Renault 57 - Aanschaf : rookt , stuurspeling

Ik ben op zoek naar een hobbytractortje, hoeft daarom niet moeders mooiste te zijn. Vereiste is wel een frontladertje omdat ik, met de reuma in mijn lijf, gewoon nodig ga hebben om uit te mesten in de toekomst en zware pakjes hooi te 'sjouwen' etc. randjes paardenbak naar binnen 'harken' etc.
Nu is het aanbod in mijn budget ( onder 5000) schrikbarend laag. Meer sparen gaat hem niet worden want we gaan trouwen volgend jaar en wil z.s.m. de hulp van een eigen tractor inschakelen.

Ter zake :
Er staat een renault 57 te koop maar volgens de handelsonderneming 'rookt hij met starten wat over gaat als hij warm loopt' en zit er 'stuurspeling' op.
Ik heb totaal geen verstand van tractors, dat voorop gesteld.. mijn man is software engineer en geen monteur/ totaal geen verstand van zoiets.
Tractortje staat bij nijmegen. Prijs is wat lager... frontlader erop.. maar ik wil natuurlijk niet dat ding hierheen laten vervoeren ( oost-vlaanderen maar we zijn van NL) en dat ik binnen no-time pech heb / stil sta 😞...
Wat is wijsheid?
tuurlijk kan ik de verkoper op blauwe ogen gaan geloven dat tractortje te lang heeft stil gestaan en daarom wat rookt...
Hoe zou ik dit met aankoop moeten doen? zo'n handelsonderneming gaat natuurlijk geen garantie geven. Iemand meenemen met verstand van zoiets... ken ik niet..
Sanchosangel

Reacties

valmet6400power
Het is in ieder geval geen nieuwe trekker dus dat is al spannend haha.

Nee zonder grappen, dat een oude trekker (blauw) rookt als hij koud is kun je wel aan zijn leeftijd toeschrijven. Om het een en ander uit te sluiten moet je als je een stuk ermee gereden hebt met draaiende motor de oliepeilstok eruit trekken. Als daar heel veel druk uit komt of olie dan zijn waarschijnlijk je zuigerveren versleten. En daarbij eigenlijk een motorrevisie maar daar zitten jullie (financieel) gezien niet op te wachten. Aan de andere kant kun je je afvragen hoe erg het is om 1x per maand bij wijze van spreken 1 liter motorolie bij te moeten vullen.

Heb je een foto of link van de desbetreffende trekker? Van een foto valt meestal ook veel af te leiden.

Met een voorlader weet je ook dat met zo’n klein trekkertje de fusees lekker belast zijn geweest dus daar zul je ook wel wat speling aantreffen om maar wat te noemen.

Edit: deze denk ik? marktplaats.nl/a/zakelijke-goederen/…
stijn-de-bock
@valmet6400power uitzicht van deze trekker valt goed mee opt eerste zicht, redelijke banden ,nog fatsoenlijk in de werf,de meeste van deze Renaults zijn nogal roestgevoelig.
Sanchosangel
@valmet6400power inderdaad is het die tractor.. maar aangezien de prijs heb ik dus ernstige bedenkingen 😉... een no-go zeker? Ik wil geen ellende op de hals halen.. als het 1 liter olie p/maand betreft is dat te overzien hoor... ik ben nu toch ook maar aan het kijken naar de iseki's / kubota's etc zonder voorlader 😞
valmet6400power
@Sanchosangel
Nee dat zeg ik zeker niet! Kleine 2wd tractoren van bijvoorbeeld David Brown zijn ook veel goedkoper dan een vergelijkbare van een merk zoals Fendt. Zelfde geldt voor de Renault. Een serieuze akkerbouwer of koeboer werkt niet met zulke kleine trekkers en voor de hobby worden eerder andere merken gebruikt.

Net wat @stijn-de-bock zegt, op de foto’s ziet ie er niet eens gek uit. Zou gewoon heengaan, kijken of er geen grote lekkages zijn na afloop van het rijden en of die goed wil starten met een koude motor.

Daarbij is het ook nog een marge trekker en daardoor minder interessant voor bedrijven die een btw nummer hebben.

