Illustratie van:

Renault 751 - Accu loopt leeg

Zeer recent (paar weken geleden) een nieuwe accu in mijn reanult 751 gezet. Aanvankelijk starte hij prima, maar gisterochtend was de accu om onverklaarbare reden in 1x leeg (geen lampen aan gelaten oid). Gestart via startkabels, accu liep weer vol, maar vanochtend was de accu weer leeg. Aan de kwaliteit van de accu kan het niet liggen..... Iemand een idee?

Deel dit topic

Reacties

FORD_2000_SUPER
Misschien worden de 2polen van je batterij verbonden (ijzer profiel, draadje, ..) en heb je dat over het hoofd gezien bij het plaatsen van de nieuwe...
lindehydrocart30
Anders even een massaslot tussen de accukabel plaatsen 😉
dennis fordson
Als je de trekker niet meer gebruikt de plus er af halen.
dan gaat hij ook niet meer leeg
Wimsumar
Beste Renault751fan: Ik heb ook wel eens een nieuwe accu meegekregen waar géén stroom in te krijgen was, dus het kan wél aan de accu liggen.

Probeer de accu eens met de acculader op te laden.
old man jose
Ook een nieuwe accu kan stuk zijn.
Gewoon even laten testen of belasten bij de leverancier.
ErDee
fendtinterfan
Nee de plus.kan er ook geen lekstroom ontstaan.
renault751fan
Allen, Met de accu blijkt niets mis te zijn. Ik heb zelf het vermoeden dat de dynamo kapot is. Hoe kom ik er achter of de dynamo of de spanningsregelaar kapot is? Verder vroeg ik mij af of een dynamo nog te repareren valt (volgens mij zit de originele Paris-Rhone er nog op)?
Valtra-Fordpower
@ErDee
@fendtinterfan
@dennis fordson

Bij werkzaamheden aan een auto, waar de accu los moet, altijd de min(-) EERST afkoppelen!

Indien men eerst de plus( ) doet, kan er sluiting veroorzaakt worden met de min.

@fendtinterfan
Dat is onzin, als het circuit niet gesloten is lekt er niets. Dus min loshalen is voldoende.

@renault751fan
Meet eens spanning rechtsstreeks op de dynamo. Vervolgens bij de spannings regelaar meten (Indien deze Extern zit). Meet je daar niets, dan moet de spanningsregelaar vervangen worden. Dynamo's zijn te reviseren, maar de nieuwere types zijn nieuw net zo duur of goedkoop. Bij oude types, die niet meer leverbaar zijn kan reviseren de oplossing zijn.

Gezien je verhaal denk ik toch dat je accu cel lek is, dan loopt ie langzaam leeg. Want je zegt net wel dat ie weer volloopt, en de volgende dag niet meer start. Als de dynamo het flikt zou je een trekker toch wel een paar keer kunnen starten zonder dat de accu leeg raakt.
redeagle14
Of je meet of er een lekstroom is. Klemmen losnemen en dan op de klemmen meten of er weerstand is. En dan de onderdelen afkoppelen om te ontdekken welke het doet, de startmotor, de dynamo of het dashboard. Want ook een vet en stoffig dashboard kan lekstroom veroorzaken.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Renault 751 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
10
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
8