Beste Tfers,
We zijn bezig om een dubbele koppeling op onze 724 te bouwen. Deze koppeling komt van een slooptrekker. Het punt is dat we niet zeker hoe de plaat gemonteerd moeten worden. Er staat niet (meer) op wat de vliegwielzijde van de plaat is. Dus nu is de vraag, moet de lange kant van de splines naar het vliegwiel of andersom?
alvast bedankt voor de tips
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 724 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Bij goede montage kunnen de drukveren schokken opvangen.
Bij verkeerd montage: geen werking.
Beste Wim ; de demperveren zijn "symmetrisch ' dwz ; ze kunnen zowel linksom als rechtsom "dempen" dus aan jouw reactie hebben we niks .
Helaas weet ik het ook niet ; maar past de plaat op 2 manieren op het vliegwiel ? Soms kan het op 2 manieren ; vaak op 1 ( komt het hart van de plaat op vliegwiel ipv de voering ) Dus even logisch bekijken en bij twijfel even een dealer vragen .
Dat betwijfel ik sterk!
Indien de plaat goed gemonteerd zit vangen de demperveren schokken op vanf de motor én vanf de aandrijvingszijde ( zo kun je het symetrisch noemen).
Als de plaat verkeerd om zit, dan draait de plaat de andere kant uit en werken de veren niet.
Is overigens de richting van de groeven ( welke het blokjespatroon in het frictiemateriaal maken) in de plaat ook een aanwijzing? "Naar buiten toe t.o.v. de draairichting"?
Beste radium ; als je even inzoomd zie je duidelijk staan : FLYWEEL SIDE = dus !
je hebt gelijk... ik zal hier nooit meer iets zeggen... Hoop dat vraagsteller hier iets mee kan, daar was het mij om te doen.
Nee ; echt niet ! Allebei kanten uit drukken veren in !
Die drukken automatisch wel in denk ik ; lekker koese !
Deze kant moet naar het vliegwiel wijzen. dus het verdikte deel moet in het vliegwiel.
Als je hem andersom monteert dan komt de kopp.plaat niet vrij.
Sucses ermee