International 844 S - Tips en aandachtspunten bij aankoop

Hallo,

Ik sta op het punt om een nieuwe hobby trekker aan te schaffen. De keus is voorlopig gevallen op in International 844s 2wd. De trekker is 4 jaar terug nog gereviseerd en de koppeling is vervangen. Toen is ook de verlichting en elektra vernieuwd en hij is volledig gespoten.

Ik ga binnekort nog een proefrit maken voor ik de koop definitief maak. Maar nu mijn vraag, zijn er nog specifieke punten bij deze serie waar ik op zou moeten letten?
De trekker heeft rond de 9000 uur op de teller dus nieuw is ie natuurlijk niet, maar zijn er bepaalde gevoelige punten aan deze trekkers?

Alvast bedankt
Mvg, Jordy
JordyW

Reacties

+2
stephan-inter
Eigenlijk niet
Simpele trekkers.
Even voelen hoe hij aanpakt op de koppeling.
Speling in vooras.
Lekker goed warm rijden.
JordyW
@stephan-inter
Is het mogelijk om uit het chassisnummer het bouwjaar af te leiden?
Het chassisnummer is D030260D004760
Alvast bedankt
Ron-624
@JordyW Het bouwjaar is 1976
stephan-inter
@JordyW
Ja dat is idd mogelijk.
1046
@JordyW is niet te herleiden . Bouwjaren zijn wel bekend . Maar die staan in een boek
Inter-844s
@1046 Weet u ook waar het chassisnummer staat ingeslagen op de trekker? Las dat die bij het rempedaal zou moeten zitten maar daar zit bij mij niks in de vorm van D030260D......... Ben namelijk zelf best benieuwd uit welk bouwjaar die komt

(klik om te vergroten)

Motornummer

(klik om te vergroten)

6 14A? staat op versnellings bak achter rempedaal

(klik om te vergroten)

75? of 15? staat op versnellings bak achter rempedaal
JordyW
@Inter-844s
Staat ingeslagen op het typeplaatje, deze moet inderdaad voor de rempedalen zitten

(klik om te vergroten)

SJB533
@Inter-844s
Staat, zoals @JordyW al zegt ingeslagen op het typeplaatje. Is dat typeplaatje onvindbaar: voorasdrager, boven het moedergewicht, staat ook het serienummer ingeslagen.
Inter-844s
@SJB533 Nou dan wordt het hem waarschijnlijk niet. Frame van de fronthef loopt ervoor langs en heb geen moedergewicht meer en de grill is ook flink aangepast om de pto erin te krijgen dus daar zal ook wel niks meer op staan ....
SJB533
Quote Reactie van @Inter-844s:
en heb geen moedergewicht meer en de grill is ook flink aangepast om de pto erin te krijgen dus daar zal ook wel niks meer op staan ....

