John Deere of Deutz?

Wij zijn op zoek naar een nieuwe trekker van 250 pk. De keuze is tussen een John Deere 6250r en een Deutz 7250ttv. John Deere is favourite maar veel duurder is dat in nederland ook zo. ??
bertusdebeer

Reacties

+9
Bietenbrug
Ik vind een deutz mooier.
+1
casev
@Bietenbrug serieus? Ik vind die de laatste jaren behoorlijk de weg kwijt qua design.....
Bietenbrug
@casev ik vind hem wel stoer uitzien. JD vind ik gewoon niet mooi, dat wil natuurlijk niet zeggen dat een Deutz ook beter is, dat is de vraag en ik denk dat JD waardevaster is.
Twentsch Land
Deutz heeft een aantal jaren gesukkeld.....het duurt wel even voor ze die blaam kwijt zijn .... John deere heeft een prachtige groene kleur, het geel van de velgen is minder.....maar ook JD heeft wel problemen...

@Bietenbrug
+3
Lepus
@Twentsch Land Deutz gesukkeld?? Wie 5-10 jaar geleden een nieuwe JD heeft gekocht heeft ook al eens bij de motorenrevisie gestaan. Dat zal je met een Deutz niet gebeuren. Komt de waardeloze dealerstructuur nog bij.
Ja, ik ben partijdig😉
Maatje van me heeft zo'n 7250 ttv en die rijdt als een trein
+2
Twentsch Land
De dx blaam met versnellingsbak .... daarna heeft deutz een paar jaar stil gestaan.....jammer want de oude deutzen waren top.
@Lepus
labella
@Lepus klopt onze jd motor is ook binnen de 3000 uur uit elkaar geweest.
Nevergiveup
@labella lagers balans as stuk ?

Dat is volgens mij bekende kwaal.
labella
@Nevergiveup krukaslagers dacht ik en lekke koppakking, kop gevlakt en waterpomp vervangen.
Twentsch Land
Koppakking hoor je veel bij JD .

@labella
+1
labella
@Twentsch Land de trekkker is in onderhoud bij een voormalig jd dealer die nu claas dealer is. er is nu een claas pakking gemonteerd, die schijnt beter te zijn.
pieta
@Lepus Klopt, bij de een na laatste serie Deutz bleef de motor heel maar vd rest ging dan ook alles kapot. K-serie. Bron: echte Deutzrijder
Lepus
@pieta Die afgeknepen 4 cilinders zijn nooit een succes. Ongeacht het merk
pieta
@Lepus Zijn ook gewoon 6 cilinder
jjthefrenchman
@pieta K-serie is niet echt goed. Ook.niet echt slecht . Maar het is een same in het groen.....
+1
RobDeutz104
@jjthefrenchman hoe kom je aan die wijsheid, dat een K een Same is?
+3
aan
Quote Reactie van @Lepus:
Maatje van me heeft zo'n 7250 ttv en die rijdt als een trein

Wel lastig als je steeds die rails moet uitrollen
+1
Bert353
@aan als die rails eenmaal op de akker liggen kun je ze toch laten liggen? alleen oppassen dat ze niet te hard roesten bij beregenen...
:-))
deufi
@Lepus Dat klopt, dat hoor ik ook van een boer uit de buurt terug. Hij belt eerst de dealer met de mededeling dat de volgende dag weer met de trekker gaat werken, zodat de monteur gelijk weer kan komen als hij in storing valt. Schijnt een drama te zijn.
Ford revisiemotor
@deufi
Als hij werkelijk zo veel problemen heeft met zijn trekker, moet hij terug brengen naar de verkoper/dealer.
De dealer heeft gewoon een kwaliteitsproduct te leveren, niet meer en niet minder, dit geld zeker voor John Deere die denken dat het goud is wat ze verkopen.
deufi
@Ford revisiemotor Ja inderdaad, dat lijkt mij ook. Is voor hem de 2e opeenvolgende JD waar hij veel problemen mee heeft. Zou hem zelf allang weer bij de dealer op de dam hebben gezet.
mike_v
Quote Reactie van @Lepus:
Maatje van me heeft zo'n 7250 ttv en die rijdt als een trein

Remt ook als een trein (Lees; Slechte remmen)?

Bij ons jaren problemen gehad met de remsystemen op de 7250 Warriors. Wekelijks ontluchten. Afgelopen winter zijn er extra stikstofbollen op het remcircuit geplaatst en nu is het wel opgelost. Wel zit de trekker nu iedere dag een paar keer druk te bouwen en dus te "zoemen".
+17
de hoef
Quote Reactie van @Twentsch Land:
het geel van de velgen is minder

dat is de enigste slechte serie die ze gemaakt hebben
+3
Wolswinkel
@de hoef haha en dat zijn ze allemaal...🙂
+2
de hoef
@Wolswinkel we hebben er twee gehad, goede trekkers, maar nh is prijs technies interesanter
Wolswinkel
@de hoef hier twee rooie met grijze velgen. De betrouwbaarheid van de jongste kan bij lange na niet tippen aan het oudje wat hier loopt. Maarja, elektronica hè.. Heb meer vertrouwen in John Deere, maar dat is ook maar een inschatting.