Ik kan uiteraard niet in je portemonnee kijken maar als je al aangeeft dat je lichamelijk niet helemaal 100% meer bent dan zou ik niet gaan kijken naar een trekker zonder voorlader..
Sanchosangel
Lekken deed hij niet zei hij aan de telefoon vanochtend. helaas hebben we in Belgie altijd pech als we wat kopen ( nooit op blauwe ogen kopen dus hier) en in NL 'nooit iets ernstigs' gehad met tweedehands kopen, verkoper was ook gewoon eerlijk in dat hij rookte... Dat was volgens hem ook storend omdat deze trekker geen uitlaat boven heeft maar onder.. tja.. als het inderdaad na paar minuten weg is dat roken..hoe erg is het dan om in die uitlaatgassen te zitten?
Frontlader stond echt hoog op verlanglijstje en denk dat het echt nodig is.. maar aanbod is echt triest nu
+1
valmet6400power
@Sanchosangel
Uitlaat kun je altijd nog omhoog laten zetten he mocht het heel storend worden. En straks heb je (bijvoorbeeld deze) een trekker met voorlader gekocht en de dag erna staan er opeens 5 online 😂 dat lijkt altijd wel zo te zijn.
+2
goeiedag eem
@Sanchosangel als jij last hebt van reuma en meer lichamelijke klachten zou kunnen krijgen moet je deze niet kopen in mijn ogen maar moet je wat opzoeken, waar stuurbekrachtiging opzit. met een voorlader sturen ze niet makkelijk meer als je er wat balast voor in de bak hebt. Als jullie leken zijn op het gebied van tractoren raad ik je aan om een luchtgekoelde trekker te kopen omdat daar relatief weinig onderhoud aan zit en je geen problemen hebt met vorst en dergelijke, wat je met anderen meer op moet controleren met koelwater en zo, denk dan aan deutz, same de oudere renault`s en dat soort trekkers als je budget niet zo hoog is, maar goed dat is aan jezelf natuurlijk
roscho
@Sanchosangel Als hij rookt na het starten, hangt het ervan af wat je ermee gaat doen. Werk je er de hele dag mee, dan zit je op 8 uur misschien een kwartier in de rook. Maar gebruik je hem elke dag een half uur, dan zit je de helft van de tijd in de rook. En diesellucht ruikt weliswaar lekker, maar is niet gezond.
Verder het olieverbruikt. Je stelt dat 1 liter per maand geen probleem is. Maar als de trekker veel olie lust, zal de motor van binnen ook vervuilen en al vervuild zijn.
Zonder stuurbekrachtiging zal elke trekker met voorlader zwaar sturen. Je moet je afvragen of je dat wilt. Maar of zo'n Kubota of Iseki een waardig alternatief is? Omdat die zo klein is, zul je zeker 4 WD moeten hebben en liefst ook stuurbekrachtiging. Een voorlader kan ook. Probleem is dan wel dat je met die €5000 niet meer uitkomt.
Maar het bedrag is, als de trekker goed loopt en verder redelijk in orde is, niet te hoog.
+1
T930
@Sanchosangel ik weet jullie buget niet maar als het een goed lopende tractor is waarvan de hef frontlader aftakas en alles het doet lijkt iets meer dan 2000 euro mij helemaal niet verkeerd dan kun je altijd nog een par kleine dingen veranderen / verbeteren
+1
Ik ben een Renault liefhebber en zo de eerste indruk lijkt goed voor deze trekker.
Roken is niet raar voor een trekker van deze leeftijd , zou ik geen punt van maken.
Wat wel een punt is dat et een trekker zonder stuurbekrachtiging is en met reumatische klachten ga je hier niet blij van worden als er vracht in de voorlader zit
Verder een simpele leuke trekker voor de hobby waar je misschien beter een schepbak in de hef kan doen
Niels_D
Het lijkt vanaf de afbeeldingen of hier zo'n ouderwets voorlader systeem op zit die alleen hydraulisch heft maar waarbij het kiepen via een mechanische ontgrendeling gaat, misschien ook iets om rekening mee te houden.
+1
Sanchosangel
Wat fijn al dit advies, waarvoor hartelijk dank! Inderdaad, servo, vergeten naar te kijken... Er staat een john deere te koop maar die staat in Gelderland, probleem blijft nu nog even dat we de grens niet over mogen, is met stuurbekrachtiging.. :

Leuke JD 2130 met frontlader.
Stuurbekrachtiging
Goed op de banden
2xdw ventiel

blind een tractor kopen is ook weer een dingetje.. maar als ik er naar toe kon, liever gisteren dan vandaag...

