Mijn john deere 6810 loopt snel warm tijdens maaien of ander zwaar werk. Maat bij ploegen met een 4 schaar wentel gaat het wel prima. Ik heb de termostaten vervangen. Iemand enig idee wat het kan zijn? Wil hem namelijk deze week weer gebruiken met maaien.
Groet matthijs jansen
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de John Deere 6810 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
dat die verversen ook positief kon werken
Uitblazen doen de meesten wel, maar uitspoelen is ook wel ns goed.
Motor laten draaien en dan van een afstand (ivm beschadigen van je radiateur) water er doorheen blazen. (Mag ook met tuinslang want t druk ben je niet nodig) Doordat de koelvin er aan zuigt trekt hij het water er doorheen en zul je (vaak) zien dat er nog enorm veel aangekoekte rommel uit spoelt.
Ik doe het zelf ook omdat we met het grondwerk veel in stoffige omstandigheden werken. Dan blaas ik m met de motor uit vaak eerst in het schuim, ga even om koffie om het te laten weken, en blaas m daarna schoon met draaiende motor.
Thermostaat vervangen hielp ook niet. De bestaande radiateur laten testen bij autotemp en die bleek nog wel water door te laten maar 3/4 van de kleine kanalen zaten dicht. Ze laten daar flink heet water onder druk er door heen en kijken dan met een infrarood thermometer of hij overal warm word.
Dit is eventueel ook zelf te proberen denk ik
hier een 6110 die al twee keer een nieuwe waterpomp heeft gekregen.
Had ook een hoge watertemperatuur bij lichte werkzaamheden.
Waren de schoepen van de waterpomp dermate versleten er dat te weinig doorstroming was om goed te koelen.
Die pompen waren kwalitatief uitermate teleurstellend.
Is de trekker trouwens standaard of wat opgedraaid. Koeling blijft toch een probleem met 6810 en 6910. Vooral met wat stof en gras en hoge buitentemperatuur.
Misschien toch eens kijken naar een 20 serie. Die hebben veel meer koel capaciteit. Mijn 6620 deed het altijd stukken beter voor de opraapwagen dan de 6810 van mijn pa.
Het is ook de moeite waard om de radiator met de stoomcleaner schoon te spuiten. Even accu en luchtfilter weghalen, kun je er prima bij. Is het tussen de verschillende radiators wel schoon? Daar kan een hele vracht gras tussen komen maar als je dat mist heb je niet echt opgelet, net zoals de horren ervoor.