Illustratie van:

Ford 4000 - Cav pomp afstellen/in orde maken

Beste tf-ers

Ik ben aan een ford 4000 bezig maar ik krijg deze nogsteeds niet goed lopend. Stationair zit er een lichte stottering in, en rookt hij best wat wit doordat t lijkt dat hij 1 cil niet 100 % verbrand stationair. Met een beetje gas was dit beter. Nu wi met gas geven de trekker maar een fractie meer toeren draaien sinds de pomp uit elkaar is geweest.

De pomp is vorig jaar uit elkaar geweest om alle afdichtingen te vervangen en ook nog de twee schutjes ook wel faantjes genoemd, die in de kop van de pomp zitten die rond draaien.

Sinds dit geeft hij nauwelijks gas bij t bedienen van de gas hendel, t stationair lopen is wel iets verbeterd maar naar mn meening nog niet 100% zuiver.

De pomp er weer afhalen heb ik niet zo een trek in en zou graag weten waar ik anders ook moet gaan zoeken.. zal proberen nog een filmpje toe te voegen als dat lukt

Alvast bedankt

Mvg Deutz-5006

Deel dit topic

Reacties

Fordje4600
Gaat de stop hevel wel terug? Op film lijk hij wel helemaal terug te staan maar doet hij dat binnen in dr pomp ook?
Misschien met monteren een veertje vergeten/verkeerd gemonteerd in de pomp?
Persoonlijk vind ik dat roken wel mee vallen en klinkt de trekker hetzelfde als mijn 4600, je zou verstuiverdruk kunnen controleren of de pomp heel iets linksom of rechtsom proberen te draaien (zet dan wel een streepje op de pomp en op de plaat waar hij aan gebout zit zodat je hem precies goed terug kan zetten als het niet werkt)
Deutz-5006
@Fordje4600 bedankt voor je reactie. Heb t deksel er af gehad en t lijkt of de stopper gewoon terug gaat zoals het hoord. Verstuivers heb ij al nageken en getest dus dat is in orde. Pomp wat verdraaien kan ik nog wel doen ja, op t filmpje hoor je t niet zo maar loopt tog niet super zuiver.
Deutz-5006
Verder nog iemand ideeen
ValtraStisch
Ik zou de vuldruk van de pomp willen weten.
En of de veren van de regulateur op dezelfde plek zijn gemonteerd als origineel.
Het lijkt me dat hij de ingespoten hoeveelheid brandstof niet verhoogd.
in pomptiming zou ik het niet zoeken.
Deutz-5006
@ValtraStisch hoe is die vuldruk te meten? Bedoel je daar de druk mee waar de brandstof mee in de pomp aan komt? Er zit geen opvoerpomp op dus dat zal niet veel wezen iig. Veren zijn voor zover ik weet weer het zelfde gemonteerd. Als ik er niet uit kom zal hij helaas weer open moeten en ga ik dat allemaal weer eens bekijken met de tekening er bij, wou ik alleen nog heel even vermijden😅
+1
boegie
Zoals @Fordje4600 al deels zij, misschien veertje of stangetje in verkeerde gaatje gemonteerd dat het plaatje inwendig niet ver genoeg mee gaat?
Deutz-5006
@boegie alles zit goed in de gaatjes, gecontroleerd al, 😬

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 4000 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
7
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN