Motor heeft weinig vemogen bij lage toeren.
urenstand 12500h
motor start goed warm en koud.
rookt nauwelijks.
opvoerpomp is vervangen.
inspuitpomp is getest en geeft ruim voldoende.
kleppen zijn gesteld.
brandstof systeem is gereinigd en nieuwe filters.
pomp nog iets vroeger gezet, pakt nu wel beter op maar werd niet sterker.
turbodruk nog niet gecontroleerd.
wat zou het kunnen zijn?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de John Deere 2850 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Wat is weinig en wat is laag?
Hou er rekening mee dat deze trekker al ruim 25 jaar oud is dat toendertijd de motorkarakteristieken er heel anders uitzagen als nu. En daarmee wellicht jou verwachtigen ook?
Ik zou m voor de waterrem zetten.
Vol gas 0,3 bar
Fabrieks opgave is 0,6 bar.
Tot hoever kan je de druk opvoeren?
Nieuwe bestellen origineel of imitatie?
Is repareren ook een goed alternatief?
Je moet eerst dingen uit gaan sluiten ipv geld gaan weggooien. Althans dat doen wij het liefst.
Ding moet aan het werk.
Dus voor de waterrem er mee dan weet je tenminste echt of het tussen je oren zit of dat er wel wat is met de trekker.
Waarmee vergelijk je? Met andere trekker met gelijke pk's? Of met zelfde merk/type trekker?
Is dit niet gewoon de aard van deze trekker?
Als je weten wilt of hij aan zijn pk's komt, zul je, zoals anderen al aangeven, hem moeten testen voor de waterrem.
Als je tenminste zeker bent dat je niet ergens een klein gaasje in de brandstofleiding nog dicht hebt zitten. Soms zit er nog een verstopt in de banjobout waarmee de brandstofleiding aan de opvoerpomp zit.
Bijvoorbeeld via een luchtslang/leiding, die een membraan versteld en zodoende de pomp bijregelt naar gelang de turbodruk. Is hier wat lek of kapot (slang, leiding, membraan) dan zal de pomp allicht te weinig brandstof geven, en wordt de motor een stuk tammer.