Illustratie van:

Case IH Maxxum MX-serie - alleen dezelfde motor/achterbrug?

Hallow

paar vragen voor de kenners:

Ligt er in de MX serie van Case IH (bouwjaar 1997 -2002) in alle modellen dezelfde motor? Dus de mx 100 tot 170 alleen dezelfde motor?

Is daarnaast de achterbrug van alle modellen hetzelfde? of zijn die van de 150 en 170 zwaarder?

Ik heb daarnaast vernomen dat er een nieuwe en oude serie is. De nieuwe heeft rond lopende stickers op de motorkap. En een andere aftakas-inschakeling?? zijn er nog meer verschillen. En is de nieuwste serie ook beter?

Ik zit zelf te denken om een 135 of 120 aan te schaffen.
Iemand advies wat de beste keus kan zijn?
Zijn er zwakke punten bekend waar ik op moet letten??

alvast bedankt.

Deel dit topic

Reacties

kun20
Sorry... alleen moet natuurlijk allen zijn
CoenNijenhuis
@kun20 De MX150 en MX170 hebben in ieder geval een zwaardere achterbrug, motor durf ik niks over te zeggen..
redpower14
Dat van de ronde of rechte stikkers klopt ook en aftakas inschakeling ook.
de mx 100 tot 135 is een lichtere en kleinere uitvoering dan de mx 150 en 170

tussen een 135 of een 120 zit weinig verschil alleen de pk's
arne
En de brandstof pompen van een 150 en 170 zit ook verschil in en de achterbruggen van de 150en 170 zijn zwaarder dan de lichtere versies en 100 tm 135 hebben 1 remplaat perkant en de 150 en 170 hebben er 2 platen per kant
DESLAGERURRE
@arne

olde zoepert :lol:
fryslan
De eerste serie mx 170 had nog wel wat problemen met de bak en motor. Vergelijkbaar met de eerste NH tm 190, te veel vermogen voor een te lichte achterbrug en bak. De MX 170 hebben dacht ik elektronische brandstofpomp. De mx 135 een mechanische. Onze loonwerker heeft een aantal MX 135 lopen super trekkers weinig problemen mee. Eentje ook opgeschroefd tot een 150 aftakas pks
Fast Eddy
Kroon en pignontandwiel willen nog wel eens kapot gaan.
Case-IH Fan
Volgens mij hebben de MX100 t/m 135 dezelfde motor
kun20
@ arne

Ik heb wel eens gehoord dat die enkele schijfrem wel eens problemen geeft? omdat deze in verhouding te ligt zijn voor de trekker?

zijn er nog meer zwakke punten van de 120 en 135 bekend waar ik op moet letten?
jordi 1455
De hele serie heeft 6 cylinder cummins motoren met turbo.
frank_mf
NEt wat jodri 1455 zegt, ze hebben allemaal dezelfde motor, een Cummins B6T-590, Ze hebben allemaal een turbo, alleen de 150 en 170 ook nog een intercooler
SJB533
De Maxxum MX bestaat uit meer dan alleen zescilinders! De motoren en achterbruggen zijn de bewezen combi uit de Maxxum 5000 (met Perkins 1004 in de Maxxum MXC en de 6*590 bij de MX en Mx-HR) in de Mx Magnum licht de 6T83. Deze motoren zijn de door Case IH gebouwde Cummins blokken. Bakken van de MX-C tot MX-Hr zijn dezelfde, al of niet verzwaard.
DaanHaar
De mx150-170 hebben de magnum achterbrug met 4 traps powershift. Bij ons hadden we de eerste in nederland, geweldige trekkers met de taaie 5.9 ltr cummins en een onverwoestbare bak/eindaandrijving. De remmen van de 150/170 zijn een stuk beter als de 100-135. De 150/170 zijn circa 10 cm langer.
kun20
Kijk, heren SJB533 & DaanHaar daar heb ik wat aan!

In principe kun je dus zeggen dat een 150 of 170 een betere keus is als je niet naar prijs en pk`s kijk?

Is het bij jullie bekend of de vooras van de 150 & 170 zwaarder is dan de 100 tot 135?
Ik wil er namelijk voorladerwerk mee gaan doen.

Haha ik had een mx 110 in gedachten, de trekker wordt steeds groter...
Beter iets overmaats kopen dat het niet kapot gaat dan met een lichtere trekker elke keer drama..
t-boy
Ze hebben allemaal de zelfde motor, enkel hebben de 150 en de 170 wel een intercooler. de kleinere modellen niet.

zijn wel zeer sterke tractoren en weinig op aan te merken een enkel probleem is wel dat ze moeilijk droog te houden zijn
SJB533
@t-boy
Nee, alleen de zescilinders Maxxum MX hebben dezelfde CDC 5,9 liter motor. De viercilinder hebben een Perkins.
t-boy
In de mx 100 tot 170 zaten toch enkel zescilinder motoren?
SJB533
@t-boy
80C, 90C en 100C?
ilja
Mx 135 en 120 zijn de beste die ik weet nooit kosten aan enkel kleine dingen zoals 3de punt enzo, de grote kosten maak je zelf zoals slecht schakelen enzo.

en als je 1gaat kopen ga er dan eerst de baan mee op en rijd eens goed zot bv, max snelheid testen of deze hoge toeren kan aan houden of hij niet hapert tijdens het rijden geen rare geluiden maakt enzovoort.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case IH Maxxum MX-serie ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
21
DEELNEMERS
15
WEERGAVES
21