Dit zouden geen beperkingen moeten zijn, fronthef wel
Inter-844s
@SJB533 Maar staat het nummer dan op de zijkant van de voorasdrager of echt op de voorkant van de voorasdrager?
SJB533
@Inter-844s
Rechterzijkant inderdaad, boven het moedergewicht. Maar, omdat je er een fronthef op hebt, zul je het niet kunnen lezen, aangezien daar zon lomp stuk ijzer voor zit.
+1
Inter-844s
@SJB533 Ja heb even gekeken maar die ga ik niet 'even' eraf halen om te kijken en daarna erweer op te zetten. 😅
SJB533
@Inter-844s
Nee, dat snap ik. Typeplaatje is dan ook echt het enige, dat onfeilbaar is...
JordyW
@1046
Ah zo, toevallig iemand die dat boek heeft? 😅
Dan houd ik het voorlopig op 1976, de verzekering wilde dat graag weten, vandaar dat ik het vraag.
SJB533
@JordyW
Was een heruitgave van het boek, ik heb nog de oude versie in kleur. ISBN 3-933426-10-3
1046
@JordyW er zijn er meerdere met dat boek.waaronder ik ook
1046
@JordyW 76 klopt
new holland koen
Bij onze destijds nieuwe 844s waren de remmen zeer slecht, met het ophalen van de dealer af trapte mijn opa er al doorheen. Later is er een klepje tussen de remleiding gezet of zoiets en dat maakte het al beter.
Ik weet niet of dit alleen bij de onze was of bij alle 844s'en maar ff de remmen goed testen zou ik wel doen. (Maar dat moet je altijd doen natuurlijk...)
deerejohn
Speling op de stuurbekrachig cilinder arm / aftakas tegelijk inschakelen met koppeling , verder super trekkers
flip1150
@deerejohn Een 844S heeft geen stuur bekrachtiging. Deze trekkers zijn standaard af fabriek met volledig hydraulische besturing geleverd.
deerejohn
@flip1150 dat bedoel ik ...
flip1150
Mij is verteld dat als het om een trekker gaat met gesinchroniseerde groepen schakeling je niet die gene moet nemen met de in 1 lijn groepen schakeling. Je moet dan steeds door de lage groep om van de hoge in de achteruit te komen. Bij dit systeem zijn de sinchromesch ringen van de lage groep snel kapot.
case 745 xl
@flip1150 dat het h patroon beter is is algemeen bekend. Dat het andere systeem snel kapot is is onzin. Vergeet niet dat deze trekkers al 40 jaar oud zijn.
+1
flip1150
@case 745 xl Mijn 844 heeft ook het in 1 lijn schakel patroon maar die is niet gesynchroniseerd.
is bijna 46 jaar oud en schakelt als een warm mes door de boter. Maar je moet wel stil staan.
+1
stephan-inter
@flip1150 hier nog niks geen last.
Je moet stil staan om van vooruit maar achteruit te gaan........
Corne S
@flip1150
Zover ik weet zijn bij de 44 serie alleen de versnellingen gesynchroniseerd,, niet de groepen. Anders had de agromatic-s optie minder toegevoegde waarde.
JordyW
@flip1150
Ja het gaat hier om een uitvoering zonder h bak, dus in 1 lijn. Zijn de knoppen van deze pook nog los te krijgen? Deze mist op de groepenschakel hendel. De kruipgang hendel heeft wel nog de originele knop. Waarschijnlijk het beste om even naar een dealer te bellen of dit nog te bestellen is?
+2
Rode Peter
Goede trekkers, wij hebben er twee gehad.
Een met 12000h ingeruild en één met bijna 20000h. Bijkans opgerookt voor de voermengwagen.
Taaie motor met een hoog koppel.
Eventuele reparaties zijn vaak eenvoudig uit te voeren en betaalbaar; een enorm verschil met de hedendaagse laptoptrekkers.
Let op bij remvloeistof; altijd voorgeschreven remolie(hytran) gebruiken. Aftakas koppeling en aftakas vrij schakelen bij niet gebruik.
Comfort 2000cab. is niet het sterkste gedeelte alsook het winterse starten.
"Laufcultur" motor is niet de mooiste maar wel betrouwbaar.
Eerste generatie had iets te weinig koelcapaciteit.
De 844 trekkers zijn een van de succesvolste inters geweest. De later in Engeland gemaakte Caseih modellen waren minder degelijk.
+2
1046
Kijk of et een echte S is en geen gewone 844. Is ook wel mee gesjoemeld
stephan-inter
@1046 gebeurd idd vaak
+1
flip1150
@1046 Zo ben ik aan mijn 844 gekomen. Ik kwam na een half jaar er achter dat er een andere stikker op zat. Het motor nummer moet beginnen met 268. Begint het met 246 is he geen S maar een gewone. Het verschil is 5 pk en enkel 10 tal N.M. in koppel.
Een gewone 844 is voor de rest net zo goed en zeker zo zeldzaam. Alleen bij zwaar trekwerk zal je het verschil merken.
Ik heb geen spijt van mijn 844 en wil hem ook niet kwijt.
+2
stijn-de-bock
@flip1150 ik zou wel eens een foto van je 844 willen zien.
+2
flip1150
@stijn-de-bock

(klik om te vergroten)

+1
1046
@flip1150 zijn ook iets korter
+1
flip1150
@1046 Ik heb wel eens gehoord dat er 2 typen 844 zijn. Ik heb nog nooit een korte gezien. De mijne is net zo lang als een S en met de zelfde tank inhoud. De 644 en 744 zijn inderdaad korter.
Corne S
@1046

Inderdaad. Te herkennen aan het stuk gietijzeren van 20 cm na koppelingshuis.
stephan-inter
@flip1150
Verschil merk je als hij echt aan de bak moet.
Door de lange slag motor is een S veel taaier dan een gewone 844
flip1150
@stephan-inter Pas op wat je zegt. De gewone 844 heeft al een lange slag motor maar die van de S is nog 11 mm langer.
Als je de motor van de 844 neemt + 2 cylinders heb je de motor van de 1255
Als je de motor van de 844S neemt + 2 cylinders heb je de motor van de 1455
Dat verklaart ook de kracht van de 1455.
stephan-inter
@flip1150 de gewone 844 heef een d246 motor. Zelfde als de 824. Niks bijzonders. En geen taaie trekker als het er op aan komt.
flip1150
@stephan-interAlleen de 824 van na 1972.
Misschien niet taai maar wat heb ik aan die kracht bij laag toerental als ik het vermogen aan de maaier nodig heb. Het verschil op 2000 motor toeren (is 540 aftakas) is 3KW en ongeveer 10 Nm koppel. Dus redelijk klein.
1046
@flip1150 der zijn bepaalde mensen die geilen op de superlange slag🤷🏼‍♂️😉
+1
flip1150
@1046 Kun je dan niet beter een Belarus kopen?
labella
@flip1150 dat zou ook een optie kunnen zijn. Een nieuwe Belarus ipv een afgeragte international.
SJB533
@flip1150 1255 heeft een 358, dat is de 744 motor, maar dan met 2 pootjes extra, en een turbo. De 246 heeft de boring van de 268/402 en de slag van de 179/239/358
Schluterfan
Wij hebben ooit een 844SB gehad, voor zover ik begrepen heb een iets grotere motor? Met die trekker alleen maar elende terwijl de 644 juist heel goed was, op het starten na.
1046
@Schluterfan sb is een franse
Stier69
@Schluterfan SB loopt (gaap) 25km/h.
goeiedag eem
@JordyW veel punten zijn beschreven om aandacht aan te schenken maar trek de olie peilstok van de motor er ook uit e kijk he de olie is of er ook water in zit,altijd checken bij een watergekoelde motor, en je zou een nanometer met hydraulische aansluiting mee kunnen nemen om de oliedruk te testen hoeveel bar druk hij heeft paar simpele dingen die je snel testen kan
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 844 S ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!