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+1
DANOONTJE POWERR
@Sanchosangel Deze John Deere ziet er prima uit (overigens geen 2130 volgens mij)
Als die redelijk geprijsd is een betere keus denk ik.
valmet6400power
@Sanchosangel
Wat is de vraagprijs daarvan?
roscho
Quote Reactie van @Sanchosangel:
maar als ik er naar toe kon, liever gisteren dan vandaag...

Misschien is er iemand op dit forum die dit trekkertje kent of iemand die even voor je wil gaan kijken. Binnenkort worden de maatregelen toch versoepeld, wie weet, heeft de verkoper niet zoveel haast. Hij ziet er in ieder geval netjes uit. En de voorladerbak gaat ook hydraulisch op en neer, dus niet zo'n rare vergrendelingshaak die je met een kabeltje los moet trekken. Helaas geen parallelgeleiding, ga je erg hoog zonder de bak iets voorover te zetten, dan krijg je zelf de inhoud op je trekker. Maar dat is eens en nooit weer. Je kunt ook niet alles hebben 😉
Sanchosangel
3900 vraagprijs, is dat een goede vraagprijs, zou ik daar nog aan kunnen tornen ( ja, ik blijf hollander maar de vervoersofferte viel al erg tegen van een vervoersbedrijf)?
Volgens mij heeft deze man meerdere john deeres staan, misschien zit hij wel op dit forum haha.

@roscho als iemand zou willen kijken dat zou echt geweldig zijn! dan hoeft dat niet voor niks uiteraard 😄, dan betaal ik vooraf wel een vergoeding 😄
Ik schrijf alle tips die hier gegeven worden op.. mest op mijn kop krijgen... hahaha tja, zou wel iets voor mij zijn eigenlijk.. oh oh... dank je wel voor je tip! Verder klinkt het abacadabra.. kabeltjes, parallelgeleiding..euhm..

Het ene gerucht zegt 8 juni grens open, andere 15 juni... moeilijk..

(klik om te vergroten)

+2
DANOONTJE POWERR
Quote Reactie van @Sanchosangel:
de vervoersofferte viel al erg tegen van een vervoersbedrijf

Postma uit Grijpskerk is niet duur.
Sanchosangel
@DANOONTJE POWERR hartelijk dank!
+2
stephan-inter
@DANOONTJE POWERR
Jm logistics is nog goedkoper is mijn ervaring de laatste tijd
stephan-inter
@Sanchosangel
Weer een trekker zonder stuurbekrachtiging.
Wordt je echt niet vrolijk van als er wat in de bak zit.
Vind hem ook nog wel aan de prijs gezien wat je er voor krijgt.
DANOONTJE POWERR
@stephan-inter
Er staat bij dat er stuurbekrachtiging op zit
+1
stephan-inter
@DANOONTJE POWERR zag ik later ook.
Maar ding lijkt me niet ideaal wat topic starter er allemaal mee wil
Jan mf6465
Ik zou zeker ook eens bij joskin een offerte vragen voor het transport. Die hebben vaak ook zeer goede prijzen.
Sanchosangel
@Jan mf6465 dank u voor de tip!
een kniklader is helaas niet wat ik zoek ( stuk kunnen frezen, 2 x per week bak slepen paarden..)
Jan mf6465
auctionport.be/nl/kavel/…
Is dit soms geen optie voor u?
stephan-inter
Waarom moet er persee een voorlader opzitten?
Al die kleinere trekkers waar jij maar kijkt hebben dunne voorassen. Gaan snel kapot voorwielen die er afbreken enz enz.
Ik zou voor een trekker gaan zonder voorlader.
Stallen uitmesten kan ook prima met een bak in de hef.
Randjes van de bak maar binnen harken gaat heel mooi met een grondschaaf in de hef(dingen kosten geen drol)

Je krijgt dan een veel grotere zoekgebied wat binnen je budget past. En meer bedrijfszekerheid.
Maar dat is mijn mening.
Sanchosangel
@stephan-inter Het is inderdaad ook optie wat ik nog moet onderzoeken. We hebben een mestput van zo'n 6 x 5 meter met 1 omheinde kant ( wegkant). de mest naar midden optassen is altijd moeilijk zo vanaf de rand... hoe ver kom ik met een bakje in de hef? kan ik dit kiepen ( want zware mest in bak met riek en zoals huidige situatie ook weer uit een kruiwagen gooien, wat 2 x gewicht in mest in armen/ schouders met de riek....) anders ben ik nog niet opgeschoten met huidige situatie?
roscho
@Sanchosangel Mest naar het midden van de bak scheppen gaat met een grondbak slecht. Je moet dan zover achteruitrijden dat je helemaal met de trekker in de mest staat. Je zakt weg, vervolgens wil je grondbak niet meer kiepen. Bij dat werk begin je met een frontlader meer. Bij een 2WD loop je wel kans om met je voorwielen erin te zakken en niet meer achteruit te komen, daar zou 4WD ideaal zijn, je hebt dan meestal ook een zwaardere vooras. Maar dat kost ook weer zoveel meer.
Grondbakken zijn er in verschillende soorten:
- een vaste bak die niet kan kiepen
- een bak met een vergrendelingspen, als je de pen eruit trekt, valt de bak naar achteren. Je zet de bak weer rechtop door de heffing te laten zakken en vooruit te rijden.
- een bak die hydraulisch kiept: gefaseerd, geleidelijk kiepen is mogelijk. Hiervoor moet je wel een trekker hebben met een dubbelwerkend hydraulisch ventiel.
stephan-inter
@Sanchosangel dan doe je er geen grond bak achter maar een achterlader. Zelfde idee als voorlader maar dan achter in de trekker. Kosten ook weinig.
Voordeel trekker blijft goed bestuurbaar.
Door de brede achter banden zal je minder snel wegzakken/vast zitten.
Je komt veel ruimer in je budget uit.
Sanchosangel
Helaas is de john deere al verkocht 😞 .. zoektocht continues..
roscho
Misschien zou je hier eens naar kunnen kijken:
werktuigen.nl/ads/land-en-tuinbouwmachines/…
Een witte reus met 4WD en frontlader, 63 pk, vraagprijs €5000, staat bij Mark de Bresser in Oirschot.
stephan-inter
@roscho
Grote probleem trekkers.
Met zulke voorladers kan je niks geen kracht Zetten naar beneden om de randen van de paardrijbak naar binnen te trekken.
En ook mooi prijzig
+1
stephan-inter
Ik zou gaan voor dit.
International 633. Onverwoestbare trekkers.
Een grondschaaf. Daar kan je prima de randen van je paardrijbak naar binnen werken.
Een achterlader. Ideaal om mest op te laden. Voordeel is door brede achterbanden je minder snel weg zakt.

Plus. Alles bij elkaar zit je nog ruim binnen budget. Zelfs als je niet afdingt.

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

Piet1960
@stephan-inter Zo'n achterlader is ook niet zo lekker werken met reumaklachten. Spreek uit ervaring.
stephan-inter
@Piet1960 omdat je veel achterom moet kijken?
Je hebt ze ook dat je hydraulisch piept inplaats van aan een staalkabel trekken. Maar dat is bij die voorladers net zo die aangeprezen worden door sommige.
Ik blijf van mening dat dit beter werkt in situatie van topic.starter
Piet1960
@stephan-inter Ja precies, achterom kijken, je lichaam draaien, tegelijkertijd koppelen of remmen. Kan dan beter 't werk voor je hebben.
stephan-inter
@Piet1960 alsnje het voor je wil hebben mag budget van topic starter minimaal verdubbeld worden. Eerder verdrievoudigd.
+1
goeiedag eem
@stephan-inter heeft deze 633 ook stuurbekrachtiging? Zo niet zou ik er niet aan beginnen dat is denk ik vereiste nr 1 en als je reumatisch bent zijn de lange versnelling poken ook niet makkelijk met op en afstappen,
Sanchosangel
Wat ontzettend fijn dat iedereen zo meedenkt! heel erg bedankt hiervoor!
Fendt926Driver
@Sanchosangel als je in vlaanderen zit en de grens niet over mag.
Moet je dan niet een trekker hebben met papieren?
Anders krijg je er nooit een kenteken bij en mag je niet de straat op.
Of blijft de trekker altijd op het erf
+1
Sanchosangel
@Fendt926Driver ja, ik was hier op zoek naar een trekker met papieren. Dan krijg je ook plots goudprijzen voor een tractor. Uiteraard waren papieren super erbij geweest, dan kan ik ook mijn grote pakken stro/ hooi zelf halen maar voor nu is het belangrijkste op erf goede hulp te hebben 😄
Ergste is nog, hopelijk beledig ik geen belgische mensen.. dat we al paar keer met aankopen in Belgie flink zijn opgelicht bij particulier en bedrijven ( ja, ook erkende garages met verkopen auto's met ernstige gebreken).. dat we flink ontmoedigd zijn om hier in belgie nog wat tweedehands te kopen. Prijzen liggen vaak veel hoger dan in NL. We hebben zelf in Nl nog geen tegenslagen gehad met dingen kopen ( zitmaaier e.d.). Ik weet ook niet hoe dat komt... nogmaals, geen belediging naar belgische mensen, we wonen graag in Belgie 😉. Boerderij in NL is nu eenmaal bijna onhaalbaar voor de gewone mens geworden 😞
Sanchosangel
International met hefmast, is dat ook praktisch? is ook een 633, 3900 euro

(klik om te vergroten)

stephan-inter
@Sanchosangel onverwoestbare trekkers.
Hefmast kan je gebruiken om dingen op hoogte te brengen.
Bert353
@stephan-inter ja, maar niet om ver te reiken, en ik geloof dat ie dat toch wil? mest optasten in midden vd put?
stephan-inter
@Bert353
Dat heb ik al eerder aangegeven. Een achterlader zou ideaal zijn dan
InsaneNL
Dit zou ook intressant kunnen zijn, iets boven budget maar hij staat al langer te koop dus daar kan mischien wel wat vanaf. Verder een wat modernere trekker met een goede kabine en stuurbekrachtiging/orbitol
tractors-and-machinery.nl/item/550290/…
stephan-inter
@InsaneNL ex btw. Geen bak bij. Lichte vooras......
InsaneNL
@stephan-inter Ohja btw niet aan gedacht idd. en bak heb je ook een punt. Vooras zou ik met niet druk om maken als die nog goed lijkt.
link.2dehands.be/m1545738044/…

Heb even nagevraagd.
Deze heeft kleine 10.000 uren
€8.000
Gebruikt in groenten denk ik.
Sanchosangel
@stefaan-van-laeys bedankt voor de moeite van het navragen, dat ligt wel veel te ver uit budget helaas 😞 en denk dat iets kleiner model hier praktischer is 😉
@Sanchosangel Geen probleem hoor 👍🏻.
Sanchosangel
Dank jullie allen.
Wat zou het kosten om de remmen van een ford 2000 te laten maken denken jullie? verder zou hij in orde zijn, remschoenen ( ?) waren nog goed zei hij :
"Remt slecht, schoenen zijn wel goed lekt niet 1 achterlicht is stuk geen papieren achterbanden als nieuw " was zijn omschrijving in de chat. Denk 2000 te bieden tot 2250 zoiets en dan de remmen te laten maken.. volgens hem 2 uur werk.. maar ik heb er geen verstand van?

2dehands.be/a/zakelijke-goederen/…
goeiedag eem
@Sanchosangel die fordjes sturen van zich zelf al zwaar,en dan met voorlader, zou er eerst eens goed over nadenken om er een met stuurbekrachtiging op te zoeken, vooral als je wat reumatische problemen hebt, zoals je eerder al een keer omschreef. Remmen maken, als dat 2 uur werk was doe je dat toch voor het verkopen dan brengt hij meer op lijkt me, als het een kleinigheidje is, zou eerst maar eens bij een landbouw mechanisatie bedrijf informeren wat dat kosten gaat, maar geen stuurbekrachtiging en wel voorlader zou voor mij direct al een nee zijn,
valmet6400power
@goeiedag eem
Een Ford die niet lekt dat is ook de grootste leugen 😃
+2
DANOONTJE POWERR
@valmet6400power
Kan wel hoor, dan is ie leeg.
valmet6400power
@DANOONTJE POWERR
Dan ben je wel snel toe aan een nieuwe trekker 😂
goeiedag eem
@valmet6400power ja dat is zo die oudjes lekten op de folder al, als ze niet lekken moet je oppassen dan is de olie op
stephan-inter
@Sanchosangel
Deze trekker wordt je echt niet vrolijk van.
Met deze voorlader kan je geen zand naar binnen trekken in je paardrij bak.
Sturen machtig zwaar.
En remmerij kan wel eens erg duur uit pakken.....
Sanchosangel
Wat een ellende dus. Dank jullie wederom voor de feedback.Van de week eens kijken bij bedrijf dat allemaal van die kleine trekkertjes heeft staat ( iseki, kubota) bedrijf zou ook naverkoopservice geven ( maar afwachten wat dat inhoud in Belgie want daar zijn we al 2 keer met een auto ingetuind waar dus NIKS onder viel wat er gewoon bij verkoop blijkbaar al stuk was ..)
als ik iets vind wat perfect is... binnen 2 uur weg . ongelofelijk! wat een run op trekkertjes met voorladers!
Denk dat ik voor nu gewoon iets voordeligs probeer uit te halen waar ik jaartje mee vooruit kan en dan na ons huwelijk verder sparen voor iets nieuwere/ betere ... ?
yoohan
@Sanchosangel
Iseki en kubota etc. hebben erg goede en handige trekkertjes, ook met voorlader en erg vaak stuurbekrachtiging. Maar reken wel op 5 tot 6 duizend euro voor zoiets. Ik heb wel wat ervaring van vroeger met een iseki, en dat zijn absoluut geen slechte trekkers.

Ik zou liever nu zoiets kopen als een oude trekker van 3 of 4 duizend zonder stuurbekrachtiging en zware voorlader op 2wd as.
Sanchosangel
@yoohan weleens een kubota met frees gehuurd, voelt wel krachtig aan zo'n dingetje 😄. ze zitten bij dat bedrijf mét service zonder voorlader rond de 2000-2500 euro, misschien dat ik opteer om zonder voorlader eerst te kopen en kiepkarretje oid erachter, dan zit ik nog met mest optassen maar ja.. ik kan dan wel al vooruit in de paardenbak etc.
@roscho ik zou denk ik voor kubota gaan omdat ik deze weleens gehuurd heb, iseki zal ook denk ik degelijke keus zijn.
Vroeger schenen ze nooit de weg op te mogen maar er zijn bepaalde modellen die er wel opmogen. We wonen in fruitgebied en hier rijden er betrekkelijk veel van die kleine smalspoortjes die tussen fruit rijden over de weg 😄.. maar die hebben veel lampjes zwaaien op de stangen achter erg hoog 😄, lijkt mij wel veiliger idd.
Dat met die nokken op achterbanden klinkt mij als euhm.. chinees in de oren, geen idee hoe dat eruit ziet, ik google zo even. Ik heb maar betrekkelijk kleine weide en een goede zitmaaier dus , om te maaien, daarvoor zou tractortje niet hoeven dienen. Puur mest / bak slepen / kleine stukjes frezen 😄.
chinese trekkertjes als eens over gehad, die eurotrac vond ik zo mooi eruit zien.. maar met mechanisatiebedrijf waar mijn zitmaaier ook nu voor reparatie staat over gehad.. en die zijn heel moeilijk met iets afstellen (? geen idee) en stonden meer bij hem ter reparatie dan dat ze werkten..
idd houd ik het bij iseki of kubota 😄 honda/ mitsubishi had ook tractortjes maar geen idee of dat wat is

ik zal posten als ik wat gevonden heb , nogmaals iedereen een warm dank je wel vanuit oost-vlaanderen! ik zal jullie nu even niet meer lastig vallen met de vragen hahaha, groetjes, Angelique
yoohan
@Sanchosangel
Zijn een aantal van dat soort merken. Wat mij betreft liever een gerenomeerd merk 2dehands als een nieuwe chinees. Als is het maar vanwege onderdelenvoorziening op langere termijn.
Kubota, Iseki, Yanmar, het ontloopt mekaar allemaal niet zoveel, zijn allemaal bewezen merken. De 1 heeft voorkeur voor een blauwe en de ander lieve en oranje 😁
Zorg bij zo'n kleintje wel voor 4wd, dat maakt het jezelf een stuk makkelijker in de paardenbak, maar ook later met voorlader.
Versnellingen hebben ze vaak genoeg, dus je kan er veel werktuigen mee aandrijven, desnoods een tandje langzamer.
Sanchosangel
@yoohan dank je wel 😄

ik heb inmiddels ook pb een aanbod van hier op tractorfan gekregen .. hopelijk wordt dat wat 😄. Een tractor van een van hier lijkt mij super 😄 . tractor moest hij nog nakijken of hij 100 werkt.. dus duimen !