Wat is prijstechnisch interessant als het onderhoud je zwaar tegenvalt ondanks netjes de beurten geven.
Twentsch Land
Welk type JD ?

@de hoef
weurding
@de hoef stond een j.d. op tractors and machinery met 21000 uur. En die had? Rode velgen 😁
Koeien boertje
@casev die bruine retro look van binnen bij John deere?
+7
Frederika
Een trekker moet rood wezen dus mf of case
+3
labella
@Frederika kleur zegt tegenwoordig niets meer, case is gewoon een overgespoten new holland, deutz een overgespoten same, mc cormick een overgespoten landini enz.
RobDeutz104
@labella hoe kom je aan die theorie, van die overgespoten Same?
labella
@RobDeutz104 Auww dat doet zeer hé als verstokte deutzfan maar deutz bestaat alleen nog maar als naam net als bijv. mc cormick, case, steyr, Lamborghini, hurlimann.
+1
weurding
@labella welk merk heeft nog alles van eigen band? Een enkele belarus misschien😄
Ford revisiemotor
@weurding
New Holland is grotendeels van eigen fabricaat,
motoren bouwen ze zelf, (FPT), versnellingsbakken, assen ook.
weurding
@Ford revisiemotor toch heel wat met carraro Assen gezien. Maar is ook ontstaan door huwelijken ford en fiat. Dan is same ook nog wel een fabrikant die vooral de kleinere serie grotendeels uit eigen fabriek heeft. Ook verkocht als claas🙈
+3
RobDeutz104
@labella doet geen zeer hoor, de meeste worden gewoon nog in Duitsland gebouwd, met nog steeds de ZF transmissie, Deutz motor, noem maar op, de lichtere series komen wel uit Italië, dus niet zomaar wat in de rondte roepen!
labella
@RobDeutz104 de steyrfans roepen ook dat die nog steeds in oostenrijk gemaakt worden maar dat is ook niets meer dan een opgepimpte new holland! Er kan wel deutz op die motor staan maar alles is gewoon overgenomen door same of je het nu leuk vindt of niet.
+2
weurding
@labella wat maakt het ook uit. Huismerken komen ook wel van campina😂
+2
labella
@weurding maakt ook niet uit, ik was altijd case fan en stapte ook over op claas maar dat is dan ook maar een paar letters verschil.
+2
weurding
@labella ik zou me ook best in een mf kunnen vinden, mooie trekkers
RobDeutz104
@labella ik ben naast Deutz fan, ook al jaren Samefan, maar toch blijft er verschil in zitten, zoals jij het zegt, kan je een Fendt ook wel een opgepimpte Agco vinden.
labella
@RobDeutz104 is het ook, je betaald alleen een stuk meer dan voor een MF of Valtra. Dan zou ik voor MF gaan en de rest van het geld mooi in de zak houden.
+1
Bietenbrug
@Frederika een rooie moet je met een paar jaar overspuiten ander heb je een roze panter.
Frederika
@Bietenbrug ja een zetor maar we hebben het over trekkers
Fast Eddy
@Frederika

Zo jammer dit.
labella
@Frederika wat is er mis met zetor? Ik dacht dat ze na een mindere periode nu wel weer aardig bij de tijd waren, zie bijv de crystal.
pieta
@Frederika Een echte goede trekker heeft rode velgen bedoel je? 😁
Frederika
@pieta zo jammer dit
pieta
@Frederika 😁 verstokte fan he. We hebben vroeger een inter 744 gehad. Zo veel ellende. Toen Fendt gekocht in 1989, een 306 met electronische hef. Staat nu op 14.000 uur. Bij mijn weten één grote reparatie. Die kostte 2.00 euro. Iets met de motor. Afgelopen zomer. Dan ga je wel om voor een merk.
En ik weet dat er zat goede inters zijn. Maar ik wil er gewoon geen.
Albert Peters
@Frederika zie je niet goed Ik had opdat moment 7 of 8 John Deere en zocht een goedkoopoud trekkertje erbij mojn dealer/vriend had een Zetor staan die geschikt leek
Maar zei hij die mag jij niet kopen dat is antiereclame Is ook niet gekocht
+1
Twentsch Land
Als je centen genoeg hebt is Fendt een wijze keuze.
labella
@Twentsch Land die wil ook wel kapot. Een kameraad van mij heeft 1 jaar met een nieuwe fendt "gereden" en die had met 700 uur de motor al uit elkaar liggen. Na 1 jaar ingeruild voor claas en daar nog nauwelijks problemen mee gehad.
+2
casev
@labella de bestuurder wil ook nog wel eens invloed hebben op het voorkomen van bepaalde reparaties.......
+1
weurding
@casev in dit geval zelfde bestuurder neem ik aan
fan van trekkers
@casev ondanks bestuurdee vind ik 700 snel. Maarja, als garantie service goed is dan valt dit nog mee
+2
George
Als je niet naar het geld hoeft te kijken dan de JD.
Deutz is toch een beetje afgehaakt de laatste jaren.
brabo
Quote Reactie van @George:
Als je niet naar het geld hoeft te kijken dan de JD.Deutz is toch een beetje afgehaakt de laatste jaren.

het lijkt er op dat George zijn account gehackt is
George
@brabo
Nee George is gewoon een realistisch iemand😀
Mh12
Hier een John deere 1640 draaien al 36 jaar. Dat trekkertje is echt onverwoestbaar. Daarnaast nu 11 jr een valtra n92 met voorlader. Tot nu toe naast de jaarlijkse beurten 1x echt serieus iets mee gehad. Dat kostte 1200 euro. Verder ook goeie trekker. Alleen zou ik bij de volgende voorasvering en airco erin doen. Vooral als het een beetje warm is kook je de trekker uit.
friesboertje
Ik heb mij laten vertellen dat Deutz zuiniger is met diesel dan JD.
komelker 2
@friesboertje John deere lust hem inderdaad wel, maar je moet je afvragen of zuinige trekkers wel een langere levensduur hebben. Zuinige motoren hebben een kortere levensduur.
Mijn buurman heeft zijn nieuwe deutz na 2 jaar ingeruild voor een JD. De Deutz had een veel te lichte chassis die gescheurd was.
+1
friesboertje
@komelker 2
Hebben hier alleen JD’s. Nooit problemen met de motor gehad. Maar hoeven hier ook geen zwaar werk te doen. De put mixen is hier het zwaarste klusje denk ik.
weurding
@komelker 2 claas heeft ook dps motor in de zwaardere serie. Was verbaasd dat de nieuwe niet meer verbruikte dan 17 liter per ha met spitten. 1000 eco aftakas
+2
worteljcb
@weurding de zwaardere Axion serie vanaf 200 pk is FPT motor tegenwoordig.
+1
weurding
@worteljcb klopt. Bedoelde ook de arion, die behoort bij ons ook nog tot de zwaardere 😅
worteljcb
@weurding Oh dacht dat je de oude en nieuwe Axion door elkaar haalde 😉
Die had wel een DPS

Maar inderdaad, de huidige 6 cilinders in de markt zijn vaak al flinke trekkers.
weurding
@worteljcb 😄510 is 125pk. Dat vindt ik al wat zwaardere. De 400 heeft ook ftp en daaronder is het vaak sdf behalve elios, die heeft weer een fpt
labella
@weurding ben je van 6 cilinders naar 4 gegaan, mis je dan niet wat?
+1
weurding
@labella nee ben je mal🤣 dan had ik de oude gehouden. Nu een 630cis +
mfrijder
@weurding als dit een GIMA dyna/6/heza shift bak betreft ben je binnenkort ook aan de beurt met spitten in de ECO pto...
weurding
@mfrijder waarom? Heb info gewonnen omdat ik gehoord had dat er problemen waren. Alleen bij vol vermogen op de 1000 eco zei men. Spitten met 4,5 km vraagt hooguit 90pk
ronald-deutz-fahr
@weurding 90? Waarom zie je dan overal 200-250pk voor de spitmachine staan?
+1
weurding
@ronald-deutz-fahr geen idee. Kennis van me spitte met ong zelfde spitter imants 3 m sx 38 met ts100 new holland. Zandgrond. Dat wel. Overigens vraagt een voorzetcultivator een stuk meer vermogen. 150 zeker
rommert14
@weurding onze mf kon ook met twee vingers in de neus mixen op 1000 eco....is 4 jaar goed gegaan maar dit jaar 7000 euro schade gehad.
+1
Fendt926Driver
@rommert14 had je wel 1 van de versnellingen in werking laten staan zodat er in de bak extra gesmeerd wordt?
Hier altijd de groepen vrij en de versnelling in de 3.
Dan worden alle assen en tandwielen nog gesmeerd
new holland koen
@Fendt926Driver Daar moet je ook maar net aan denken.
Ga het proberen te onthouden...
mfrijder
@new holland koen is merk afhankelijk.
bij MF in de 3000>6200 serie kun je het beste de F-R hendel in F hebben staan, bij de dyna-4 en dyna-6 is er alleen een neutraal aan de power-control
rommert14
@Fendt926Driver er was een as geknapt, en een tandwieltje stuk, de monteur vertelde mij dat mixen in de eco stand de oorzaak was, ik vind het waardeloos dat dat niet mogelijk is.
labella
@rommert14 dat is dan toch een constructiefout die onder de garantie moet vallen.
rommert14
@labella nee is geen constructiefout. Meerdere trekkers hebben er last van volgens het lmb.
labella
@rommert14 die trekker moet dat gewoon aankunnen anders is die te licht gebouwd, dan hadden ze er geen 1000 eco op moeten zetten.
rommert14
@labella tsja 🤷‍♂️
labella
@rommert14 een as mag gewoon niet knappen, dan is die niet zwaar genoeg gemaakt.
rommert14
@labella alles kan stuk bij verkeerd gebruik
mdoornekamp
@labella @rommert14 eco aftakas is bedoeld voor licht werk. Meestal gaat het wel goed op eco. Zwaar werk bij laag toeren is sowieso gewoon slecht. Smeer olie pompen draaien te langzaam, minder doorstroming van koelwater en minder blaas capaciteit van de fan.
rommert14
@mdoornekamp daarom
weurding
@mdoornekamp bij 1500 motortoeren val dat wel mee. Ga je schudden met 540 schudder op 1000 en je laat motor 900 draaien is het een ander verhaal
+1
rommert14
@Fendt926Driver de versnellingen schakel je elektronisch bij mf
+1
case 745 xl
@friesboertje weet niet hoe dat bij de nieuwe trekkers zit. Maar ik heb een deutz agrotron 85 mk3 en een 6320 of. Maar dan is de jd aardig zuiniger.
+1
Eric85
Heb er 1 uit de r serie tot op heden alleen de turbo kapot gehad met 4500 uur verder alleen het reguliere onderhoud.
+1
wotan2
Hier in de buurt zijn 3 verstokte Fendt loonwerkers overgestapt naar John Deere, reden is mij onbekend.
komelker 2
@wotan2 Ze zijn overgestapt vanwege de kleur van de velgen.
Erik!!1979
Wij hebben deze gekocht. Veel goedkoper als een John Deere. Rijd geweldig. Misschien ook even een offerte ter vergelijking aanvragen.

(klik om te vergroten)

+9
pietjepuk
@Erik!!1979 vraagje. wat ben je daar aan het doen?
+2
wotan2
@pietjepuk gras tussen de stoppels leggen?
+1
Erik!!1979
@wotan2 gewoon vroeg gemaaid. Dit jaar toevallig goed aangedaan. Nu een flinke 2e snede. Moesten het goed plannen vanwege transport op 20 km. Ongeveer 50ds 19 re 930 vem. Is best netjes in deze streek voor mijn doen.
wotan2
@Erik!!1979 percelen waar niet veel op ligt schut ik in principe niet. Naar mijn bescheiden mening leg je dan het gras tussen de stoppel en ben je het kwijt, terwijl als je het "zwad" laat liggen je schoon harkt en toch alles mee neemt.
casev
@pietjepuk hahaha. Het is ook droog in duitsland denk ik 😁
Erik!!1979
@pietjepuk vroege eerste snede aan het inkuilen.

(klik om te vergroten)

Erik!!1979
@pietjepuk daar stond id niet veel. Als ik op deze locatie ga maaien kijk ik niet naar de opbrengst per perceel maar hoe ik een redelijk goed product tegen lage kosten weg kan brengen. Kosten waren ongeveer 5,5 cent kg ds voor maaien harken inkuilen incl eigen werk op prijs gezet. En dat voor 20 km afstand. Ben ik tevreden over. Al had 1000 kg ds meer beter gepast. Daarna droge periode. Afgelopen week 40 tot 50 mm. Dus kan nu een leuke 2e snede maaien. Anders niets dan rotzooi gehad. Dus ik ben tevreden over de prijs kwaliteit verhouding.
+1
marcsterreborn
@Erik!!1979 ja voor gras schudden heb je echt een sterke trekker nodig
Erik!!1979
@marcsterreborn 15 liter per uur. Ik pak de trekker die dan vrij is. Ga niet te moeilijk doen.
weurding
@Erik!!1979 is ook een halve claas. Verschil zit hem grotendeels in de motor. Bak en aandrijflijn is Gima groep
+1
jjthefrenchman
@weurding Die grotere MF's hier in de buurt staan niet vaak stil . En verreweg het goedkoopst...... Dus kwa prijs/kwaliteit mischien nog best leuk.
jjthefrenchman
@weurding Die grotere MF's hier in de buurt staan niet vaak stil . En verreweg het goedkoopst...... Dus kwa prijs/kwaliteit mischien nog best leuk.
midden
@Erik!!1979 Heb je die in het zwart gekocht?
Erik!!1979
@midden toeval. Stond bij een betrouwbare firma. Prijs paste. John deere vond ik te duur. Gebruiken deze voor versgras.
mfrijder
@Erik!!1979 welk type is dit?
ook een NEXT edition?
jjthefrenchman
Wat is het prijsverschil? 20k? Restwaarde van JD is veel hoger. Dus hoe lang wil je trekker houden?
Is het confort vergelijkbaar?
Ik rijd zelf deutz, maar ik denk dat ik voor de JD zou gaan.
Welke dealer heb jij het meeste vertrouwen in?
casev
@jjthefrenchman ik denk dat je qua dealers bij JD niet zoveel te kiezen hebt. Ik ken er in de wijde omtrek eigenlijk maar 1, en dat is al 30km rijden....
jjthefrenchman
@casev Ik ken de regio/dealer niet. Hoe komen de monteurs over? Werken die er al paar jaar/jaren? Ben je er tevreden over?
De verkopers van de grote dealers vallen bij mij onder de categorie "mapmannnen", en ben ik wel klaar mee.
weurding
@jjthefrenchman Onderhoud bepaald de inruil. En urenstand. 11 jaar claas 610 cis gereden voor geld wat een dikke dieselauto per jaar aan mrb en verzekering kost😎
labella
@weurding die van jou is met 2444 uur nog maar net ingereden, die staat toch bij de vries in beilen.
weurding
@labella is verkocht naar hardenberg en omgeving. Klopt. 2480 uur. Jaar stilgestaan. Maar had er niet meer werk voor
+2
weurding
Zou daar shoppen waar je het meeste vertrouwen in hebt. We hebben claas en eigenlijk heb ik daar niks mee. Van oudsher een Deutz liefhebber. Claas is echter wel een bedrijf wat 100% achter hun producten staat. En het tijdperk van overgespoten Renault ligt al lang achter ons. Al hadden we daar ook prima ervaringen mee.John deere is een prima trekker maar om nou die Trump te gaan spekken🤣
+1
JohnDeere6serie
Tsja als ik nu zou zeggen beter koop je een Deutz zou een beetje gek zijn🤣 Wat de prijs betreft, misschien staat er nog ergens een demo, prijs opvragen bij Henri VEMO 💪🏻
ROORDAJ
Hier van ouds Deutz rijders.De lucht gekoelde o6 en DX typen super trekkers.Door steeds grotere machines de behoefte aan meer vermogen een 4006 met 17.000 uur en dx 4.51 met 8.000 uur in geruild voor een Agrofarm 100 cabrio. Iets wat licht gebouwd ,maar super handige stal trekker met wel 100 pk en 4 toerige aftakas.
+3
casev
@ROORDAJ eigenlijk bizar, dat iedereen nostalgie heeft naar de oudere types. Vaak nog 1 of meerdere exemplaren met veel uren hebben rijden, maar de fabrikanten geen intresse hebben om dat soort types te blijven produceren. Je heb wel wat made in india modellen, maar zijn het toch net niet...
+3
patfordson
@casev ja het is zo, alles moet altijd vluger gaan, trekkers met meer power, snelheid tot 80 u enz.....
Maar VEEL zeggen en denken met gelijk :: de trekkers van toen waren echte trekkers ,daarom dat veel youngtimers gewild zijn bv ih 1455 XL, john deere 4955,ford tw ,ford 30 série, Fiat 1300 ,fiat 90 serie....en nog meer ........👍😉
dennisbouter
@casev de oude trekkers produceren gaat hem niet worden met de hedendaagse emisie eissen, en zo'n oude trekker is leuk voor een uurtje maar ga er eens hele dagen mee rijden
+1
weurding
@dennisbouter zit liever een dag op een Deutz 6806 dan op een nieuwe cabrio uit India, egaal welk merk, farmall of deere. Dat soort trekkers zijn erftrekkers en kennen ook al zijn ze nieuw weinig comfort
dennisbouter
@weurding mijn ford 7810 rijd echt fijn vergeleken met zo'n veredeld hobbelpaard als een 1455 als ik hele dagen met een grondkar over de weg moet crossen mij gewoon een vario geven
+2
rommert14
@dennisbouter op de enigste 7810 waar ik ooit mee gereden heb kreeg je een hernia van het hobbelen. Onze inter 1056 hobbelt lang zo erg niet.
+1
dennisbouter
@rommert14 't is waarschijnlijk een bandenkwestie en iets met frontgewichten en druk op achteras maar een moderne trekker hobbelt niet
weurding
@dennisbouter toch eens wat anders proberen. Heel verschrikkelijk.... ford 10 serie 2 en 3 alleen het schakelen al. De enigste die lekker schakelden waren die met H patroon stuurversnelling😅
+1
dennisbouter
@weurding niks mis mee
+1
deutzieee
Ik vind dat de nieuwe deutz series toch op veel punten wel verbeterd zijn, en rijden zelf al heel lang deutz, daar hebben we eigenlijk nooit echt wat groots aan gehad. Ben benieuwd wat het wordt
MulderDeutz1
Voor zo’n dure machine stellen ze beide vast wel een demo beschikbaar hoop ik? Even proberen, voor en nadelen opschrijven en aanschaf en restwaarde bekijken. Goede, eerlijke dealer in de buurt zou voor mij ook belangrijk zijn!
+2
JD 6430 The Best
De JD is 50 pk sterker🙈
worteljcb
@JD 6430 The Best Uhu, met dat stukje software wat ze IPM noemen misschien.. daar heb je bij landwerk niets aan
JD 6430 The Best
@worteljcb De vraag is dan wat de topicmaker met zijn trekker wil doen, om een goede vergelijking te maken.
+1
worteljcb
@bertusdebeer ook in NL is een john deere 6250r duurder dan deutz 7250ttv, dat weet ik vrij zeker.

Persoonlijk vind ik zo’n deutz een prachtig design hebben, maar de motor is met 6 liter wel wat klein voor het vermogen. De cabine lijkt me klein en die bediening van een deutz kan ik zelf niks mee, meerdere schermen voor instellingen en dingetjes etc.

Uit deze beide zou John deere mijn voorkeur hebben, al zou ik zelf nog verder kijken. Ben niet zo’n fan van dat donkergroen
+2
Albert Peters
@worteljcb alleen voor de kleur al John Deere
Maar ik ben bevooroordeeld heb al mn hele leven Deere s gehad
+1
worteljcb
@Albert Peters ieder zijn smaak zo hè
Jd bouwt over het algemeen wel goede en doordachte trekkers, met redelijk logische bediening en goed design. En gewoon aardig goede prijs/kwaliteit. Dat moet ik eerlijk toegeven. Maar ik heb gewoon niks met het merk, al heb ik er ook wel mee gewerkt.
Grazy
Goeie dealer in de buurt??
+1
Albert Peters
@Grazy toen wel wij woonden er 500 m vandaan en bovendien was de dealer een vriend van mij
En nu is het niet meer aan de orde
weurding
Zwarte 7250ttv 237pk 2018 6 uur overjarig nieuw net verkocht op veiling 110000 netto
6165 72000 netto zelfde jaar en ook 6 uur
+1
Fendt280S
Ik vind het zicht vanuit de cabine waardeloos bij Deutz als ik dat vergelijk met andere merken. Vorig Jaar een nieuwe Deutz onder de kont gehad maar om dan helemaal het wiel opnieuw te moeten uitvinden hoe iets werkt en daarbij het slechte zicht......
ik vind dat de merken de bediening veel meer op elkaar moeten afstemmen. Is met computers ook zo, Microsoft of appel maar niet elke keer 5 minuten bezig zijn om de aftakas fatsoenlijk aan te krijgen. Ik gun Deutz Same het allerbeste want we hebben diversiteit nodig qua merken!
worteljcb
@Fendt280S heb voor 2 jaar geleden eens met zo’n 9 serie deutz gewerkt. Inderdaad belabberd zicht, dan kunnen ze nog wat leren van de Engelsen die de hut in het midden zetten, want zelfs daarbij is dat beter.
+1
Deutz10
Koop je de deutz, dan is de tractor helemaal van jezelf. Koop je de John Deere dan heb je alleen het voertuig. De licentie van de software blijft van de fabriek.
weurding
@Deutz10 als je hem betaald hebt is ie van jou. Ook de software. Je hoeft vast geen geld aan deere betalen als je hem inruilt op een ander merk.
jammermaarhelaas
Vermakelijk om reacties te lezen van mensen die voornamelijk op Prikkebord zitten.
Zouden zij andersom net zo moeten glimlachen?
+2
weurding
@jammermaarhelaas komt omdat topic daar eerst ook zichtbaar was, keer wat anders dan fosfaat😋
+1
AVA
Ik vind ze allebei mooi 😂 Welke beter is zal de toekomst uit moeten wijzen, als je wat met een JD hebt loop je wel leeg op het uurtarief van de bedrijven hier in de buurt, misschien wordt hij dan ook gepoetst 😉 Maar volgens de mannen met groen gele onderbroek gaan ze niet stuk
hummy
Denk dat een dealer die achter je staat heel belangrijk is, en als je iets koopt moet je er zelf 100% achter staan, bedoel jij moet happy zijn met beslissing die jij neemt.
bertusdebeer
Het is de Deere geworden bedankt voor alle leuke reacties 😊

Ja wel een beetje duurder maar denk houd ook meer waarde vindt hem gewoon meer trekker Dan die ander waarvan Ik er 2 heb met niet al Te veel problemen. We zullen zien!
+1
Grazy
@bertusdebeer Daar ga je spijt van krijgen 😁
Veel succes ermee, hier door slechte ervaringen met JD dealer geen JD meer.
jjthefrenchman
@bertusdebeer Wat was ongeveer het prijsverschil?
hummy
@bertusdebeer succes met de nieuwe aanwinst. JD is toch echt wel een goede trekker bouwer.🚜
+1
mdoornekamp
Wat voor werk ga je ermee doen? De jd is onder bepaalde omstandigheden 300 pk met boost. Ik denk dat een jd 6215R ook wel volstaat naast die Deutz
+6
Fendt926Driver
@mdoornekamp ja heerlijk zo n boost.
Boer in de buurt moet met kuil oprijden de frontaftakas aan doen om de boost aan te zetten om de kuil op te komen.....
+5
hummy
@Fendt926Driver Om je groen en geel te ergeren.
mdoornekamp
@Fendt926Driver ik heb geen front aftakas. Maar misschien doet deze meneer alleen transport werk oid.
+1
new holland koen
@Fendt926Driver @hummy Die boost idd, dat is me wat.
Als het kon had ik hem al lang ik het kanaal gesmeten van onze NH...
2850Johndeere6R
@Fendt926Driver de Deere gebruikt de boost ook tijdens trek werk hoef je geen aftakas voor aan te zetten
+2
worteljcb
@2850Johndeere6R alleen voor transport boven de 15 km/u, of bij pto werk. Niet voor alleen trekwerk bij lage snelheden
deufi
@worteljcb naar wat ik begrepen heb, is de achterbrug niet zwaar genoeg om het hele vermogen overheen te laten lopen bij lage snelheden.
+2
worteljcb
@deufi Jupp, de technische hardware is de zwakke schakel. Waarom anders ingewikkeld doen met software als het gewoon makkelijk kan?
Het is puur marketing stunt om de klant lekker te maken met ‘goedkope’ pk’s.. En veel trappen er nog in ook en denken dat ze 170 pk trekker hebben, die maar 130 levert op het land.
rommert14
@worteljcb daarom kopen ze hier dus allemaal een 8r, je koopt als boer een 8345r anders doe je niet mee hier....
jammermaarhelaas
Quote Reactie van @rommert14:
anders doe je niet mee hier....

Oh, het hoef geen Fendt te zijn? 😂 😂
rommert14
@jammermaarhelaas nee, die zie je hier bijna niet
jammermaarhelaas
@rommert14

Zie je bij jullie JD's die geleverd zijn door van Herborg?
Heb in de jaren 90 stage gelopen in de buurt van Herning, en daar ooit eens geweest. Groot bedrijf.
+1
rommert14
@jammermaarhelaas klopt ja, Herborg is vorig jaar overgenomen door Semler en het is nu 1 groot bedrijf over heel Jutland volgensmij. Herborg draait veel beter maar toch overgenomen... de naam Herborg blijft wel.
+5
JD 6430 The Best
@worteljcb Bij een jd staan wel de pks op de kap die de trekker altijd beschikbaar heeft, bij de cnh merken is dat wel anders
new holland koen
@JD 6430 The Best Bij Case ook hoor.
New Holland niet...
+3
joozt
@2850Johndeere6R Mij is altijd verteld dat de aftakas aanzetten zonder dat er vermogen gevraagd wordt via de PTO niets helpt. De boost schakelt pas in als er daadwerkelijk vermogen gevraagd wordt. Dit is teninste bij de 30 serie zo, weet niet hoe dat bij de R's gaat.
+3
JD 6430 The Best
@Fendt926Driver front pto aanzetten voor de boost helpt niet met trekwerk hoor🤣 Fabel
+3
RobinBos
@Fendt926Driver bij een groen/gele? Byzonder.. die boost kom er namelijk niet in als je de aftakas niet belast.
6250R geeft overigens 275pk zonder boost, laatste 25 naar de 300 is de boost.
rommert14
@RobinBos is een 6250 zo sterk? Waar is de 7 r dan nog goed voor....
+2
mdoornekamp
@rommert14 6250r is lichter en wendbaar. 7R is lomp en zwaar.
rommert14
@mdoornekamp ja was eigenlijk ook een open deur intrappen 😅
joozt
@RobinBos precies! Zo heb ik het ook geleerd!
GerbertXL
@RobinBos 275 pk iso, dat zijn new holland pk's, dus aan de motor zonder dynamo, koeling enz. Edit: foutje, 300 new hollands pk's met boost. Dus 275 is al iets eerlijker maar nog steeds onzin.
Je houd 239 echte pk's over (279 met boost), en nog 210 aan de aftakas.
+1
RobinBos
@GerbertXL was ook meer om aan te geven dat die boost geen 50pk was. Kan zo even snel geen foto erbij krijgen, maar heb laatst zo’n 6250R aan de dynamorem gehad, die gaf 251 op aftakas zonder boost. Mijn ervaring is dat het aftakas vermogen zonder boost nooit ver zit van wat op de kap staat.
mdoornekamp
@RobinBos @GerbertXL 281 pk zonder boost dus. Reken ongeveer 310 met boost voor een 6250r
GerbertXL
@mdoornekamp als je met onzin pk's rekent wel ja.
+2
fan van trekkers
@Fendt926Driver met maaien mestrijden en oprapen heb ik altijd boost, ik vind het geweldig, want je kan uit een lichte trekker meer pks halen. Dit merk je ook echt, als ik rondom weg aan het maaien ben, en keer een keer om laat maaiers zakken, dan begint hij beetje te smoren en 2 sec later vliegt boost er in. Dan kan ik nog 2 versnellingen opschakelen. Boost slaat uit uit beveiliging als trekker warm wordt, dat merk je ook direct.
+1
weurding
@fan van trekkers heeft toch niks met gewicht te maken, feit dat er meer pk's uit dezelfde motor gehaald kan worden wordt de trekker niet zwaarder van, als de aandrijflijn het maar vol houdt
+3
labella
@weurding omdat de aandrijflijn te licht ontworpen is kunnen die trekkers niet altijd over de pk's beschikken. Ik zou dan zeggen bouw een trekker die het wel aan kan !
+1
GerbertXL
@labella KOOP dan een trekker die het wel aan kan. Gewoon een beetje opletten voor je iets koopt en als je het niet lijkt doe het dan niet.
mdoornekamp
@GerbertXL geld groeit me niet op de rug.
GerbertXL
@mdoornekamp ja en?
mdoornekamp
@GerbertXL ik kan geen trekker met 50 pk extra over vermogen betalen.
+1
GerbertXL
@mdoornekamp dan moet je genoegen nemen met wat je nu hebt en er niet over zeiken. Maar volgens mij doe je dat ook niet...
+1
fan van trekkers
@weurding tuurlijk wel, een boost is een extra, omdat je kracht door meerdere punten laat gaan, je kan dus meer pk uit een lichtere transmissie halen, of lichtere aftakas. Stel met maaien, 60% door aftakas en 40 % door transmissie. Daarom slaat boost alleen aan met dubbel werk (rijden+aftakas of hydrauluek) of snelheid.
weurding
@fan van trekkers is toch eigenlijk grote onzin, er zijn genoeg trekkers van hetzelfde merk waarbij de 1 120 pk heeft en de andere 140 bij dezelfde bouw en gewicht?
+2
hoest
@Fendt926Driver dat snap ik niet, als ik de bult niet op kom is het omdat de trekker staat te slippen niet omdat de moter smoort
mdoornekamp
@hoest ja meestal wel. Soms helpt een aanloopje nog iets. Maar je moet gewoon gewicht hebben en grote banden.
fan van trekkers
@mdoornekamp idd, aanloop, en eenmaal 4 wielen op het gras, zo langzaam mogelijk en zo laag mogelijk toerental. Ook dissel laag wil altijd helpen
+1
mdoornekamp
@fan van trekkers ja zo moet het ongeveer. Alleen laag toeren werkt niet zo goed bij moderne/schone trekkers
ronald-deutz-fahr
@fan van trekkers @mdoornekamp of aangedreven wagens 😏
mdoornekamp
@ronald-deutz-fahr
Quote:
aangedreven wagens

dat is wel een goeie oplossing. Wel duur.
+1
fan van trekkers
@ronald-deutz-fahr er zijn veel mogelijkheden bij een jumbo, maar aandrijving hebben ze net niet🤔😂
+2
hoest
@fan van trekkers zijn er uberhaupt wel propwagens met aangedreven assen eigenlijk?
+2
JD3010
Ik heb sinds deze week zo'n Deutz 7250TTV in de schuur staan, dat rijd echt super. Echt een fijne vario erin.
mdoornekamp
@JD3010 heb je die gekocht
JD3010
@mdoornekamp Nee tuurlijk niet, ik zou niet weten wat ik met zo'n trekker moet doen. Ik koop niet zoiets om hier mee te kunnen praten.
mdoornekamp
@JD3010 krijg jij zo'n trekker gratis dan?
+2
JD3010
@mdoornekamp Nee, die trekker heb ik in bruikleen net als de wagen erachter. Daar gaat bijna een vrachtwagen met graan in, puur voor mijn gemak en nog wat.
Voor de duidelijkheid, ik ben nu niet aan het dorsen hoor, dit is graan van 2019.
fan van trekkers
@JD3010 gebruiken john deere en deutz niet de zelfde variobakken? Worden allebij bij zf ingekocht toch
+1
mdoornekamp
@fan van trekkers alleen verschil in sofware en aansturing
+1
hobbyboer
Quote Reactie van @mdoornekamp:
alleen verschil in sofware en aansturing

De bakken zijn er in meerdere type's voor verschillende vermogens.
Ik had eens offertes liggen van df en jd en die heb ik vergeleken en daar had de df een slag lichtere bak dan de jd.
+1
mdoornekamp
@hobbyboer Dat verbaast me niks. Maar ik doelde er meer op dat de aansturing van een vario bak heel belangrijk is. En waarschijnlijk heeft jd een groter ontwikkelings budget dan Deutz.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!