International 523 - Keering achteras vervangen

Mijn international 523 lekt aan beide zijden van de achteras olie (aan de wielen zijn kant) nu is mijn vraag hoe ga ik te werk om dat te verhelpen. Alvast bedankt
inter856 fan

Reacties

Klein Rot
@inter856 fan
Dan moeten de wielen en de spatborden eraf. Dan de achteras loshalen bij de deling van de remmen dan kan je de achteras eraf halen. Daarna de planetaire tandwielen eraf en een zeegerring verwijderen daarna de lagerkap achter de wielflens en de as eruit drukken. Daarna kan je bij de afdichting. Als je zover bent ook de remmen controleren schoonmaken eventueel reviseren
inter856 fan
@Klein Rot de planetaire tandwielen haal je die er zo af?
Corne S
Ja. Wel ff opletten hoe je hem terugplaats, het deksel waar de remschijf tegen aan duwt.
Onderin zit een gaatje, zodat de olie weg kan lopen bij lekkage.
Deze keerring en aan bakkant zou ik ook gelijk vervangen. Lekgaatjes ook open maken (meestal vol met stof).
Aan bakkant is het een smal sleufje.

Inbusbouten vast laten zitten, alleen de dop 19 bouten los.
Als ik jou was, zou ik ook het zuigfilter van de hydrauliek schoonmaken. Je kunt er makkelijker bij als rechters er af ligt.
inter856 fan
@Corne S bedankt voor je informatie hiermee moet het lukken
Klein Rot
@inter856 fan
Je moet item 27 een zeegerring verwijderen om de tandwielen te verwijderen. Dan de bouten 3 losdraaien dan kan de as eruit en kan je bij de afdichting item 29

(klik om te vergroten)

Achteras 523- 824
inter856 fan
@Klein Rot bedankt voor je informatie hiermee moet het lukken
Klein Rot
@inter856 fan
Opletten de bouten die door de pasbussen item 4 lopen zijn langer dan de rest

(klik om te vergroten)

Achteras demontage
Corne S
@Klein Rot

Mooi plaatje. Alleen nummer 2 kan ook meekomen. Wel beter te demonteren zo, beschadigen de andere keerringen niet zo snel.
Klein Rot
@Corne S
Klopt die zou ik er wel even afhalen om de remmen te controleren en schoon te maken.
Bij montage het ringtandwiel aan beide zijden insmeren met vloeibare pakking en vlot monteren voordat de pakking helemaal uithard.
Corne S
@Klein Rot

Ik bedoel, met loshalen kan de scheiding ook tussen 1 en 2 ontstaan. Volgens mij zitten daar geen paspennen.
Tussen 1 en 2 heb ik aan de rechterkant ook vloeibare pakking gedaan, aangezien daar de ventielen boven zitten. Dan zit bij lekkage de remmen niet gelijk vol.
Klein Rot
@Corne S

Klopt helemaal
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 523 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!