Illustratie van:

Ford 8210 - Turbo

Hoi,

Ik heb een turbo van een Volvo bm 810 met td60 motor

is deze groot genoeg om rond de 180 pk te halen met een ford 8210?

Mvg Rick

Deel dit topic

Reacties

Jahn
Dat is niet te zeggen! hangt van meerdere factoren af
ihnkearltje
Zoals?
brandstof pomp liter inhoud standaard pk's?

Pk: 110
Pomp: minimec lijnpomp
Literinhoud: 6,6 L

pomp is niet vroeger gezet(nog niet)

Blok word gereviseerd
Valtra-Fordpower
Waarom? voor TT zeker?? 😛
inter-Eric
6,6 liter ? een 14 motor is ook 6.6 dus mij lijkt dat je dat ding makelijk op kunt schroeven
ihnkearltje
Inderdaad. dat kan ook. die pompen die er op zitten zijn ook zeer makkelijk te verdraaien en ook heel erg ver.
ihnkearltje
@Valtra-Fordpower

dat zoiezo maar ook gewoon voor het normale werk nog.
SimonD
Die motoren zijn dezelfde als een tw25 en 35 en 8730 en 8830, enkel zonder intercooler dus moet volgens mij lukken 😄.
ihnkearltje
Klopt inderdaad.

ik weet alleen zo niet de maten van de turbo die op een tw 25 en zo zitten. weet iemand dat?

inlaat diameter?
Ramrod2
Is die turbo niet te klein? Je plaatst er dan één voor een 5,5 liter op een 6,6, dat is 20 % meer slagvolume.
Jahn
@Ramrod2

een tw 25 heeft ook een 6.6 liter
Ramrod2
@Jahn

OK, maar ihnkearltje wil een turbo van een volvo td60 plaatsen toch?
Jahn
@Ramrod2

owhjah klopt! dat zou ik idd niet doen, deze zal aan de kleine kant zijn op je 6.6 liter
ihnkearltje
@Ramrod2

Inderdaad. Vandaar mijn vraag.

Al lopen er hier wat bm 810 rond die rond de 200 pk zitten. en nog nie eens zo gek veel zijn op gedraaid
fordson fan
Puur vakmanschap dan he
joris
Een tw15 is een 8210 met turbo. denk ik vergelijkbaar met een holset hx 40
ford9700
Dat zal wel gaan alleen je kan beter een originele ford turbo der op zetten heb ik nog wel leggen ook voor mooi prijsje en die turbo van volvo zal hues wel gaan beter zelfs denk ik want je krijg er wat meer druk door alleen je inlaat temperatuur gaat wel wat omhoog hee en joris het enigste wat een tw15 en een 8210 gelijk hebben zijn cabine en moter de 8210 heeft een lichte achterbrug dezelfde als kleinere fords 6610 enzo en de bakken van een 8210 zijn al gesynchroniseerd van tw niet en als je een beetje goed kijkt naar foto s of op die van mij en jef heb gelet dan zie je dat de 8210 normale assen heeft met bouten voor je velg zegmaar en een tw heeft amerikaanse steek assen en een holset hx 40 zou veel te groot zijn voor een standaard pomp op een ford dan krijg je je turbo niet gevuld
joris
Haha ben jij henk? jef vertelt altijd dat zijn trekker is tw15 is als er een turbo op staat namelijk
ford9700
Ja ik ben het ja nee hoor die van jef heb alleen zelfde motor alleen de bak en zo is heel anders jef heb een echterbrug van een 4 cilinder zeg maar en wat ik al zij van die assen daar kan je het aanzien
ford9700
Anders moet je maar es op google tw 15 in tikken en en 8210 dan zie je de verschillen in de achterwielen
joris
Ja jef heeft wel een mickey mouse steek
bert8210
En achterbrug van 8210 en 4 cilinder 10 serie is ook niet gelijk, de planetaire eindvertragingen zijn anders
ihnkearltje
Liters wil niet altijd wat in verhouding brengen met de turbo.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 8210 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
22
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
5