enige waar ik mij zorgen over maak : kan ik iets in een hef bevestigen/ wisselen.. want ik zou bang zijn iets verkeerd aan te sluiten, of is er maar 1 mogelijkheid oid? Ik heb echt 0,0 verstand van tractoren, heb er wel mee gereden ( kleine kubota met frees gehuurd maar nooit iets afgekoppeld).. Ik wil wel bijbehorende instructieboekje zien te kopen... maar vind het echt wel spannend hoor.... weet ik waar ik olie moet vullen straks e.d.?
Werkt dit allemaal globaal hetzelfde bij de trekkers ?
ik zal nog 'how to' filmpjes zoeken op youtube 😄 en bestuderen.
valmet6400power
@Sanchosangel
Zeg nooit nooit maar het is qua aankoppelen enzo allemaal vrij eenvoudig. Bij vragen over waar te vullen gewoon een foto plaatsen of een topic openen dan heb je binnen de kortste keren antwoord.

Uiteraard is het leuk als je een instructieboekje kunt bemachtigen dan leer je de trekker ook kennen. Leest lekker weg vind ik 😃
DANOONTJE POWERR
@Sanchosangel

Rechts de hoge nokken banden, links grasbanden.
roscho
@DANOONTJE POWERR Prima vergelijkende foto. Die grasbanden zijn een stuk hoger dan de nokkenbanden. Dat betekent dat je ook aan de vooras grotere wielen moet hebben, anders klopt de overbrengingsverhouding niet meer. Soms kun je daarvoor versleten autobanden gebruiken, dat scheelt een stuk in de prijs. Of je moet de voorwielaandrijving niet gebruiken, maar daarvoor heb je het niet gekocht.
+1
DANOONTJE POWERR
@roscho mijne is 2wd dus boeit niet zo maar bij 4wd kan dit niet nee.
+1
Sanchosangel
@DANOONTJE POWERR oooh , nooit geweten dat dat zo heet die 'gewone tractorbanden' zeg ik er maar altijd tegen 😄. Weer wat geleerd, dank je wel !
stephan-inter
@Sanchosangel zou je bij dat bedrijf Niet 1 of 2 op demo kunnen krijgen? Dan kan je hem proberen om te kijken of dat wat is voor je
roscho
@Sanchosangel Zo'n 4wd tuinkabouter is zeker niet slecht en er zal niet veel aan stuk gaan. Maar probeer er wel een te vinden waar nog onderdelen voor te krijgen zijn. Zelf heb ik een Hinomoto C144, oerdegelijk, maar het is een heel gezoek om daar de materialen bij te vinden.
Die van mij heeft geen typegoedkeuring en ik mag er dus niet mee op de openbare weg. Maar ik zou dat ook niet graag willen, zo'n klein ding zie je als automobilist gemakkelijk over het hoofd. Daarbij komt dat ze op de weg meestal maar zo'n 15 km/h lopen, je bevindt je dus relatief lang op de weg (= in gevaar).
Kijk ook even uit welke banden je erop wilt. De meeste worden geleverd met banden met hoge nokken. Dat is om te ploegen en in het land ideaal en je komt er (bijna) nooit mee vast te zitten (is mij trouwens wel een keer gelukt...), maar als je er gras mee maait, rijd je de graszode kapot. Daarvoor heb je dan eigenlijk weer gazonbanden nodig. Een voordeel van zo'n kleintje is dan weer dat de banden minder kosten dan bij een grote trekker.
Er worden trouwens ook relatief goedkope Chinese trekkertjes geleverd, maar daarin heb ik minder vertrouwen en met de onderdelenvoorziening zit het daar ook niet altijd snor.
+1
Sanchosangel
( het prive aanbod betreft een john deere 2130 mét voorlader 😉 en cabine )
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Renault 57 en hebben de trefwoorden roken en stuur geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!