Illustratie van:

International 644 - VA Bosch verdeler pomp

Hallo TF'ers,

Ik schreef onlangs een topic over het reviseren van de motor van mijn International 644. We hebben gewikt en gewogen, en zouden toch eerder geneigt zijn om de motor te reviseren. Gebruikte motoren weet je overigens ook niet wat je in handen hebt.

Op zo'n Inter zit ook een Bosch VA verdelerpomp. Die brandstofpompen zijn voor zover ik al altijd begrepen heb niet te reviseren. En een 2de handsje, naja het zelfde verhaal van de motor zelf, hoe goed is die dan weer. Die op onze trekker is enkele jaren terug al binnen geweest bij de Bosch Service. Dus als die gasten er al niet veel mee kunnen aanvangen... Mijn trekker start heel slecht. ALS ik de motor effectief zou reviseren, want ik kijk nu eerst wat er nog allemaal mogelijk is, monteer ik gelijk ook nieuwe inspuitnozzl's.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het uitwisselen van zo'n VA pomp, bvb naar een VE, of zelfs een Bosch Lijnpomp. Is dit een beetje te doen, of is dat een onderwerp van begin er niet aan? Ik wil de trekker NIET gebruiken voor trekkertrek, maar voor terug zijn uren te maken voor de sproeier.

Een andere trekker kopen zit er niet in, omdat er emotionele waarde aanhangt, en om hem aan de kant te laten staan...

Mvg,
Simon

Deel dit topic

Reacties

Je kan hier gerust een nieuwe VE-pomp opzetten. Ombouwen stelt niet zoveel voor als je een motor kan reviseren.
Normaal is het redelijk plug en play. Enkel letten op dat de timing achteraf nog klopt.
Een nieuwe pomp kun je op plaatsen bestellen zoals
Dikkenbergs Dieseltuning: dikkenbergdieseltuning.nl/
MDB parts: mdb-parts.nl/

Een lijnpomp wordt lastiger, deze zijn er al weinig met dezelfde boutgaten (2 sleufgaten), lijnpomp zijn er vaak 4. Plus dat je dan nieuwe verstuiverleidingen moet maken. Daar kun je beter niet aan beginnen.
stephan-inter
@tractorquintentje ve pomp past maar op 1 manier. Staat altijd op tijd als je hem wisselt.
@stephan-inter Klopt, maar je kan hem nog altijd in sleufgaten langs buiten iets draaien he. Scheelt wel paar graden.
stephan-inter
@tractorquintentje scheelt geen paar graden. Wat je aan de buitenkant kan verdraaien is verwaarloosbaar. Het tandwiel in het distributie huis kan je wel verdraaien als je 3 bouten extra los schroefd
stephan-inter
Ve pomp heb je zo gewisseld. 2 boutjes en 1 moer houden de pomp vast.
Kan je heel goed zelf doen. Ook als niet een ervaren klusser. Wat @tractorquintentje al zei dikkenberg en mdb heb ik alle bij goede ervaringen mee.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 644 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
5
DEELNEMERS
2
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN