Illustratie van:

Fiat 850 - Fiat 850 loopt schokkend

Dag mede fiat liefhebbers, ik ben in het bezit van een fiat 850 alleen loop hij wat schokkend in vergelijking met anderen 850.
Hoe kan ik dit verhelpen?

En wat betekenen de letters bij het schakelen.
Welke letter is welke groep en wat betekent het.

Deel dit topic

Reacties

Fendt926Driver
Loopt de motor schokkend of rijdt die schokkend
aldwin-wouters
Hij loopt schokkend stationair
Fendt926Driver
Een 850 is een 4 cylinder kan het zijn dat die maar op 3 (2) cylinders loopt?
Is de onregelmatigheid wel regelmatig??
aldwin-wouters
Die vent waarvan ik hem kocht dacht dat het met de lucht afstellin te maken had
Fendt926Driver
@aldwin-wouters haal de luchtfilters er eens uit dan.
Of bij een oliebad luchtfilter de deksel er onderweg.
En kijk eens of het dan beter wordt..
Meer luchtafstelling zit er niet op een trekker motor
aldwin-wouters
Oke danku
fiatfan
Schokkend? gat het toerental op en neer soms?
idd het luchtfilter schoonmaken en nieuwe olie erop doen.
als het dan nog is kun je de verstuivers eens laten testen.
,maar als het toerental op en neer gaat dan heb je waarschijnlijk je regelaar in de brandstofpomp versleten, daar is nog moeilijk aan te komen, en revisie kost je 1000,--
hoeveel uur heeft de trekker, en heb je al ooit de brandstoffilter vervangen?
roscho
@aldwin-wouters "loopt schokkend"
Wat bedoel je daar precies mee? Golft het toerental wat op en neer, of valt er af en toe een cilinder uit waardoor de motor echt gaat stotteren?
In het eerste geval ligt het ws. aan de regulateur in de brandstofpomp (die de brandstofstroom niet meer goed regelt, in het tweede geval kan het liggen aan vuil in de brandstof, rotte verstuiver, lucht in de brandstofleiding (klein lekje) of ook weer aan de brandstofpomp.
In ieder geval heeft de vorige eigenaar je een fabel op de mouw gespeld met zijn luchtafstelling.
+1
Polderjong
Even het zijdekseltje van de brandstofpomp eraf halen, dan de tractor even starten, dan kan je zien of de plunjers pendelen (heen en weer draaien) als dat het geval is, dan zit het probleem in het regulateur gedeelte van de brandstofpomp. Bij een stabiel toerental gaan de plunjers van de brandstofpomp alleen op en neer en draaien niet. Wat wel eens voorkomt bij deze lijn brandstof pompen is dat ze even pendelen bij een koude motor, na een paar minuutjes moet het dan over zijn. Verder heeft de regulateur van de brandstofpomp van de 850 een aparte olie compartiment, aan de achterkant met een peilstokje, heb je deze olie al eens ververst en is het op peil ?
Polderjong
Voor wat betreft de aanduidingen van het schakel patroon hierbij twee foto's met verklarende tekst.

(klik om te vergroten)

Deze foto is van het linker schakelhandel, dus de groepen.

(klik om te vergroten)

Deze foto is van het rechter schakelhandel, verschillende snelheden.
aldwin-wouters
Ik heb niet het idee dat er een cilinder niet mee doet hij loopt alleen wat minder mooi stationair als de andere 850's en wat betekenen de afkortingen van de groepen vroeg ik ne af
Polderjong
V is hoge gearing, M is middel gearing, L is lage gearing of kruip, RM is retour.
fiatfan
@Polderjong L is laag. Kruip is apart bij 850
aldwin-wouters
Wat denken jullie over dat hij wel goed start en zo maar minder mooi stationair loopt als andere 850's bij deze hoor je echt de keren dat de motor rond gaat terwijl de 850 van mijn oom veel meer zonder onderbreking loopt hoe kan dit
wotan2
@aldwin-wouters staat het stationaire toerental niet gewoon te laag. Geef met de handgas een klein beetje toeren bij, en luister hoe het dan is.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fiat 850 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
15
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
0