Ik heb mijn international 658xl moterkap laatst gespoten maar de verf spetterde erg en nu is het een sinasappelhuid. Ik heb kramp ihc xl rood gebruikt.
Moet ik het nu polijsten? Of helemaal wegschuren en dan op nieuw spuiten?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 685 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
(klik om te vergroten)
Hiermee kan je de dikte, van je verf meten, en in de produktbeschrijving van je verf, staat hoeveel seconden, je verf nodig heeft om door meter te lopen.
Is wat preciezer, als met een oude schroevendraaier, zeker als je het niet dagelijks doet.
Begin met een schone spuit, dus nozzle eruit, en kijken of er geen aangekoekte randen/klodders verf in zitten. Zonder schone spuit wordt het nooit wat.
Ook de luchtkanalen in de kop, waar de nozzle door steekt, moeten open zijn, kun je zo voelen als je het pistool bedient en een voor een vinger voor elk van de gaatjes houdt.
Maak alleen aan wat je nodig hebt binnen pakweg een half uur. Dus niet de hele pot verf in eens verdunnen, maar een andere pot of maatbeker gebruiken. Hier een vaste maat verf in doen, dan een streep zetten met een stift (buitenkant pot/glas) en dan verdunnen tot ie goed is, en dan weer een streep zetten, dan weet je voor de volgende keer hoeveel je nodig hebt aan verf en verdunner, en hoef je je spuit niet weer opnieuw in te stellen.
En dan iets heel belangrijks: giet de verdunde verf door een lap stof, die als filter dient, als je de verf in de spuitbeker giet. Zo houd je verontreinigingen en kloddertjes tegen. Dingen die anders de spuit kunnen verstoppen. Die lap stof kun je bijvoorbeeld over de spuitbeker heen trekken, niet te strak, en met een plakband een keer rondom de beker trekken, dat ie vast zit, dan gieten.
Zorg dat de compressor ontwaterd is, dus vocht/water vooraf aftappen.
Werk met een reduceer ventiel, zodat je de druk kunt afstellen en constant houden kunt.
Ik kan hier verf spuiten met een slang van 5 meter, en een druk op het reduceerventiel van tegen de 2 Bar, dus iets van 1,8 Bar. Ligt ook aan de nozzle die je gebruikt, maar zo lang je spuitresultaat goed blijft, hoeft de druk niet hoger. Hogere druk geeft meer verlies van verf.
Maar nogmaals, dat is afhakelijk van onder andere je nozzle maat, en van hoe veel lucht je er bij geeft. Die lucht hoeveelheid kun je instellen op het spuitpistool.
Succes ermee!