International 844 S - Stuurleidingen vervangen, via dieseltank of koppelingshuis?
Bij mijn 844s beginnen de stuurleidingen/orbitrol steeds meer olie te lekken. De olie komt er aan de onderkant van het koppelingshuis en via de leidingen aan de zijkant langzaam uitdruppelen. Het begon met een beetje zweten maar nu begint het echt te erg te worden. Daarom wil ik de stuurleidingen/orbitrol weer lek vrij maken.Maar wat is het makkelijkst de trekker bij het koppelingshuis scheiden en dan van onder de boel demonteren of de dieseltank eraf en dan van boven? Om de dieseltank eraf te krijgen moet ook de cabine eraf dacht ik, dus daarom dacht ik dat via de koppelingshuis makkelijker zou gaan en kan ik tevens gelijk kijken hoe de koppeling eraan toe is.
Heeft iemand dit al eerder gedaan? Zo ja, wat is het makkelijkst. Tips en ervaringen zijn erg welkom
Mvg J. Pestoor
Deel dit topic
Bijlages

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 844 S ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
- Machines ›
- International ›
- 844 S ›
- Vragen
11
4
1.017
International 844 S
Er zijn tientallen leden die ervaring blijken te hebben met de International 844 S.
79
176.823
234
Laatste
Reacties
Via koppelingshuis ging dat, echter had je wel open ringsleutels (leidingsleutels) nodig. Dit was wel bij een 744, die heeft het verlengstuk van 20 cm niet. Geen idee bij splitsen welke kant dit opgaat.
(klik om te vergroten)
Het enige wat me niet helemaal lekker zit is de koppeling, deze is een soort van bol afgesleten. Op het vliegwiel is dit erg duidelijk te zien, hier zitten ook kleine scheurtjes in het oppervlak. Weet niet of je het vliegwiel vlak kan laten frezen omdat de buitenste rand hoger is als waar de koppelingsplaat overheen loopt.
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
Meestal werkt de dealer met ruilvliegwielen en worden dan afgefreesd. Geen idee wat de minimale maten zijn.
En waar zit het tussenstuk van het koppelingshuis? Aan motorkant of bakkant? En bleef die vastzitten?
En de tank eraf, was dit nodig? Sorry voor de hoeveelheid vragen, maar hier staat een zelfde trekker op de nominatie.