De startbeveiligingsschakelaar van mijn ford 4610N ('83) werkt niet meer. Is momenteel uitgeschakeld. Ik zou deze willen vervangen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Versnellingen staan aan stuur. Dashboard is er reeds af, stangen tot aan deksel van gearbox is ook gedemonteerd. Is het moeilijk om dit deksel na demontage weer correct te plaatsen (pennen in de bak?). En het contact zelf, kan je daar dan makkelijk aan?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 4610 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
Als je beide versnellingshendels in neutraal hebt staan, en de draden die naar en van de startonderbreek-schakelaar lopen, volgt, zal er ergens onder bij de stuurkolom vast wel ergens een stekkerverbinding zijn. Als je deze kabels hier met elkaar verbindt (stekkers uit elkaar, en dan de beide polen verbinden met een draadje) dan kun je controleren of het aan de genoemde schakelaar ligt. Hij zou dan moeten starten.
Zit de draad die van het contactslot komt en op het startrelais zit, ook wel goed op het startrelais? Of zit hier geen slecht contact vanwege een te losse of slechte kabelschoen?
Is de klem van de aardekabel van de startmotor goed schoon? Soms zie je er niks aan, en maakt ie toch slecht contact.
Als het toch de schakelaar in de bak is, wat voor schakel hendels heb je? Ronde stangen en een H patroon, of vierkantige stangen?
(klik om te vergroten)
Hoe het met de nieuwere bediening is weet ik niet. 1983 was het overgangsjaar in het schakelpattoon, vandaar wederom mijn vraag.
Als de deksel er af is kun je bij de schakelaar, wijst zich van zelf.