Deutz D25 - Slecht starten, hoe verstuivers te demonteren

Mijn d25 start slecht zowel warm als koud. Ik zag op youtube bij andere diesels dat je verstuivers en uit kan halen en dan droogstarten en kijken hoe de nevel eruit ziet.
Ik vroeg me alleen af of je de verstuivers er aangesloten uit kan halen. Als je de kop er van los wil draaien zitten de leidingen in de weg. Eronder zit een 30mm moer waar mijn sleutel niet goed tussen past. Kunnen de verstuivers wel aangesloten los of moet je eerst de leidingen loshalen en dan de verstuiver verwijderen (en weer aansluiten).

(of heeft er iemand een tip in zijn algemeen over warn en koude start issues?)

Deel dit topic

wb_deutz

Reacties

Inter644fan
Welke kleur rookt hij tijdens het starten? Denk eerder aan slechte compressie dan kapotte verstuivers.
wb_deutz
Witte rook. Kwalmt niet heel zwart.

Bij slechte compressie (zuigerveren) zou je dat kunnen zien aan veel carterdruk neem ik aan? Ik heb wel een meter maar voor een gewoon bougiegat.
T930
@wb_deutz dat doet die van ons ook die is bij de vorige eigenaar helemaal opgeknapt en ook motorisch dus daar kan het niet aan liggen die van ons kwalmt ook witte rook als je hem niet gloeit en koud start.
voor de rest loopt die perfect.
dus gloei je hem wel voor je hem probeert te starten ?
wb_deutz
Ja ik gloei zeker voor en die werken ook. Maar ook warm start hij slecht.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D25 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!