Poolse autotransporter met vier tractoren van de weg gehaald

LUDWIGSBURG - De Duitse politie heeft donderdagochtend rond 11:30 uur een Poolse autotransporter aangehouden die over de A8 reed met maar liefst vier tractoren.De 51-jarige chauffeur had de vier tractoren geladen t...Lees meer

Deel dit topic

Reacties

walker1
De Rooy, ach ja dit kan er ook nog wel bij.
+3
wotan2
Dit is standaardwerk bij hun, was laatst op youtube aan het rond sneupen; ging over duitse politei op de autobahn tussen hamburg en bremen, transporteur was vaste klant bij deze agenten.
+1
walker1
@wotan2 Ik werk in Son, schuin tegenover De Rooy transport, als je af en toe ziet hoe de boel geladen is... Ze liggen momenteel ook aardig in de clinch met FNV en ILenT.
Elke knaak die ze kunnen besparen is voor Dakar, leuk dat ze daar aan mee doen, maar helaas gaat het wel ten koste van personeel en zo.
+1
suggs 73
@wotan2 Heb dat zelfde filmpje gezien denk ik , achtung polizei meende ik , kon er wel om lachen hoe de duitsers het zeiden , vaste klant , aan de lading konden ze al wel zien wie het was
+2
bas101
Deed ik in mijn transport tijd ook, zoveel mogelijk laden , , met halve vrachten rijden ken ik niet en vooral je bent toch geen mietje ? de kop : maar liefst 4 tractoren , die namen wij in de 80er jaren ook al mee op onze combinaties , aan oldtimers met een lengte van 2,70 mtr neem er zelfs 5 mee , wel een wonderlijke vrachautocombinatie van die de Rooy
+2
Bert353
Dat is die toch die z'n chauffeurs lange dagen laat maken met vrachtautos die zo'n simpele mogelijke uitrusting hebben (luxe voor de chauffeurs?) en dan twee keer de toegestane lading meenemen?
+8
mike_v
Ach kan altijd erger...

(klik om te vergroten)

roscho
@mike_v Deze Fransman heeft het beter voor elkaar. Ik denk dat hij bij het rijden de boel hydraulisch wat omhoog kan krikken.

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

mike_v
Inclusief extra zijverlichting zo te zien @roscho . Zo hoort het 👍 .
bas101
@roscho ziet er idd professioneel uit , die met schamelaanhanger kunnen rijden zijn de betere professionele vervoerders .
SJB533
@bas101
Vooruit is nog niet het probleem, maar achteruit...
+3
roscho
@SJB533 Dat is het échte chauffeurswerk. Hier zie je zo'n voorbeeld:
SJB533
@roscho
Exact dat!
+5
bas101
@SJB533 dit is noch niets vergeleken met de situatie die ik midden jaren 90 had in Tilburg , drukke straat ingereden die 200mtr verder afgesloten was vanwege kermis , hele eind met zelfde combinatie weer terug met drommen mensen en geparkeerde auto s aan de zijkant , kreeg aan t eind van de achteruit krachttoer applaus van t aanwezige publiek , vergeet je nooit meer weer .
SJB533
@bas101
Dat is inderdaad mooi. Het is alleen wel jammer, dat er heel veel mensen zulke dingen niet door hebben. Ik vind het al heel wat, als ik een vierwielige wagen op spiegels een stuk achteruit rijden kan met een trekker 🙈 Lukt me, dat wel, maar vraag me niet hoe
+1
bas101
@SJB533 midden jaren 90 waren er nog geen mobieltjes , was t vandaag de dag geweest had t vast en zeker als filmjes op YouTube of Facebook gecirculeerd en was ik bekend geworden , helaas ik blijf anoniem. Om
+5
jasper-santing0
Quote Reactie van @bas101:
midden jaren 90

Wees maar blij dat het je toen is gebeurt ipv 0, nu hadden ze je eerder verrot gescholden in de stad ipv een aplaus 🤔
bas101
@jasper-santing0 en dan te bedenken nog met een euro 0 motor , niemand die er iets van zei.
Bert353
@bas101 nee hoor, je bent wereldberoemd hier op Tracktorfan!!!
MF 2725
@bas101 Er zijn er altijd die het beter kunnen. Als je al jaren met zo'n combi rijdt, stelt dit niks voor. Draai hem maar eens "van de hand af" een smalle laadput in, dan wordt het al wat moeilijker.
bas101
@MF 2725 smalle laadput is juist makkelijker omdat je dan punten hebt waarop je je fixeren kunt , t moeilijkste is de open ruimte of de bocht achteruit waarin je in je rechter spiegels moet kijken
suggs 73
@bas101 paar dagen zo'n ding mee gehad . viel me niet mee , dit vergt wel ervaring , is vast niet opgenomen op de eerste dag , oplegger bevalt mij het beste .
+1
930triplemaaier
@suggs 73 ik rij ook het liefste met oplegger of wipkar. maar toch zie je de aanhangers met schamel weer wat terug komen vanwege de betere gewichtsverdeling en de hogere mogelijke aslasten
bas101
@suggs 73 ben begonnen op een motorwagen - aanhangwagen combinatie , altijd voldoende laadruimte aanwezig , laag eigen gewicht ,altijd zelfde span bij je , achteruit in elke hoek en gaatje kunnen komen , comfortabele wegligging etc. , totdat de Europese Commissie de afmetingen begonnen in te perken en er hoofzakelijk met opleggers gereden werd , betekende het einde gelukkige leven van mij , : europallets in de kist pakken omdat anders de lading er niet in kan , verliezen van opleggers omdat de pin niet goed in t slot valt , steeds weer koppelen , afgedankte slecht onderhouden opleggers van een ander erachter krijgen , bij staal laden het lange loodzware zeil naar voren schuiven , heb mij gauw een zelfstandige baan in tractoronderdelen opgezocht , ben blij dat ik eraf ben .
+1
suggs 73
@bas101 Dat is wel allemaal heel herkenbaar idd , reed in de wintermaanden op de auto , heb ook wel eens een oplegger verloren , en idd opleggers meekrijgen van collega's waar de schuifkap niet meer van open wilde , man drama allemaal , met dik 3mtr breed centrum van grote steden in was ook altijd een feest .dan waardeer je de ruimte wel .
newholland6640
@bas101 als je een rondlopende kant hebt is dat het makkelijkst over rechts. Moet je hem om een 90 graden knie steken wordt het al lastiger. Overigens heeft man hier een knopje voor, kun je spiegel breder zetten. Maar ja, da's nou ook het enige positieve aan een man
+1
Tom VB
Quote Reactie van @newholland6640:
da's nou ook het enige positieve aan een man

Oei dat zou ik tegen Bas niet zo snel zeggen... 😃
newholland6640
@Tom VB ik bedoelde MAN natuurlijk!
+1
Tom VB
@newholland6640
Dat al helemaal niet !! 🤣
frammi
Staat de rooy bekend (berucht) om. Kijk maar eensd op youtube de filmpjes van de duitse politie aan de oostgrens.
+1
bas101
Vind t persoonlijk wat ver gezocht waarom dit zo niet mag , de vrachtauto is ingericht voor t vervoer van voertuigen , aannemende dat de combinatie ibinnen de wettellijke afmetingen van 18.75 mtr x 2,50mtr x 4,00 mtr is is, de lading mag aan de achterkant 1 mtr uitsteken .......
+1
walker1
@bas101 Misschien dat het nog wel binnen de toegestane afmetingen valt, maar ik denk dat vooral het gewicht, aslast het probleem is. Verder natuurlijk de spanbandjes in plaats van kettingen.
bas101
@walker1 ik weet niet wat deze tractoren wegen , tot 6 ton per stuk kan.
inter-sound
@bas101 en de voorste op de aanhanger staat met de voorwielen op een losse rijplaat op de dissel.
+1
930triplemaaier
@bas101 autotransporters mogen 21 meter nog wat lang zijn
bas101
@930triplemaaier in Frankrijk , niet in Duitsland.
930triplemaaier
@bas101 in nl en Duitsland ook
Probleem is dat in de doorlopende Duitse hoogte vergunning expliciet vermeld staat dat ze maar 2 vrachtwagens/tractoren mogen laden
Jotke
Quote Reactie van @930triplemaaier:
dat ze maar 2 vrachtwagens/tractoren mogen laden

Per wagen?

Die vervoerders die voor John Deere rijden nemen d'r vaak ook 4 mee, maar wel verdeeld over 2 wagens( bakwagen en aanhanger).
deerejohn
@Jotke maar die staan binnen zie je niks van wim bosman vervoerd die toch op speciale wielen
Jotke
@deerejohn

Ik had het niet over de compacte series die in een zeilenwagen passen maar over de 6R, vroeger 6030 enz. Tot ladingen met o.a. de 250 aan toe.

@930triplemaaier

Ohw je bedoeld die lagere opleggers voor speciaal transport?

Ik weet niet waar je in DE allemaal vergunningen voor nodig hebt.
+1
930triplemaaier
@Jotke en daar ga je dus. even goed lezen wat ik zeg. als je onder vergunning rijd heb je je te houden aan de regels die daarin staan. doe je dat niet dan ga je voor de bijl als ze je aanhouden
en het is dus 2 per combinatie. De reden voor die regel is dat dan de trucks/tractoren op het laagste punt van de trailer zo VLAK mogelijk geladen kunnen worden want als de truck wat voorover of achterover staat wordt ben je weer een paar cm hoger.
en het is dus 2 per combinatie. maar zolang je niet onder vergunning hoeft te rijden is dat geen probleem dat je er 4 laad en gaat dat ook goed met de kleinere tractoren en vrachtwagens
+4
Jotke
Gebouwd voor 2 tractoren?

En die overige ruimte dan?
Je hebt een wagen niet on lucht te vervoeren. Het zal dan wel aan gewicht en hoe ze vast staan liggen, dat komt in Duitsland nog veel nauwer dan in NL. Knoop er gerust maar een extra ketting aan wat je hier met paar spanbanden vast zet.

Maar ik zie niet waarom je met zo'n oplegger wel 4 of 5 trucks mag vervoeren en niet 4 tractoren.

De Rooy is de knutselkampioen en zoekt continu het randje op met zen wagens( en personeelsomstandigheden) maar blijkbaar heeft de RDW ze wel goedgekeurd.
suggs 73
@Jotke dat mag dus ook niet , De Rooy staat erom bekend , en in Duitsland is ie wereld beroemd om zijn fratsen , zoals al eerder beschreven even op you tube kijken en je weet precies waar de Rooy de mist in gaat , vaak hoogte , lengte , vrachtwagens over elkaar geladen en gewicht .
Jotke
@suggs 73

Hoogte? Hoe laag moet een wagen zijn om lager te zijn als die van de rooy?

Ja lengte zal wel een ding zijn omdat het bij hun alst waren 1 oplegger is ipv 1 bakwagen + aanhanger. Gewicht lijkt me niet meer dan bij een gewone bakwagen en aanhanger van dat Oostenrijkse bedrijf dat voor John Deere rijdt. Ofja, hij heeft er wel 4 flinke jongens op staan en dat hebben die andere meestal niet.

Maar als je niet 4 - 5 trucks mag laden met die wagen, dan moet RDW dat toch ook zien?

Bedoel die zullen bij de keuring toch ook wel zien dat dat ding op 4 - 5 trucks gebouwd is ipv de normale oplegger die er 2 of 3 meeneemt?

Ik keur het niet goed. Zeker niet! Maar er ligt dan ook een verantwoordelijkheid bij de autoriteiten in Nederland om daar stellig tegen te zijn. De Rooy heeft haast alleen maar dergelijke wagens dus RDW en andere autoriteiten in NL zijn dan ook niet echt wakker.
suggs 73
@Jotke Bij de manier van laden van trekkers (vrachtwagen) laad De Rooy zo dat er 4 mee kunnen , die worden schuin over elkaar gestoken , dan komt de cabine schuin te staan , dan wordt er dus 4.12 mtr gemeten .
930triplemaaier
@suggs 73 dat is dan heel netjes vaak is het dan tussen de 4.20 en 4.30 zeker bij de mega xl cabines van vrachtwagens
suggs 73
@930triplemaaier Had nog even opgezocht was idd steevast tussen de 4.20 en 4.25 ,
+1
stephan-inter
@Jotke een lege vracht wagen weegt minder als een trekker....
En als je dan deze foto ziet.
Je moet er niet aan denken wat er gebeurd bij een noodstop.

(klik om te vergroten)

+1
Jotke
@stephan-inter

Nee inderdaad! Goed zat ze zo'n transporten van de weg plukken. Een spanbandje houdt zo'n trekker niet tegen mocht er wat beweging in komen bij een noodstop.
+1
inter-sound
@stephan-inter in duitsland rekend men ook met de voorspankracht van de ratel.
die is bij deze spanbanden max 500 kg dus per trekker ongeveer 15 banden nodig
Jotke
@inter-sound

Daarom aan de kettingen.

Ken er ook wel die in Nederland een spanbandje er om durven te doen maar moeten ze naar Duitsland gaat 't aan kettingen. En altijd een paar meer dan in NL.
+1
fendt2
Racen is ook de grens van de regels zoeken. En daar is de Rooy ook goed in.
+2
bas101
@fendt2 transport is nu eenmaal opereren op de grens van wat wel en niet kan

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden tractoren en politie geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
53
DEELNEMERS
19
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN