder dat je zeker of haast zeker weet dat dat t is is ook niet echt n strak plan...
tenzij je teveel geld hebt! maar dan weet ik nog wel n adressje die t goed kan gebruike
new hollandje
Andere water pomp
IH-Kees
Scherp wim, deze dan maar nemen , nog sterker spul toralin.nl/particulier/products/…
btw hoop ik dat er 100% koelvloeistof in zit voor je.
misschien dat de trekker lang stil heeft gestaan met water erin, dan krijg je een tering zooi aan roest in je koelsysteem. Als je hem dan weer gaat gebruiken is de kans ook groot dat je waterpomp naar de klote gaat omdat er allemaal roestdeelstjes door je systeem gaan, die vernaggelen de keringen van je waterpomp zodat deze speling krijgt en op de schoepen van je waterpomp krijg je ook veel roestverzameling, waardoor hij slechter gaat pompen ( zal niet vaak voorkomen maar was bij de mijne goed zichtbaar).
Daarnaast is nieuwe waterpomp nooit slecht, ik dacht dat dat voorgeschreven stond om de 5000 uur.
magerehein
IH-Jansen
Kijk is of je waterpomp niet versleten is (speling op de fan)
daar hebben wel meer inters last van
johndeere6100
Een kleine indicatie radiatordop eraf met een draaiende motor zakt het koelwater als je gas geeft? dan is de kans groot dat je waterpomp goed ( binnenwerk ) . zakt het niet dan toch eraf halen en kijken wat je eraan kan doen of een nieuwe op zetten
inter-Eric
Als het goied is heeft deze trekker een filter ,deze zit langs het spruitstuk,kijk deze eens na
hankook
Probeelm is ver holpen lamellen zit ding heb schoon gemaakt met goodsteen reiniger half uur uurtje in laten werken en spoel maar en nog keer en spoelen maar ik heb net weer klaar nu is weer oke
maar ieder geval bedankt allemaal
johnd-ts
@IH-kees, 100% koelvloeistof is nogal ongebruikelijk voor zo'n oude trekker..

bij trekkers van deze leeftijd is het meestal 50% antivries en 50% water. Dat voldoet ruimschoots!
IH-Kees
@johnd-ts

Nou, hier is dat helemaal niet ongebruikelijk.
water en ijzer=roest, en roest=slecht. en hier gaat 'zo`n oude trekker' rustig nog een keer het klokje rond.
ROBERTIHC
Veelal wel een probleem bij de oudere trekkers, de radiateur die helemaal dicht gaat zitten inwendig en uitwendig...

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International 844 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
20
DEELNEMERS
15
WEERGAVES
14