Illustratie van:

Ford 4610 - Startbeveiligingsschakelaar vervangen in versnellingsbak

De startbeveiligingsschakelaar van mijn ford 4610N ('83) werkt niet meer. Is momenteel uitgeschakeld. Ik zou deze willen vervangen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Versnellingen staan aan stuur. Dashboard is er reeds af, stangen tot aan deksel van gearbox is ook gedemonteerd. Is het moeilijk om dit deksel na demontage weer correct te plaatsen (pennen in de bak?). En het contact zelf, kan je daar dan makkelijk aan?

Deel dit topic

Reacties

jammermaarhelaas
Vraagje vooraf: weet je zeker dat het de startonderbreek-schakelaar in de bak is?

Als je beide versnellingshendels in neutraal hebt staan, en de draden die naar en van de startonderbreek-schakelaar lopen, volgt, zal er ergens onder bij de stuurkolom vast wel ergens een stekkerverbinding zijn. Als je deze kabels hier met elkaar verbindt (stekkers uit elkaar, en dan de beide polen verbinden met een draadje) dan kun je controleren of het aan de genoemde schakelaar ligt. Hij zou dan moeten starten.

Zit de draad die van het contactslot komt en op het startrelais zit, ook wel goed op het startrelais? Of zit hier geen slecht contact vanwege een te losse of slechte kabelschoen?

Is de klem van de aardekabel van de startmotor goed schoon? Soms zie je er niks aan, en maakt ie toch slecht contact.

Als het toch de schakelaar in de bak is, wat voor schakel hendels heb je? Ronde stangen en een H patroon, of vierkantige stangen?
Raf76
Probleem is niet dat de tractor niet start. Stekker was al overbrugd toen ik de tractor kocht. Als ik deze nameet is er idd geen verbinding als hij in neutraal staat. Kan natuurlijk ook nog een probleem met de bedrading in de versnellingsbak zijn natuurlijk.

(klik om te vergroten)

jammermaarhelaas
Heb hier bij een synchro versnellingsbak geen ervaring mee. Wat ik er van vinden kan gaat over het oude type, met de vierkante hendels, dus zonder H patroon. Daar word verteld dan de versnellingshendel in Neutraal moet staan en de groepen hendel in Hoog, als je dan de stompjes die de bak in gaan fixeert in die stand, voordat je de schakel deksel er af haalt, dan is de deksel er weer eenvoudig op terug te zetten. Fixeren kan met bijvoorbeeld een klosje hout onder en boven langs de stompjes, en die klosjes dan met een paar tie wraps flink naar elkaar toe trekken, zodat de bediening van de bak (de stompjes) op de huidige stand blijft staan (Neutraal en Hoog). Het zou ook kunnen met op elke stomp een griptang en die twee tangen dan met een tiewrap aan elkaar vast maken zodat ze niet verdraaien.
Hoe het met de nieuwere bediening is weet ik niet. 1983 was het overgangsjaar in het schakelpattoon, vandaar wederom mijn vraag.

Als de deksel er af is kun je bij de schakelaar, wijst zich van zelf.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 4610 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
3
DEELNEMERS
2
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN